וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגובה: הפנטהאוז הגבוה ביותר במערב

20.10.2014 / 14:04

96 קומות שצופות לכל מנהטן, ברוקלין, קווינס וניו ג'רזי ופנטהאוז אחד מטריף עם קירות שקופים ונוף לעננים ב-95 מיליון דולר. כך נראה המבנה החדש בניו יורק שמשנה את קו הרקיע המפורסם של התפוח

מערכת וואלה!
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לשיר בלופ במקלחת - הנוף מחדר הרחצה בפנטהאוז הגבוה בעולם המערבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

פארק אוויניו מספר 432 במרכז מנהטן, הממוקם בין הרחובות 56 ל-57, הפך השבוע לבניין הדירות גבוה ביותר בחצי המערבי של כדור הארץ. בגובה של 425 מ', הוא עוקף את האמפייר סטייט בילדינג הוותיק והמפורסם שגובהו עומד על 281 מ', כמו גם את בניין הקרייזלר (318 מ') ואפילו מרכז הסחר העולמי החדש (416 מ' - ללא האנטנה בקצהו). בניית גורד שחקים בגובה כזה דרש את אישור מנהל התעופה הפדרלי לפני שהחלה הבנייה. בבניין, שעוצב על ידי האדריכל האורוגוואי רפאל ויניולי, 96 קומות ו-104 דירות שמחירן נע בין 16.95 מיליון דולר עד 95 מיליון (כ-63 מיליון שקלים עד 354 מיליון).

הדיירים בבניין הדירות המפואר, הממוקם בליבו של התפוח הגדול באזור שכבר זכה לכינוי ?חגורת המיליארדרים?, יכולים לצפות על נופה המרהיב של ניו יורק ואתריה המרכזיים, בהם הסנטרל פארק, דרום מנהטן והאוקיינוס האטלנטי. הנוף נפרס לפניהם דרך החלונות הענקיים, שגודלם עומד על 3x3 מ'. הדיירים יכולים לצפות עליו גם דרך מרפסת התצפית או הטלסקופים בבניין. כולם יכולים ליהנות מהנוף - גם דיירי הקומה הראשונה שנבנתה בגובה של 111 מטרים. גובה התקרה עומד על כ-4 מטרים ובכל דירה ריצוף מעץ אלון ושיש איטלקי. הפנטהאוז, היקר מבין כל יחידות הבניין, מתפרס על פני קומה שלמה ובו חלונות מהרצפה עד התקרה ומטבח הצופה על הסנטרל פארק.

לבעלי הדירות, שעוצבו עד ידי המעצבת והאדריכלית דבורה ברק, יש מעלית פרטית, רצפת אמבטיה מחוממת והאפשרות לרכוש מרתף יינות בעל בקרת אקלים בעלות הצנועה של 320 אלף דולר (כ-1.9 מיליון שקלים). אך דיירי הבניין לא מוכרחים להסתפק רק בתוספת ה?רגילות? לבניין יוקרה. החל מהשנה הבאה ייהנו הדיירים ממתקנים שונים בהם, מסעדה, מרפת חיצונית, חדר כושר, בריכת ענק וחדר טיפולי ספא.

השבוע הונחה הלבנה האחרונה בבניין בקומתו הגבוהה ביותר. ניתן לראות את הבניין עד הברונקס, ברוקלין, קווינס ואפילו ומניו ג?רזי הסמוכה. יזם הנדל?ן הניו-יורקי הארי מקלאו ציין בראיון שניתן בדיילי מייל " אני גאה שיצר ציון דרך חדש בניו יורק, שניתן לראותו לאורך כל הרובעים ושישנה את קו הרקיע המפורסם של העיר. 432 פארק אווניו הוא בניין המגורים הגבוה ביותר בחצי הכדור המערבי, והוא מייצג הישג יוצא דופן באדריכלות, בעיצוב, בהנדסה ובאומנות?. מקלאו הוסיף כי בעשור השני של המאה ה-21 הוא זכה להיות חלק ממשהו שיצטרף לפנתיאון של המבנים האגדיים של המאה ה-21, בהם בניין הקרייזל והאמפייר סטייט?.

(טקסט: יעל חסיד)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל דירה תוכננה באופן מדויק כלפי החוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיצוב קלאסי ומודרני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפילו הדירה הגבוהה יותר שנמצאת בגובה 111 מ' נהנית מהנוף המטריף/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לצפות על כל התפוח מלמעלה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודות שיש איטלקי גם במטבח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דלפק שיש מרחף במטבחים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארק אבניו 432 המתנשא לגובה 425 מ'/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משנה את קו הרקיע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully