וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיים למעלה: ככה תנקו את הבית לחג מבלי לפגוע בעור הידיים והמניקור

לקרצף, לשפשף, להבריק ולשטוף - פעולות אלו ואחרות עלולות להזיק לידיים שעובדות שעות נוספות לפני פסח. איך בכל זאת תשמרו על מראה אסתטי ומטופח?

חומרי ניקוי. ShutterStock
סבוני הניקוי ממיסים את שכבת המגן החיצונית של העור ועלולים לגרום לדלקת עור כמו כוויה כימית/ShutterStock

כל מי שדואג לטפח את הידיים והציפורניים במהלך השנה, מודע לעובדה שפסח - חג הניקיונות ובכללו חומרי הניקוי, הסמרטוטים והמים, מהווים סכנה לשתיים החרוצות. כידוע, חלק מהחומרים אינם בריאים לעור החשוף ומיותר לציין את השפעתם על לק ומניקור מושקע. שימוש בכפפות הינה רק אחת הדרכים שתציל אתכם מהמצב. בנוסף, כדאי שתאמצו עוד כמה המלצות שיסייעו לכם לעבור את המכה הזו בשלום.

"סבוני הניקוי ממיסים את שכבת המגן החיצונית של העור ועלולים לגרום לדלקת עור כמו כוויה כימית, שקרויה גם דלקת עור הידיים של עקרת הבית Housewife dermatitis" טוען ד"ר אריה י. ליפשיץ. מומחה לרפואת עור של שירותי בריאות כללית במחוז ירושלים. על מנת להגן על כפות הידיים בעת הניקיון ממליץ ד"ר אריה י. ליפשיץ לעבוד עם כפפות גומי עבות וארוכות המגיעות לפחות עד גובה מחצית אמות הידיים. שימוש בכפפות מנתחים דקות אינו מגן במידה מספקת כוון שמים חודרים לתוך הכפפה מצידה הקרוב ליד שרש כפות הידיים. על מנת להתגבר על סימני הקמטוטים שנוצרים על כפות הידיים בזמן שהיה ממושכת במים, ממליץ ד"ר אריה י. ליפשיץ לתכנן הפסקות תכופות בזמן פעילות שדורשת מגע ממושך עם מים ורטיבות ולדאוג לייבש את הידיים בין הפסקה להפסקה.

רייצ'ל בן עזרא, הבעלים של רייצ'ל קליניק בנווה צדק תל אביב מחזקת את דבריו של ד"ר י. ליפשיץ וממליצה, למי שלא אוהב לעבוד עם כפפות, למרוח את כפות הידיים בווזלין לפני הניקיונות. הווזלין משמש ככפפה טבעית ויוצר חיץ בין החומרים והמים לעור. בנוסף, חומץ ביתי פשוט הינו חומר ניקיון אשר מחטא ומונע ריחות לא נעימים. החומץ הינו סוג של חומצה אשר מנקה ומבריקה בייחוד מראות וחלונות. יחד עם זאת ניתן להחליף את חומרי הניקוי הקלאסיים בחומרי ניקוי ירוקים וידידותיים לסביבה.

חומרי ניקוי. ShutterStock
למי שלא אוהב לעבוד עם כפפות, למרוח את כפות הידיים בווזלין לפני הניקיונות/ShutterStock

לקרצף מבלי להתקלף

לק נוטה להתקלף אחרי 3 ימים מהציפורן הטבעית, אשר מפרישה שומן. אם מוסיפים לזה שטיפת כלים וניקיונות, סביר להניח שהלק לא ישרוד את ניקיון הפסח היסודי. "עדיף בשבועות של הניקיונות למרוח מחזק לק וכל יומיים לשייף קלות את הציפורניים כדי לשמור על חוזקן" ממליצה בן עזרא . בנוסף רצוי לקצר את הציפורניים במקצת כדי לשמור על חוזקן. מי שאינו יכול להתאפק ולחכות למריחת לק בסיום הניקיון יכול למצוא את הפיתרון בלק ג'ל אשר מייצר לק העשוי מפולימר ייחודי העוטף את הציפורן ומגן עליה. בנוסף למראה מטופח ולק שלא מתקלף למשך 3 שבועות, ניתן לנקות איתו והוא ישמור על הציפורן הטבעית מנזק, שבר או פיצול.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חומרי ניקוי. ShutterStock
על מנת להגן על כפות הידיים בעת הניקיון עם כפפות גומי עבות וארוכות/ShutterStock

ויש אחרון

בסיום הניקיונות ממליץ ד"ר אריה י. ליפשיץ ליבש היטב את כפות הידיים ולמרוח קרם ידיים שמנוני מאוד כמו ווזלין. מריחת כמות זעירה והספגתה בקפדנות תסכך היטב את העור ותמנע התפתחות סדקים. במקרים של דלקת מתמשכת, עיבוי של עור הידיים והאצבעות והיווצרות סדקים – מומלץ לפנות לבדיקת רופא עור שימליץ על טיפול תרופתי מתאים.

על מנת להחזיר את האור לעור הידיים ממליצה בן עזרא על טיפול פילינג בייתי מפנק: שוטפים את כפות הידיים עם מים חמים, טוחנים שקדים, מוסיפים שמן זית ומעשים את העור כשהידיים רטובות מעט. בסיום הפילינג מומלץ להשתמש בכמות נדיבה של מסכה מזינה, לעטוף אותן עם ניילון נצמד למשך 20 דקות ולאחר מכן לנגב את שאריות המסכה ולסיים בקרם ידיים המכיל חמאת שיאה וקרם המכיל ויטמין E.

מי שעייף מהניקיונות ורוצה להתפנק עם טיפול מקצועי רצוי שיבקש במכון "מניקור חם". מדובר בטיפול ייסודי של הידיים הכולל טבילה באמבט חם המורכב מאבקת משי המזינה את העור ומחזירה לו את הגמישות והוויטמינים החיוניים כגון, ויטמין E ו- C. לבסוף, טובלים את הידיים באמבט פארפין היוצר לחות וסאונה ממוקדת בכפות הידיים.


עוד כתבות בסיקור מיוחד לפסח:

לנקות את הכלים בלי להשאיר שריטות

מבצעים והנחות בחנויות לעיצוב הבית לרגל החג

ככה תעצבו שולחן חג מתוק במיוחד

אוברול או שיפוץ חלקי? מה כדאי לפני פסח?

צפו: משאל רחוב מיוחד - למה מנקים את הבית לחג?

מריחת קרם ידיים. ShutterStock
בסיום הניקיונות מומלץ למרוח קרם ידיים שמנוני מאוד כמו ווזלין/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully