וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב זה לא כדורגל

רון ארד הגיע כדי להשיק את מוזיאון העיצוב שתכנן בחולון ומעניק טיפים למעצבים מתחילים, למרות טענתו כי הוא עצלן

דייב שחר

5 שנים חלפו מאז הוצע למעצב העל רון ארד לתכנן מוזיאון עיצוב יחיד מסוגו בארץ, עד לרגע השקתו היום (רביעי) בחולון. המוזיאון החדש משתרע על 3,700 מ"ר ונראה למרחקים לא רק בשל גודלו, אלא גם בזכות צורתן הפיסולית של רצועות הפלדה האדמדמות שנעות סביבו. המבנה הפך לאייקון אדריכלי עוד בטרם נפתח וזכה להתעניינות רבה ברחבי העולם. שלבי תכנונו ובנייתו הוצגו לאחרונה במרכז פומפידו שבפריז, במומה בניו יורק ובקרוב גם במרכז 'ברביקן' בלונדון. מעבר לתכנונו המפתיע ומעורר ההתפעלות של ארד, המוזיאון מתוכנן להיות מוקד פעילות בינלאומי מוביל לחדשנות בעולם העיצוב על גווניו השונים, וללא ספק ימקם את ישראל במקום טוב בסצנה העולמית.

בימים הקרובים צפויים לפקוד את המוזיאון מעצב התאורה אינגו מאוור, הבעלים של חברת הרהיטים היוקרתית "מורוסו" פטריציה מורוסו והמעצב הרב תחומי חוויאר מריסקל, שיהיו הראשונים בעלייה לרגל של צמרת העיצוב העולמי הצפויה לבקר פה בקרוב.

ארד (59) נולד וגדל בתל אביב. משסיים לימודי עיצוב תעשייתי בבצלאל, המשיך ללימודי אדריכלות בלונדון ב- Architectural Association. ב-89' הקים בלונדון ביחד עם שותפתו קרוליין תורמן, את משרדו Ron Arad Associates, המתמחה בעיצוב ובאדריכלות ומונה למעלה מ-20 עובדים. עם השנים הפך ארד לאחד המעצבים הידועים והמצליחים ביותר בעולם. פרטי עיצוב שלו מאופיינים בצורות אמורפיות גולמיות, שעשויים על פי רוב מתכת ונמכרים בחנויות עיצוב מהשורה הראשונה בעולם וחלקם הוצגו במוזיאונים שונים כגון המטרופוליטן בניו יורק, מוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון, ויטרה בגרמניה ובמרכז פומפידו שבפריז. בין העיצובים הובלטים שלו נמנים מלון דואומו ברימיני איטליה, גשר אולימפיק בלונדון, מדף ספרים עשוי רצועת גומי קשיחה ונקרא "תולעת ספרים", שהוא עיצב עבור חברת Kartell בשנת 1993 והפך לרב מכר וכיסא בשם Tom Vac, על שם צלם עיצוב, שנמכר גם הוא ברחבי העולם.

צילום: דייב שחר
עריכה: רן צימט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully