וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק בארץ הפלאות

הכורסאות של אריק בן שמחון נדדו מבית "האח הגדול", למלון שעיצב מעצב העל מרסל וונדרס בגרמניה. קצת נחת ישראלית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיחק אותה בענק. בן שמחון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרומן של מעצב העל מרסל וונדרס עם ישראל הולך ומתחמם. לפני שנה וחצי הגיע וונדרס לביקור חגיגי במסגרת תערוכת העיצוב "קאזה 08" וכמה חודשים לאחר מכן, הוא פגש באריק בן שמחון בתערוכת העיצוב במילאנו Fiera del Mobile . השניים הציגו בחלל משותף, וונדרס נדלק במבט ראשון על הכורסאות מדגם Little Qubeשעיצב בן שמחון והפכו לאחד הפריטים המזוהים ביותר עמו, והביע התעניינות לשיתוף פעולה עתידי. הרגע המיוחל הגיע והשנה וונדרס שלח לבן שמחון תוכניות של מלון "גרנד קמהה בון" שאותו עיצב בגרמניה, עם הצעה מפתה שבה הוא מקציב לכורסאות המדוברות, שקיבלו את השראתן ממעילי רוח, מקום מכובד בלובי. מאז, בן שמחון ממשיך לעצב קולקציות ריהוט נוספות בהשפעת פרטי לבוש; אלו הוצגו בין היתר בסלון בית האח הגדול בעונה הראשונה ונמכרו בארץ ובעולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכורסאות של בן שמחון בלובי המלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיצובו של מלון "קמהה גרנד בון", קובע סטנדרט חדש בקרב מלונות עסקיים. הוא נחשב לאחד הפרויקטים החדשניים והמפוארים ביותר בגרמניה, וציון דרך בתחום מלונות היוקרה. וונדרס, שאחראי על עיצוב הפנים של המלון, מציין ש"ברוב המקרים מלון עסקים מעוצב בצורה מאוד רצינית ובדרך כלל הוא גם משעמם. בעיצוב של בית מלון יש ליצור אירוע מרגש, מעורר השראה, מאחר שהוא מציע רמת חיים גבוהה ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במלון עסקים". החללים ב"קמהה גרנד בון" עשירים בצבעים, טקסטורות וצורות ועל מנת להתאים את עיצוב הפנים לאדריכלות המונומנטאלית, וונדרס דגל בהגזמות ו"שיחק" עם המידות והפרופורציות; למשל בנברשות הגדולות, עמודים דקורטיביים, שולחן ביליארד גדול המיועד לעשרה אנשים ופריטים נוספים, המובילים את העין ממקום למקום.

בודדים הם המעצבים הישראלים בתחום עיצוב פנים, שזוכים לשתף פעולה עם תותחים בסדר גודל כשל מרסל וונדרס. בין היתר הוא מעצב עבור חברות מובילות כגון: Casina, B&B, Capellini, Boffi, Magis, Flos . בתחילת שנות ה-2000 הוא הקים את חברת Moooi בה פרש את חסותו על חבורת מעצבים צעירים שנבחרה על ידו בדקדקנות, ומתמחה בפריטים עם קריצה הומוריסטית ומפתיעה. יחד עם זאת וונדרס מצא לנכון לשלב במלון היוקרתי ביותר שנבנה בשנים האחרונות בגרמניה דווקא מעצב ישראלי.

גם בן שמחון הוא מעצב ידוע ומוכר, אם כי עד כה בעיקר בסדר גודל מקומי. רבים מבתי העשירון העליון מתהדרים בפריטים שעיצב ולאחרונה עיצב מחדש את הלובי של מגדל "משה אביב", הנחשב כמגדל הגבוה ביותר בארץ. אין ספק ששיתוף הפעולה המכובד של בן שמחון עם וונדרס מצרף אותו לנבחרת השגרירות העיצובית שלנו בתפוצות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיהו מרסל וונדרס עבורך?

"מרסל וונדרס הוא אחד המעצבים המרכזיים בזירת העיצוב, שהצליח להגדיר את העשור החולף ולתפוס את רוח הזמן, של עולם שהפך להיות גלובלי, נגיש וחוויתי יותר. עולם שבו תרבות הפנאי תופסת מקום מרכזי בהגדרתנו ובהגדרת הזמן שלנו."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצליח להגדיר את העשור החולף ולתפוס את רוח הזמן". מרסל וונדרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לך מושג למה הוא כל כך אהב את כורסת Little Qube?

"שפתו העיצובית של וונדרס ידועה בקריצתו לעולם האופנה ובחיבתו לחיבורים בין עיצוב לאופנה וכך גם הכורסה Little Qube שעוצבה בהשראת מעיל רוח. הוא בחר אותה בצבע מוזהב שמתאים לשטיחים שעוצבו על ידו לאותו הלובי ולשאר אלמנטים מוזהבים אחרים ששזורים במלון כולו. וונדרס הגדיר את הדגם כסקסי צעיר ואפנתי, אך עם זאת נשען על צורות קלאסיות."

היית במלון? מה דעתך עליו?

"לא הייתי, אבל ראיתי תמונות ותכניות עוד בטרם הוא נפתח ולאחר הפתיחה הוא הפך לאחד הפרויקטים המדוברים בעיתוני העיצוב בעולם כולו. כחלק מהעולם המודרני, הנסיעות והשהייה במלונות הן חוויה בפני עצמה. המלונות הפכו להגדרה עתידית וחלומית של ביתנו. בית שאולי לא יהיה לנו אף פעם, אך עדיין מגדיר את שאיפותינו קרוב לאותם ארמונות שחלמנו עליהם כשהיינו קטנים."

מה עם שיתופי פעולה נוספים? עשה לך חשק?

"בוודאי. לאחר ההצלחה דובר על שיתופי פעולה נוספים עם וונדרס ועם החברה שבבעלותו Moooi וכמובן עם חברות בינלאומיות נוספות. בעולם החדש והנגיש, שיתופי הפעולה הפכו להיות שכיחים. כפועל יוצא מכך, שיתופי פעולה מסוג זה מייצרים עולם עיצובי, תרבותי רחב יותר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully