וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים רמונט

ניבה יחיאב

30.6.2006 / 17:00

טיח טרי עלול לתקוף לכם את הצבע וסדק "עובד" שלא מטופל כראוי יכול לבאס לכם את כל הקיר - מה צריך לדעת לפני שנוגעים במברשת ומתחילים לצבוע

לפעמים נראה שהשלב הכי מעיק בעבודת הצביעה, היא לא הצביעה עצמה, אלא ההכנה לצבע. עוד לפני בחירת הגוון ויישום הצבע, חשוב להקפיד על תיקון סדקים, ניקיון השטח, בדיקת התשתית, ועוד כאלה מין תעוקות. גם אם לא תבצעו את עבודת הצביעה בעצמכם, כדאי לדעת על מה יש להקפיד ואיך לעשות את הדברים, כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר שיחזיקו מעמד זמן רב.

איך מתחילים?
לפני עבודת הצביעה, צריך להכין את התשתית הקיימת לעבודה:

טיח

תיקון סדקים ופגמים בקיר: הזמן האידיאלי לצביעת הקירות הוא כ-3 חודשים לאחר סיום הטיח. בזמן הזה מופיעים סדקים על הקירות.

קיימים 2 סוגי סדקים וחשוב לזהות את סוג הסדק, כדי לטפל בו בצורה נכונה:

סדק יציב - בעל עובי וגודל קבוע, נוצר מבנייה לא נכונה או משימוש בחומרים לא מתאימים. סדק מסוג זה מתקנים במילוי קשיח, ללא אלסטיות.

סדק עובד - סדק שנמצא בתהליך התקדמות וגודלו משתנה כל הזמן. הוא נוצר בעיקר בגלל תנועה של אחד מחלקי המבנה (בעקבות ביסוס לא נכון). סדקים אלו יש לתקן אך רק בעזרת חומרים אלסטיים, גמישים ביותר שיפתרו את בעיית ההתכווצות וההתרחבות של הסדק.

איך מזהים את הסדק? אחת הדרכים, היא לסמן קו (בעזרת עפרון נגרים), על הקיר באזור הסדק. אם אחרי כמה שבועות, הקו שצויר עדיין רציף, כנראה שהסדק סטטי, כלומר יציב. אם הקו נקטע או התפצל, משמע שמדובר בסדק עובד.

בקירות גבס ובלוקים חשוב לעשות שפכטל ויישור לפני הצביעה וגם להקפיד על חיבורים ישרים בין קירות לתקרה. חיבורים לא ישרים נוטים לבלוט לאחר הצביעה.

זיהוי התשתית

קיימים סוגים שונים של משטחים, אשר דורשים טיפול שונה וצבעים שונים. לפני הצביעה, יש לזהות את הקיר או המשטח אותו את צובעים ולטפל בו בהתאם:

1. המשטח צריך להיות יציב ולא מתפורר או מתקלף. כשצובעים על תשתית לא יציבה, הצבע ימשיך להתקלף יחד איתה ולכן צריך לחזק את התשתית בעזרת טיפול מתאים.

2. משטחים מסוימים עלולים לתקוף את הצבע העליון. בטון וטיח, למשל, כל עוד הם טריים, מפרישים מלחים שגורמים להתקלפות הצבע. כדאי לחכות עד שהחומר יתייבש או להשתמש בצבע יסוד בעל עמידות במלחים הללו.

3. יש משטחים שלצבע קשה להיצמד אליהם. במקרה כזה, צריך לצבוע את המשטח בצבע יסוד מתאים וליצור חספוס של השטח לפני הצביעה.

4. מידת הספיגה של החומר היא גם תכונה שיש לקחת בחשבון, כדי שהצביעה תהיה אחידה.

בוחרים צבע

לפני רכישת הצבע חשוב להחליט מה רוצים לצבוע – קירות, עץ או מתכת. לכל קטגוריה מותאמים סוגי צבעים שונים. וחשוב להקפיד לרכוש את סוג הצבע המתאים לחומר/למשטח אותו אתם עומדים לצבוע:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לא צבעי שמן

צבעי שמן מיוצרים משרפים ומשמנים טבעיים, והם אינם נמצאים כיום בשימוש. הצבעים המועדפים היום הם הצבעים הסינתטיים, המיוצרים על בסיס שרפים שאינם מהטבע. ההעדפה היא לצבעים מדוללים במים (ולא בטרפנטין), מכיוון שהם ידידותיים יותר לסביבה, נוחים לעבודה, מתייבשים מהר ולא רעילים.

כן צבעים סינטטים

צבע אקרילי – מבוסס על שרפים אקריליים מדוללים במים. הצבע מתאים לצביעת קירות חוץ ופנים. הוא עמיד בשינויי טמפרטורה, גשם וקרינה ובעל יכולת אטימות טובה. הצבע האקרילי לא פוגע ביכולת הנשימה של הקיר – מאפשר התאיידות מהירה של מים ובכך מונע עובש ופטריות.

צבע תחליב סיליקוני – עשוי מתחליב סיליקון מדולל במים. הצבע משמש בעיקר לאיטום קירות חוץ חשופים למים ולחדרים רטובים. הצבע יוצר על הקיר שכבה דוחת מים ומאפשר למים להתאדות במהירות. בנוסף, הוא דוחה לכלוך ואבק.

לכה – "צבע שקוף" המשמש בעיקר בתעשיית העץ ולחידוש רהיטים ישנים. כיום ניתן להשיג לכות שקופות צבעוניות המעניקות לעץ גוון מיוחד.

צבעים מדוללים בטרפנטין – בצבעים סינתטיים מדוללים בטרפנטין ניתן לקבל צבעים בעלי ברק גבוה מאוד לצד צבעים בעלי ברק משי ומט. הצבע עמיד בתנאים קשים ומתאים לשימוש על סוגים רבים של משטחים, אך כאמור, פחות ידידותי לסביבה ופחות נוח לשימוש.

ניבה יחיאב היא מעצבת הבית של טמבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully