וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאו לדרך: יפו

מתוך עשרות הבתים והמתחמים שייפתחו לקהל בסופ"ש במסגרת "בתים מבפנים" בחרנו עבורכם את השווים – הכל במרחק הליכה. סיור שני בסדרה – הפעם ביפו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחצו להגדלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. דירת יוקרה בעיצוב פיצו קדם - כיכר קדומים 14, יפו העתיקה

את המסלול שלנו נפתח בכיכר קדומים שביפו העתיקה. בקו הראשון שצופה לים ממוקמת אחת מדירות היוקרה שתוכננו על ידי האדריכל המוערך פיצו קדם. למי מכם שלא ממש בקי, קדם מתכנן את בתיהם של העשירון והאלפיון העליון ואם אתם לא נמנים על אף אחד מהם, זוהי הזדמנות פז להציץ פנימה ולראות מה עושים עם בוחטות של כסף. החלל, שהיה בגלגולו הקודם מועדון לילה אפלולי וטחוב, הפך לדירה מוארת ומוקפדת שהים נשקף מכל חלונותיה. השילוב בין עיצובו של קדם המאופיין במינימליזם, לתקרה הקמורה וקשתות הכורכר העתיקות והמקוריות של הדירה, יוצר חלל מרתק וחווייתי. מי שעוקב אחר עבודתו של קדם יודע כי הוא נמנע מלתכנן דירות. כנראה שהפעם הנוף הכריע.

את הסיורים בדירה יערוך רז מלמד מטעם משרדו של פיצו קדם ביום שישי בשעות 10:00, 11:00 ו-12:00.יתקיימו 3 סיורים ברישום מוקדם, המוגבלים ל-20 משתתפים בכל אחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזדמנות לראות מה עושים עם בוחטות של כסף. בית ביפו העתיקה בתכנון פיצו קדם/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. בית קזנובה – נתיב המזלות 4, יפו העתיקה

הנקודה הבאה שלנו היא בית קזנובה, השוכן בסמטאות יפו העתיקה. אמנם משמעות שמו היא "בית חדש", אך במקרה הזה מדובר בבית עתיק שנבנה לפני מאות שנים על ידי נציגי המסדר הפרנציסקני. שימושו הראשוני של המבנה היה אכסניה לצליינים ומאוחר יותר הוא הוסב לכנסיה. השמועות מספרות כי נפוליאון הרבה להתארח במבנה זה עת כבש את יפו ב-1799. הבית שופץ לאחרונה על ידי אדריכלי השיפוץ והשחזור חיים קצף ועידו דאובר. על עיצוב הפנים אמון סמי שלום כנפו מסטודיו Architype. הקומפלקס משמש בגלגולו הנוכחי בעבור ארבע דירות יוקרה ייחודיות השומרות על צביון אותנטי עם תקרות גבוהות ותקרה מקומרת. שתיים מהן צפויות לדגמן לכם במהלך הסופ"ש.

בית פתוח. הכניסה ביום שישי בין השעות 18:00-15:30 ובשבת בין 16:00-11:00.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית קזנובה. נפוליאון היה פה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. רחוב נחמה 2 – מתחם נגה, יפו

הדירה הבאה שבחרנו לבקר בה נמצאת ברחוב נחמה 2, במתחם נגה ביפו. בשנים האחרונות הפך המתחם לאזור נחשק ואטרקטיבי והוא מצליח למגנט אליו אמנים צעירים. הדירות והבתים באזור בעלי אופי מיוחד והם מתהדרים באדריכלות ייחודית כשההוכחה הטובה ביותר לכך היא הדירה האמורה שגם אותה עיצב סמי שלום כנפו מסטודיו Architype. היא שוכנת במבנה אקלקטי שנבנה בשנות ה-20 של המאה הקודמת ועיצוב הפנים שלה בעל ניחוח אירופאי.

בית פתוח. הכניסה ביום שישי, בין השעות 15:00-11:00.

4. מוזיאון המושבה האמריקאית, בית ידידות מיין – רחוב אאורבך 10, גבול יפו-תל אביב

היעד הבא שוכן בין שכונת פלורנטין ליפו, שם נמצאת המושבה האמריקאית–גרמנית. ברחוב אאורבך ניצב בית עץ מעניין ומסקרן במיוחד, שנקרא "בית ידידות מיין". הוא הובא לארץ בשלומותו בשנת 1866 על ידי נוצרים מורמונים מארצות הברית, בעלי חיבה לציונות. ב-2002 שומר הבית על ידי בני הזוג ד"ר ריד וג'ין הולמס, וכיום הוא משמש כמוזיאון המושבה האמריקאית. השנה יוקרן לראשונה במרתף הבית סרטון המספר את סיפור המושבה והבית, מדי 20 דקות במהלך הסופ"ש. בבית שוכן גם הסטודיו של הצייר הצעיר יהונתן כיס-לב, כך שעל הדרך תוכלו להתבונן ביצירות אמנות בהתהוות.

סיורים מודרכים יצאו בכל חצי שעה. אין צורך ברישום מוקדם. הכניסה ביום שישי בין השעות 11:30-9:00 או 15:30-13:00; ובשבת בשעות 12:30-10:00 או 16:00-14:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכנסיה הנאו גותית. בפנים מסתתר העוגב הגדול בארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלונות הוויטראז'/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. הכנסיה הניאו גותית – רחוב הופמן 16, גבול יפו-תל אביב

כהמשך לניחוח החול"ניקי מהלוקיישן הקודם שלנו, נפנה לכנסייה הניאו-גותית, שנבנתה על ידי האדריכל פול פרדיננד גרוס ב-1904. המבנה הכנסייתי, שמתהדר בחלונות ויטראז' צבעוניים ובעוגב (הגדול בארץ) שניצב במרכז החלל, הוא מראה נפוץ באירופה. בפאתי תל אביב – קצת פחות. ביום שישי בין השעות 15:00-9:00 יתקיימו בכל שעה עגולה הדרכות על חלונות הוויטראז' ועל ההיסטוריה של המבנה על ידי אנשי הכנסייה. להשלמת החוויה הקולטוריסטית יינתן מופע טעימה קצר של נגינת עוגב.

בשבת יערכו שלוש דרשות פתוחות לקהל באנגלית בשעות 10:00, 11:00 ו-12:00 ולאחר מכן ייערך סיור קצר בכנסייה. (משך כל דרשה: כ-20 דקות). במוצ"ש בשעה 20:30 יתקיים קונצרט התרמה לאגודה למען העיוור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully