וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימים ההם, בזמן הזה

ענת ניר

27.5.2011 / 8:47

התערוכה "הישן החדש" נפתחה השבוע בבכורה עולמית במוזיאון העיצוב בחולון, ומפגישה עיצובים מגרמניה וישראל שמצטטים מהעבר בסגנון חופשי

אבי כהן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סודות", אריק בן שמחון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כסא פלסטיק" מעץ, מרטין באס/מערכת וואלה!, צילום מסך

התערוכה הבינלאומית "הישן החדש – עיצוב בהווה מתמשך", שנפתחה השבוע במוזיאון העיצוב בחולון, מציגה באור עכשווי מסורות עיצוב ותיקות ורהיטים נשכחים. אצר אותה וולקר אלבוס בשיתוף עם מכון גתה בתל אביב ובתמיכתו של המכון לקשרי חוץ ותרבות בשטוטגרט (IFA). משתתפים בה 70 מעצבים מגרמניה ומישראל, אשר בוחנים את הקשר בין העבר לעתיד, ובין דרכי הייצור הנושנות לטכנולוגיות חדישות.

אחד מהאובייקטים המייצרים פרשנות חדשה לרהיטים המוכרים הוא שידת עץ בעיצובם של אריק בן שמחון ובן פרנקפורטר. בעולם הווירטואלי של ימינו, השידה המשמשת לכתיבת מכתבים, נותרה פריט אספנות ששייך לעבר. בתפקידה הנוכחי שמחון ופרנקפורטר הופכים אותה למחבוא מסתורי לאקדח. בנוסף למכתבה מוצגים בתערוכה גם כורסת "מיקי מאקס", המשלבת את צורתה של כורסה בריטית מוכרת עם אופיו העליז של עולם הצעצועים, ואוסף מגרות סודיות בעיצובו של בן שמחון.

רהיט אחר, חלק מסדרת מוצרים המציגים התייחסות שונה למוצר אייקוני, הוא "ספסל חבל", שעיצב יואב רכס. רכס ויתר על השימוש השגרתי בדבק או במחברים ישנים ובחר לחבר את חלקי הספסל דווקא בחבל. התוצאה היא ספסל שנראה כמו מושב רגיל, מלבד החבל האדום המלופף לכל אורכו, כאשר המשתמש יכול בכל עת לפרק או להרכיב את הרהיט לחלקיו.

איילה צרפתי עיצבה את "פרימו בלאנקו", כורסת ישיבה העשויה מצמר כבשים וממשי מולברי. הבדים עשויים בטכנולוגיה ייחודית המשלבת עבודת יד עם טכניקות ייצור מסורתיות. התוצאה המתקבלת היא ספה בעלת מראה שורשי, המזכיר פני שטח סלעיים.

התערוכה מציגה במוזיאון העיצוב במתחם המדיטק - רחוב פנחס אילון 8, חולון. פתוחה לקהל הרחב עד ה- 10 בספטמבר. שעות פתיחת המוזיאון: ג', ה': 22:00-10:00; ב', ד', ש': 16:00-10:00; ו': 14:00-10:00.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פרימו בלאנקו", איילה צרפתי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פלוס דה מאדאם רובנס", פרנק וילמס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פאזל פרסי", קתרין זונלייטנר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פיקסל פרסי", פולקר אלבוס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגדה השמאלית, הגדה הימנית", חנן דה לנגה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מיני מאקס", אריק בן שמחון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully