וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקחים את הבית איתכם

שלי איבגי-תבק

24.10.2006 / 12:06

כמו בחתונות, גם במעברי דירה יש עונות, ואם תעברו עכשיו סביר להניח שתשלמו פחות - כל מה שצריך לדעת על מובילים, קרטונים ואריזה בתשלום

הודעה חשובה!! לידיעת כל הסטודנטים שעדיין מחפשים את המציאה שכוללת 4 חדרים, 2 שירותים, בידה וג'קוזי במרכז העיר ב-400 דולר, ויושבים על ארגזיהם בבית ההורים - עונת המעבר מסיימת באופן רשמי ברגעים אלו. לא נראה לכם, נכון? אתם עדיין לא מצאתם את המנוחה והנחלה, הא? אם כך, כנראה שגם אתם נפלתם קורבן בידי מפלצת שוק הדירות המשתוללת. אם זה המצב - אתם יכולים להתנחם בכך שהתקופות שאינן תקופות שיא נחשבות זולות יותר בתעריפי ההובלה והסיכוי למצוא מוביל בתאריך הרצוי גדול יותר – חצי הכוס המלאה, אתם יודעים.

מנתוני רשת ACE עולה כי כ- 80% ממעברי הדירות מתרחשים בחודשים יולי אוגוסט, טרום פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר והאוניברסיטאות, אבל, לאור המצב העירני של שוק הדירות ועל פי נתוני חברות ההובלה, נראה כי הנושא עדיין רלוונטי. קובי מויסה, מנכ"ל רשת "אייס", מוסיף כי "מידי שנה כ- 100 אלף בתי אב עוברים דירה בישראל, ביניהם משפחות מתרחבות, סטודנטים, רווקים/ות וזוגות צעירים".

הפרוייקט המורכב הזה הוא הפקה לא קטנה, שרובנו עוברים בשלב זה או אחר של חיינו והוא כרוך בלוגיסטיקה מטורפת ודורש סבלנות אין קץ. אחרי שכבר נמצאה דירת החלומות - יש להתחיל בקדחת אריזות, מיון, עיטוף וניילון של הדירה הנוכחית ומהצד השני - שיפוץ, צביעה וסידור של היעד הסופי, כשבדרך צריך להתרוצץ אחרי בייביסיטר לחתול, חברת הובלה מהימנה או חברים עם אוטו ושרירים גדולים במיוחד. לא פשוט, ולפי נתוני אותו סקר רובנו, למעלה מ- 60%, עושים הכל לבד.

האריזה

אם אתם נמנים עם המפונקים שבינינו, או שיכולות ההפקה שלכם סתם שואפות לאפס – תדעו שיש מי שיעשה את העבודה בשבילכם: שירותי אריזה ניתנים על ידי חברות ההובלה השונות ומאפשרות ארגון מקצועי ומסודר של חפציכם. נכון, השרות מעלה את מחיר המעבר, הלא קטן מלכתחילה, אבל בחישוב מהיר של ימי החופשה וכמויות האדוויל שתיקחו, בשילוב עם מריטת העצבים הנוספת ואיבוד השקט הנפשי - ייתכן שזה משתלם.

חלק מהחברות עובדות על פי חלוקה של ארגז "רגיל" וארגז "שביר". מחיר אריזת ארגז רגיל נע בין 15 ל-35 שקל, אריזת ארגז שביר תעלה בין 25 ל-40 שקלים. חברות אחרות גובות עבור השירות סך של 50% ממחיר ההובלה (לדוגמה: הובלה בסך 1,000 שקל בצירוף שירות אריזה תעלה 1,500 שקל).

אפשרות נוספת היא לבקש לשלוח "שמאי" שיעריך את התכולה לאריזה וינקוב במחיר. וכאן השמיים הם הגבול. לכן כדאי לבדוק מספר חברות, משום שהפערים עלולים להיות משמעותיים ביותר.

בחברת "איגוד הובלות" מעריכים כי עלות ממוצעת של השרות האופנתי הזה היא בסביבות 1500 ¤ ולאור הירידה בהיקף הפעילות הם יוצאים במבצע לזמן מובל – אריזת דירה חינם בהזמנת הובלה.
בעוד שבעבר היה המוביל מועיל בטובו להשאיל לנו כמה ארגזים, אליהם נאלצנו לדחוס הכל בחוסר מיומנות , כיום החברות הגדולות מספקות מבחר פתרונות ייעודיים לאריזת מוצרים שונים כגון נייר משי לאריזת כלי זכוכית, מתלים מיוחדים לתליית בגדים ומדבקות לסימון התכולה.

טיפים לאורזים לבד

אם אתם קנאים לפרטיותכם וזמנכם ברשותכם אתם מוזמנים לצלול לארגזים. בין אם ליקטתם אותם ברחוב או בין אם הם ניתנו על ידי המוביל, מומלץ לפעול על פי מספר טיפים, חלקם בסיסיים למדי, שליקטנו עבורכם שיכולים לעזור לערוך סדר בבלגן:
- את החפצים יש לארוז על פי אזורים מוגדרים מראש בארגזים לא גדולים מדי – בהתאם ליעד הפריקה בדירה החדשה.

- חשוב לסמן את התכולה ועדיף במדבקה בולטת וברורה ולציין, כמובן, אם התכולה שבירה.

- בגדים מומלץ לארוז בשקיות גדולות וחזקות.

- חפצים כבדים מומלץ לארוז בארגזים קטנים.

- מגירות יש לרוקן ולהדביק במסקנטייפ.

- מומלץ לא להשקות את הצמחים סמוך למועד ההובלה.

- ארזו תחילה חפצים פחות שימושיים והשאירו לכם את אלו הנדרשים לכם מיד בדירה החדשה.

- מומלץ לעשות מיון אינטנסיבי לפני כל זה, על מנת לוודא שלא העברתם דברים מיותרים המייקרים לכם את ההובלה ומעיקים עליכם גם אנרגטית.

אם עדיין הסתבכתם – ב"איגוד הובלות", לדוגמה, אפשר לקבל הסבר על אופן האריזה המוצלח ביותר עבורכם מנציג של החברה. גם לרשת אייס יש כלים לעזור לכם בנושא - המנכ"ל מפרט: "הרשת מציעה פתרונות כוללים, בשיטת "עשה זאת בעצמך", באמצעות מגוון רחב של מוצרים, אריזות, שירותים , מבצעים, הנחות ועוד. כמו כן, הפיקה הרשת, עלון הסברה צבעוני ומפורט, המשמש כרשימת קניות מרוכזת (צ'ק ליסט) לכל המשפצים ועוברי הדירות. העלון המתחלק ל- 6 קטגוריות ומכיל רשימה של מוצרים הדרושים לכל העוברים דירה, ובנוסף מעניק לצרכן טיפים ועצות שימושיות לקנייה נבונה ומרוכזת תחת קורת גג אחת, הקטגוריות הן: אריזה ועטוף, בונים ומשפצים, ניקיון הבית, צבע, אמבטיה, מוצרי גינה ועוד."

מחירים לדוגמה ברשת אייס:
ניילון בועות ע"פ מטר רץ החל מ- 8.99 ¤ למטר.
אביזרי צבע החל מ- 19.99 ¤ לרולר ועד 99.99 ¤ לערכת צביעה מקצועית עם רולר שעיר במיוחד.
סט כלי עבודה או סט ביטים דיבלים וברגים החל מ- 29.99 ועד 299 ¤.
ארגז כלי עבודה - החל מ- 39.99 ¤ ועד 699 ¤.
גלילון סטרץ - ניילון נצמד לאריזה החל מ- 19 ¤, ועכשו חדש ידית הנכנסת לגלילון הסטרץ הקטן - מקילה על העיטוף ומזרזת את העבודה מחיר 29 ¤.

מחיר ההובלה

שיקום הגבר ששילם למובילים את המחיר שסוכם מראש! המחיר של ההובלות הוא אחד הדברים הנזילים ביותר שקיימים בשוק. כל מי שעבר דירה מצא את עצמו עומד בסוף יום ההעברה סחוט, מרוט ומלא נקיפות מצפון מול חבורת הסבלים שטרחה להעלות את מטלטליו לקומה השלישית ללא המעלית – ונשבר. הטיפים המקובלים, מעלים את המחיר הרשמי מיידית, עוד לפני תלונותיו של הסבל הראשי על גידול פתאומי בכמות החפצים.

אמנון לוי, מנכ"ל "איגוד הובלות" אומר כי "אחד הדברים החשובים בבחירת חברת הובלה הוא בדיקת הוותק, המקצועיות והתקנים שברשותה". חברה מקצועית תגיע לביתכם לבדוק את תכולת הדירה ותערוך הסכם מראש, בו יפורטו כל פרטי ההובלה. ההסכם צריך להיות חתום על ידי שני הצדדים.

על ארבעה פרמטרים עומד מחיר ההובלה:
מרחק - הובלה בין עירונית תהיה יקרה יותר מהובלה בתוך אותה העיר. ככל שהמרחק בין הדירות יהיה גדול יותר, המחיר יעלה בהתאם.

קומה - עלייה בקומה מעלה משמעותית את המחיר. עם זאת, מעלית בבניין מוזילה משמעותית את מחיר ההובלה.

הגישה לדירה - כניסות פנימיות, שבילי גישה ארוכים וצרים - כל אלו מקשים על עבודת המובילים ומקפיצים את המחיר.
התכולה. חפצים המצריכים פירוק והרכבה מייקרים משמעותית את המחיר. בנוסף, חפצים כגון פסנתר מעלים גם הם את המחיר. כדאי להוזיל את מחיר ההובלה מומלץ לפרק לבד רהיטים כמו מיטה או ארון דלתות פשוט, וכך לחסוך עד 150 שקל לפריט שכזה.

תאריך - הובלה בתאריכים המבוקשים, תחילה או סוף חודש, תייקר אף היא את ההובלה.

באינטרנט ניתן למצוא כמה פתרונות לבעייתיות בהערכת המחיר הנכונה. באתר "הובלה" ניתן למצוא תוכנת תמחור פורטת בצרוף תמונות המאפשרת לכם לקבל, ללא התחייבות הערכת מצב מדוייקת למדיי לעלות ההובלה עבור חפצכם.

גם באתר "MY PRICE", אתר השוואות המחירים, ישנה מערכת שלתוכה אתם מזינים את נתוניכם ומקבלים חמש הצעות מחיר שונות מחברות שונות.

באתר מד"ס ניתן למצוא רשימת חברות המומלצות לסטודנטים ומבטיחות מחיר מיוחד עבורם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

פריקה ואחסון

בשנים האחרונות חלק מחברות ההובלה הכניסו לשימושן גם מנוף, בעזרתו ניתן להגיע לקומות גבוהות, והוא מיועד בעיקר לדירות עם בעיות נגישות מיוחדות, כמו דירות בקומות גבוהות ללא מעלית או בעיה של תכולה בעייתית כמו פסנתר או מזנון גדול במיוחד.

הפעלת המנוף מותנית כמובן, בנגישותו לדירה. נדרשת קרבה לצד הבניין וכן איזור נקי מכבלי חשמל, טלפון וכו'. השכרת מנוף להובלה היא לפי שעת עבודה ובהתאם לקומה בה נמצאת הדירה. המחירים מתחילים מ-250 ¤ ומסתיימים בקומת הפנטהאוז.

ההובלה במנוף מהירה ובטוחה לתכולה, יחסית. לעיתים משתלם להזמין מנוף גם כשיש מעלית בדירה. הפריטים מועלים במהירות, ואינם נפגעים במעבר בחדר מדרגות צר.

כמו בעניין האריזה, גם בנושא פרוק הארגזים וארגונם בדירה החדשה – יש מושיע, בחלק מחברות ההובלה הגדולות. כדאי מאד לנצל את מעבר הדירה לדילול החפצים אשר ברשותכם. חבל להעביר דברים שאינם שימושיים, וניתן לתרום אותם למי שזקוק להם יותר. ולכל מי שלא הצליח להיפטר מאוסף קומקומי התה של סבתא ולא מצא להם מקום בדירה החדשה – ניתן גם שרות אחסון לתקופות משתנות על ידי מרבית חברות ההובלה הגדולות.

ולסיכום הטיפ החשוב ביותר כדי לעבור את היום הזה בשלום, על פי אמנון לוי: "חשוב להתייחס למוביל כאל אדם ולפתוח את הבוקר ביחס של כבוד ורצון טוב - מה שיבטיח את השקט של כל הנוגעים בדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully