וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צורה לו: בית חלומותיו של קארים ראשיד

מטבח שמעוצב כמו קיפולי נייר, חדר רחצה מפוסל בעץ, מסכי טלוויזיה שנעלמים במראות ומיטה אחת מעוררת גאווה. קארים ראשיד מעצב בית עתידני וירוק

קארים ראשיד, האיש והקעקועים, שהספיק לעצב כ-3,000 מוצרים שונים לצד 35 מלונות וחללים מסחריים, המפוזרים בנקודות שונות ברחבי הגלובוס, מציג לראשונה את בית חלומותיו. באופן די מפתיע, לא מדובר באחוזה עצומה השוכנת על חוף טרופי ומאובזרת ברהיטים שעשויים מקוקוסים וגם לא בדירת פאר מפונפנת בקומה גבוהה במגדל יוקרה, אלא במבנה קונספטואלי בעל מאפיינים ידידותיים לסביבה. הבית נחשף לפני מספר חודשים ביריד עיצוב שנערך בקהיר. מהסטודיו של ראשיד, השוכן בניו יורק, נמסר כי הדירה, שהוצגה כרעיון עתידני, זוכה עתה להתעניינות מצדם של מספר לקוחות שביקשו להפוך את החלום למציאות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רעיון עתידני, בית החלומות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קארים ראשיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

המבנה החדש מייצג שילוב ייחודי בין סגנון מודרני ומסורתי לבין התחשבות מקסימלית בכדור הארץ. זו באה לידי ביטוי בחימום סולארי של המים, שימוש במכשירי חשמל חסכוניים, מערכת מיוחדת של מים אפורים וריבוי של גופי תאורה המבוססים על נורות לד. הבית בנוי בצורת צדף. הוא עשוי מפנלים מעץ, המונחים זה לצד זה בדומה לשיני מסרק, שיוצרות משחק של גלוי מול נסתר. הצופה מבחוץ יכול רק לנחש מה קורה בפנים, בזמן שהאור הפורץ החוצה יוצר מחזה דינמי של צללים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחזה דינמי של צללים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדומה לשאר עיצוביו של ראשיד, עיצוב הפנים של הבית צבעוני וסכריני ומתהדר בצורות גרפיות בלתי מוגדרות. השפה הראשידית, שנשענת על אייקונים בולטים שחלקם אף מקועקעים על גופו, מתכתבת לדבריו עם כתב חרטומים עתיק, ממנו הוא שואב השראה עוד מתחילת דרכו, לפני כשני עשורים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צבעוני וסכריני, עיצוב הפנים במבנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארבעת החללים בבית, הכוללים סלון, חדר רחצה, חדר שינה ומטבח מאורגנים במעין אופן ספייס עם תוספת של קירות זכוכית. ההפרדה בין האזורים באה לידי ביטוי בעיקר בריצוף עשוי ויניל מעוטר, בצורת הרהיטים ובחומרים מהם הם עשויים. כך למשל המטבח עוצב בהשראת אוריגאמי. פינת האוכל, משטח העבודה ואפילו הארונות נראים כמו קיפולי נייר מדויקים ומוקפדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופן ספייס, החלוקה לחדרים בבית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיפולי נייר מדויקים ומוקפדים, הכיסאות בפינת האוכל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכיורים והאמבט בחדר הרחצה עשויים עץ מרוקע כאילו היו פסלים מגולפים. המראות שסמוכות להם מכפילות את החלל. בתוכן אף נשתל מסך טלוויזיה, שבלחיצת כפתור הופך שוב למראה. בחדר השינה ממוקם ייצוג ישראלי בדמות מיטה שעיצב ראשיד עבור חברת הולנדיה, בשיתוף פעולה עם המעצב המקומי של המותג , עמית ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיור עשוי מעץ ומראה שהופכת לטלוויזיה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייצוג ישראלי, המיטה בחדר השינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במרכז הבית, באזור שמאגד בין החללים השונים, ניצבת בריכת נוי עגולה, שעוצבה בהשראת נוף מוסלמי מסורתי. הבריכה תוכננה כנווה מדבר עם אינטרפרטציה אישית של ראשיד. היא מתמלאת במי גשמים הודות לחלון בתקרה, תורמת לאוורור ולטמפרטורה הטבעית של המבנה וגם מפזרת אנרגיות חיוביות. לדברי ראשיד, ההיבט האקולוגי, שמופיע כמעט לראשונה בעבודותיו, אינו מוגבל אך ורק לתחום העיצוב, אלא עתיד להשתלב בכל אורך חיינו.


התפעלתם מהבית? חכו שתראו את מלון היוקרה שעיצב קארים ראשיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully