וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: לעצב חדר ילדים ב-5 צעדים

שני הררי

20.5.2013 / 16:08

זה צריך להיות מקום מגן ונינוח עבור הדיירים הצעירים ביותר בבית ולתת להם תחושה של מעטפת ביטחון - כך תעצבו סביבה נעימה לילדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צבעוני וחמים שעושה חשק להיות בו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד המאפיינים הבולטים של הורים בעידן השפע הוא הדחף למלא את חדר הילדים בצעצועים ומשחקים, כדי שלילד לא יהיה משעמם אפילו לרגע. בובות, כדורים, קוביות, ועוד עשרות מוצרים ממלאים מדפים וארונות ולא תמיד תורמים לאיך שהחדר נראה. מצד שני, אפשר בהחלט לאבזר ולרהט את חדר הילדים כך שחלק מהרהיטים ומהפריטים החיוניים בו יהיו בעצמם משחק או שיכילו אלמנט משחקי, מה שיתרום גם לעיצובו המקורי של החדר וגם למדפי צעצועים מעט פחות עמוסים.

מיטת מגלשה, רשת עצמל'ה. בנין ודיור
שילוב של כמה פונקציות במיטה ברהיט/בנין ודיור

לישון לא רק על קרש ומזרן

מי אמר שבמיטה חייבים אך ורק לישון? הרהיט הבסיסי וההכרחי ביותר בחדר יכול בקלות לשרת גם פונקציות משחקיות. מיטה שמעוצבת כמו סירה או כזו שמצוירים עליה דימויים מעולם שודדי הים יכולה להוות בסיס למשחקי דמיון רבים. מיטות שמצוידות בכילה או שמורכבת עליהן כיפת בד או ניילון צבעוני יכולות לשמש כמקום מחבוא או "מחנה", ויש כמובן גם מיטות שיוצרות כמעט מגרש משחקים ביתי, עם סולם ואפילו מגלשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שטיח פאזל, קארה דיזיין. בנין ודיור
גם שטיח גם פאזל/בנין ודיור

משחקים בשטיח

באייטיז נשבענו אמונים לשטיחים מקיר לקיר, אחרי שנמאס לנו לשאוב אבק כל היום החלפנו אותם בפרקט ששלט – ועדיין שולט- ביד רמה בעיצוב חדרי שינה וחדרי ילדים. בשנים האחרונות הצטרפו לפרקט גם השטיחים הרגילים, שהפכו לאלמנט עיצובי דומיננטי בחדר. בגלל שרוב הפעילות מתקיימת עליהם, כאן חשוב לבחור בשטיחים רכים ונעימים. הקריטריונים לבחירת שטיח לחדר הילדים הם לרוב רכות, צבעוניות וגודל, אבל קחו בחשבון שאפשר גם לבחור "שטיח משחקי"- ישנם שטיחים שעיצובם מתייחס לעובדת היותם משטח גדול וצבעוני הפרוש לרגליהם של ילדים, ובהתאם לזאת הם מעוצבים כלוח איקס-מיקס-דריקס, קלאס ואפילו מסלול מרוץ. שטיחים מתקדמים יותר אפילו מציעים חוויה משחקית אינטראקטיבית לצרכן הצעיר ומאפשרים לו לפרק אותם לחלקים ולמקם אותם כראות עיניו.

פוף חיפושית, איקאה. בנין ודיור
החיפושית שהתחפה לפוף/בנין ודיור
מעמד לספרים. בנין ודיור
מעמד פילים לספרים/בנין ודיור

פריטים מחופשים

בעולם המבוגרים, ארון הוא ארון, כיסא הוא כיסא ושולחן הוא שולחן. אבל בעולמם של הילדים הדמיון חוגג וכל דבר יכול להראות כמו משהו אחר ולכן כדאי לשלב בחדר הילדים רהיטים ואביזרים שממלאים פונקציה ספציפית וחיונית, תוך שהם מעוצבים כמו חיה או משחק: פוף ישיבה בצורת כדורגל, ארגז אחסון המעוצב כקרון רכבת, שרפרף בצורת פיל, שולחן קטן בצורת פרח ענקי ועוד. מעבר לפונקציונאליות של הרהיטים והאביזרים הללו, השימוש של הילדים בהם ,כשהם "מחופשים", יהיה הרבה יותר כיפי ומשעשע.

פיל הדום בעיצוב צ'ארלס וריי אימס, הביטאט. בנין ודיור
פיל הדום בעיצוב צ'ארלס וריי אימס/בנין ודיור

חדר משחקים אטרקטיבי

בהרבה מאד בתים המצב הוא כזה: ההורים ארגנו לדור הצעיר חדר ילדים מדוגם, מאובזר, צבעוני ומשמח, אבל הקטנים מעדיפים דווקא לשנע את שלל צעצועיהם לשאר חלקי הבית ולרצף את הסלון או המטבח, למשל, בחלקי לגו, כדורים וגושי פלסטלינה. אם נשכיל ליצור לילדים, בחדרם המיועד לכך, סביבה מספיק מושכת, הם ישמחו מאד לבלות בה את זמן המשחקים. רהיטים משחקיים הם צעד ראשון בהפיכת חדר הילדים לחלל שבו הם ירצו להישאר ולשחק. קחו בחשבון שהאביזרים הגדולים – כמו מיטה, שטיח ופוף - בולטים, מזמינים ונגישים הרבה יותר מצעצועים קטנים המסודרים על המדף או בארון.

רהיטי ילדים, פנטהאוס. בנין ודיור
רהיטים בצורות רכות ומוכרות לילדים/בנין ודיור

גוד לוקינג

מרבית הרהיטים המשחקיים הם גדולי ממדים ונוכחותם בחדר מאד מורגשת וזו תכונה שאפשר לנצל כדי ליצור "נקודת פתיחה" לעיצוב החדר. באיזה אופן? למשל, שולחן-פרח יעמוד במרכז חדר שמוטיב הפרחים יחזור בו בטפטים, בוילונות ובטקסטיל על המיטה. אפשר גם להתייחס רק לצבע של הרהיט-משחק כמו רמז להמשך עיצוב החדר ולהתאים לו את שאר הרהיטים, האביזרים ופריטי הטקסטיל. אלו ,יכולים להיות באותו צבע בדיוק, או שסביב אותו רהיט תיבנה פאלטה צבעונית הרמונית.

לאינדקס חדרי ילדים; לאינדקס רהיטים
לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully