וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתים מבפנים: עם כנף כשל יונה

ענת ניר

19.5.2011 / 8:46

המשפחה שנכנסה לגור בבית בצורת חרטום אונייה החליטה להשאיר את שגיאות הריצוף משנת 1934. טעימה נוספת מפסטיבל "בתים מבפנים" שייערך בסופ"ש הקרוב

אבי כהן

במסגרת פסטיבל "בתים מבפנים" ייפתחו לקהל הרחב עשרות בתים ומוסדות ציבור ברחבי העיר תל אביב. הפסטיבל יערך במהלך סוף שבוע אינטנסיבי אחד בין התאריכים 21-20 במאי. את האירוע, החוגג השנה חמש שנים, יזמו האדריכל אלון בן-נון ואביבה לוינסון בשיתוף עם עיריית תל אביב-יפו וגורמים נוספים. בדומה לפסטיבלי בתים פתוחים נוספים, המתקיימים בערים מרכזיות בעולם כדוגמת: לונדון וניו יורק, גם האירוע הזה עוסק בארכיטקטורה ובעיצוב הפנים של חללים השונים בסביבה האורבנית. מטרתו היא לחשוף בפני הקהל הרחב מבנים מיוחדים, אתרים היסטוריים ובתים בעלי עיצוב יוצא דופן הבולטים בנוף העירוני של העיר הלבנה, ועל הדרך לספק גם את יצר המציצנות הציבורי.

• בית האונייה/ אדריכלית: שרה רופמן

בית האונייה, אחד משני מבנים תל אביביים אשר בצורתם המשולשת מזכירים חרטום, תוכנן על ידי האדריכל אברהם כבירי בשנת 1934. את הדירה עיצבה שרה רופמן, קרובת משפחה של דיירי הבית, בשנת 2005. במסגרת השיפוץ שונה החלל הפנימי, על מנת להתאים את המבנה הקטן לצורכיהם השונים של הדיירים. אף על פי כן, החלוקה הפנימית האופיינית למבנה נשתמרה באמצעות פסים אפורים המסמנים את מיקום הקירות הישנים, וכן על ידי עמודי בטון שהמעצבת בחרה להשאיר חשופים. גם המרצפות המקוריות עומדות על תילן, ביחד עם שגיאות הריצוף המקוריות של הרצפים משנות ה-40. חלל הכניסה לדירה כולל את חדרי השינה וכן את חדר האמבטיה שנגלה ראשון למבקרים. באמבטיה יוצאת הדופן שובצו אבני פסיפס ססגוניות בצבעים בוהקים.

איפה: רחוב שלמה המלך 11, דירה 3.
מתי: שבת, 13:00-10:30.

צילום: אבי כהן.
עריכת וידאו: רן צימט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully