וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדר משלהם: יוצאים מהקופסה

רוני קציר

14.10.2011 / 11:34

לכבוד החג והמסורת הדוגלת במגורים מחוץ לבית, המדור מציץ לחייו של בחור שהחליט לישון במבנה ארעי במשך כל השנה, רק כדי להראות שאפשר לחיות בצורה קצת אחרת

לאן הגענו? בגדול, לחיק הטבע. ירדנו במדרון לעבר יער הכרמל כשלפתע נתגלה לעיננו נוף פנורמי מרהיב של העיר. הדרך לאוהל היא סודית ולכן לא נציין סימנים מסגירים, למרות שעם כמויות הזיעה שניגרה מאיתנו, קרוב לוודאי שנוצר שם אגם שיהיה די פשוט לזיהוי. לאחר פילוס שביל שלא היה מבייש לוחם קומנדו בגמלאות נחשפה בפנינו פנינת גן עדן מסוככת ומוגנת מפני פגעי הסביבה.

האוהל של אורן. ערן גילווארג
פנינת גן עדן סודית, האוהל של אורן/ערן גילווארג

כאן גרים: אורן כהנוביץ', 29, מורה דרך ועובד במכון שומאכר לחקר הטמפלרים, הממוקם באוניברסיטה הסמוכה. לאחר סיום התואר הראשון אורן החל לבחון צורות מגורים אלטרנטיביות, כדי להבין כיצד הוא רוצה לחיות. ביו השאר הוא בילה זמן במחיצת אנשי כת האיימיש בבוליביה, עבד בפלאפל הצפוני בעולם באלסקה ובילה את חגי תשרי בברוקלין עם חסידי חב"ד. כשחזר מחו"ל, החליט ליישם את שלמד במסעותיו והחל לתור את האזור במטרה להקים במקום אוהל למגורים. אורן חי כבר שנה וארבעה חודשים במתחם שיצר, שנמצא כה קרוב לציוויליזציה ("שבע דקות מרגע שאני קם ועד שאני בשיעור") ומנהל חיים מלאים, עשירים ובעיקר זולים.

אורן באוהל. ערן גילווארג
מנהל חיים מלאים, עשירים ובעיקר זולים. אורן כהנוביץ'/ערן גילווארג

על מה ולמה: לא כדי להוכיח את היותו זכר אלפא וגם לא כי שכח לקחת את הכדורים ("אני לא איזה תימהוני"). הסיבה הפשוטה שבגללה בחר אורן לחיות באוהל היא תאוות החיים, הפחד להזדקן והרצון להראות שכל אחד יכול לגור ככה. "זה לא קטע של הישרדות", הוא מסביר, "אני חי בכיף כאן, זה הבית שלי". אורן לא מתנגד למסלול הנורמטיבי של תואר – חתונה – ילדים, אבל כרגע הוא רוצה להתנסות גם בצורת החים הזו. ("כמו ששואלים אותי למה אני גר בצורה כזאת, אני יכול לשאול אתכם, למה אתם לא חיים ככה?") אולי בגלל זה יש לו כבר שש שנים חברה גרמנייה, איתה הוא מנהל מערכת יחסים בשלט רחוק.

אורן מדליק אש לחימום. ערן גילווארג
לא זכר אלפא. אורן מדגים כישורי גבריות/ערן גילווארג

רדי מייד: כמעט הכל. החל במשתנה שהרכיב בעצמו מפסולת בנייה שהשיג באוניברסיטה, דרך מטבח מדוגם עם ג'ריקן בתור ברז וכלה במקלחת שיצר מנאד מים. אפילו את תנור העצים תכנן ובנה במו ידיו ודאג גם לשירותי בנות בצורת כיסא פלסטיק עם חור במרכזו, לנוחיותו של המין הנשי.

השירותים של אורן. ערן גילווארג
באדיבות האוניברסיטה, המשתנה במתחם/ערן גילווארג
האוהל של אורן. ערן גילווארג
על תקן ברז - ג'ריקן/ערן גילווארג

מוציא חוזה: כאמור, חוץ ממס מעבר שולי, המגולם בקולותיהם הערבים של חזירי הבר בשעות הלילה, אורן פטור מתשלומי ארנונה, מים וחשמל. הוא משלם 140 שקלים בחודש על אינטרנט סלולארי ומטעין את הלפטופ והפלאפון באוניברסיטה ("אני תמיד תופס מקום ליד השקעים, אין שקע שאני לא מכיר"). את בגדיו הוא מכבס במעונות ואפילו את בקבוקי המים שמשמשים אותו לשתייה ומקלחת הוא ממלא שם וסוחב בחזרה אל האוהל.

אורן בפינת העבודה. ערן גילווארג
אין חשמל, אבל אינטרנט יש/ערן גילווארג

חשמל זורם בכפות ידיך: אורן משתמש בעיקר בתאורה סולרית, אך כשמגיעות בנות, הוא מעדיף להדליק עששיות כדי ליצור תאורה רומנטית ורכה ("לפעמים חברים מביאים לכאן בחורות. אם מדליקים את כל העששיות, זה יוצר אחלה אווירה").
שותפים להצלחה: כאמור, מיודענו חזירי הבר החולשים על שביל הגישה. אחרי השריפה בכרמל נעלמו החברים למספר חודשים, אך אורן שמח לקבלם בחזרה. במהלך הדלקה אורן לא שהה באוהל ולמזלו האזור לא נפגע.

אורן קורא ספר. ערן גילווארג
רוצה לבוא אלי לאוהל? התאורה הרומנטית/ערן גילווארג

רק אצלו: בקבוקי יין תלויים על העץ, תמונה של מטוס וכרזה של רחוב סומסום משתלשלות מכבלים המחוברים לענפים ("אמרו לי שהמטוס והברזנט הירוק של האוהל יוצרים תחושה מיליטריסטית, אז הוספתי את רחוב סומסום לריכוך האווירה"). פינת העבודה כוללת שולחן כתיבה מקסים, עליו מונח טלפון בסגנון רטרו, כאשר ממול נשקף נוף פראי של צמחייה עבותה. העובדה שהאוהל נמצא במרכזו של יער, אינה מונעת מאורן לתחזק פמליית עציצים מפוארת, אחד מהם אף תקוע בחן לא מבוטל בתוך מגף שחור וגס. על חלקו העליון של התנור, ממוגנט שלט המיועד לעוברי אורח. אורן מרשה להם להרגיש בנוח ולהכין קפה ובתמורה מפציר שישמרו על הניקיון ובעיקר על המיקום הסודי. הנוסח המדויק: "אם את/ה עוזב כשמצפונך נקי, שילמת את המחיר המלא".

האוהל של אורן. ערן גילווארג
בקבוקי יין ופוסטרים במקום קירות/ערן גילווארג
עציצים באוהל של אורן. ערן גילווארג
חסר פה קצת ירוק, העציצים של אורן/ערן גילווארג
פתק לאורחים של אורן. ערן גילווארג
"אם את/ה עוזב כשמצפונך נקי, שילמת את המחיר המלא", שלט לעוברי אורח/ערן גילווארג

הנאים השכנים? בין השכנים היחידים באזור לבין אורן מתקיים הסכם סודיות שלא יבייש רשת ריגול קטנה: הם לא חושפים את המקום שלו ובתמורה הוא לא מגלה את שלהם. השכנים, זוג ממוצא רוסי בעשור השישי לחייהם, מגיעים להאוהל שלהם בסופי שבוע במהלך הקיץ, מאחר והם לא יכולים להרשות לעצמם את מחיר העלות של צימר ("יש להם נוף משגע. אצלי קטן וצפוף, כי המקום צריך להיות מוגן גם מפני החורף").

הנוף מהאוהל של אורן. ערן גילווארג
ביום טוב רואים את השכנים, הנוף מהאוהל/ערן גילווארג

מזג האוויר: לפי מה שאלוהים מחליט. אורן אוהב במיוחד את החורף. "כשיש סופה ואני כאן לבד, אני מרגיש שהיער שלי".

דו"ח מקרר: אין מקרר, יש צידנית ובה ירקות טריים. אורן קונה אוכל טרי מדי יום או יומיים מהמכולת באוניברסיטה או בעיר. תפריט הבוקר שלו כולל קורנפלקס עם חלב עמיד או יוגורט ומוזלי. לארוחת ערב הוא אוכל אורז, פסטה או ירקות מוקפצים.

המטבח של אורן. ערן גילווארג
קורנפלקס לארוחת בוקר ואורז לארוחת ערב, המטבח של אורן/ערן גילווארג

עתידות: מטעמי פרנסה, אורן מתכנן לעבור לירושלים בשבועות הקרובים. הוא יגור שם בדירה אמיתית וידריך תיירים בעיר. הוא מצר על הפרידה הקרובה, כי לפי דעתו "זו התקופה בה נהיה הכי חופשיים וזו פיסת גן העדן שלי". אורן מתכוון להמשיך לעבוד פעמיים בשבוע באוניברסיטת חיפה ולא לפרק את האוהל לעולם, או לפחות לא בעתיד הקרוב.

אורן צופה אל הנוף. ערן גילווארג
לא מתפנה, לפחות לא בעתיד הקרוב. אורן כהנוביץ'/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully