וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאנו סטייל משגע בוילה בישוב דרומי

בשיתוף ARCDB

14.12.2018 / 10:12

200 מ"ר שפורטים על מיתר בלב: את הוילה בישוב מיתר בנה זוג בגיל השלישי שאהבתם הגדולה היא אירוח המשפחה. וכשמה שמכתיב את התכנון הוא הרצון לפנק, לפנק, לפנק - התוצאה היא בית מזמין ונוטף חום. הציצו פנימה

וילה בישוב מיתר. מאור מויאל,
מרגיש כמו בית - שילוב של פריטים מגוונים, יצירות אמנות וצבעוניות בהירה מייצר חלל נעים ונינוח/מאור מויאל

הדיירים: זוג בגיל השלישי
מיקום: מיתר
שטח בנוי: 200 מ"ר
אדריכל: אביחי כהן

ווילה שתוכננה על מגרש של חצי דונם בישוב הדרומי מיתר נועדה לשרת זוג שנכנס לשלב השלישי של חייו, בו הם עסוקים לא מעט באירוח של המשפחה המורחבת ושוהים הרבה בבית. מצד אחד הפרוגרמה הייתה צנועה ודרשה רק שלושה חדרי שינה ומצד שני היה רצון לייצר מרחבי אירוח מפנקים ונוחים להתכנסויות משפחתיות ובילוי.

אך הרבה לפני האתגר למימוש הפרוגרמה, דגש רב הושקע במחשבה על תכנון אקלימי נכון ויעיל. תנאי האקלים משפיעים על תכנון של כל מבנה, במיוחד כשהוא באזור מדברי צחיח. האדריכל אביחי כהן בעלים ומנכ"ל של משרד תכנון "אביחי כהן אדריכלים" מסביר ואומר כי "בכל פרויקט חשוב לתכנן את המרחב האנושי מתוך כבוד לטבע ולסביבה, תוך קידוש ערך החיים והחומר מהם הם מורכבים ושמירה על האיזון בין הטבע לעולם המלאכותי אותו אנו מייצרים ומתאימים לצרכינו".

וילה בישוב מיתר. מאור מויאל,
שטיח אדום מוסיף נגיעת צבע חשובה אך לא משתלטת בשטח הסלון/מאור מויאל

מתוך עקרון זה הושקעה מחשבה רבה בהנחת המבנה במרחב, תוך התייחסות החללים והפתחים לכיווני השמש ותנועתה בשמים, כך שייווצרו מרחבי שהייה חיצוניים מוצלים ונעימים לשימוש, אפילו באקלים המדברי הקשה. כמו כן, מהלך זה דאג שמרחבי הפנים יהיו מוגנים מפני חדירה ישירה של שמש. נעשה מאמץ לתכנון שמנצל את משטר הרוחות של המגרש, כך שהצורך בשימוש במיזוג יזום יצטמצם למינימום ההכרחי.

עוד באותו נושא

כזה סדר ויעילות עוד לא ראיתם: ביקור בדירת גן משפחתית בגבעתיים

לכתבה המלאה
וילה בישוב מיתר. מאור מויאל,
מבט פתוח מפינת האוכל העגולה אל הסלון ואל החוץ/מאור מויאל

תכנון הבית נשען על רציפות בין חללי המגורים והאירוח של פנים הבית לחללי האירוח של חוץ הבית ,בו כלולות המרפסות המקורות והחצר עם בריכת גלישה. המפתחים הגדולים והמשכיות חללי הפנים אל המרפסות יצרו אפקט מכפיל לחלל וזרימה המזמינה להשתמש במרחבים החיצוניים. אלה אובזרו במערכות ישיבה ,מערכות מדיה חיצוניות, מטבח חוץ שמשמש כהרחבה המשכית למטבח הפנימי ושולחן אוכל שמאפשר אירוח חיצוני בנוחות מקסימלית.

הבריכה גודרה במעקה זכוכית השומר על שקיפות ורציפות חזותית שלה למרחבים של פנים הבית. המשכיות זו באה לידי ביטוי גם בחדר השינה המרכזי הפתוח אל החצר והבריכה.

וילה בישוב מיתר. מאור מויאל,
פלטת עץ בחלקו העליון של האי ושטיח אתני מאזנים את הלובן הקריר של המטבח/מאור מויאל

המעטפת עוצבה כך שמבחינה קונספטואלית יהיה פשוט "להלביש" את המרחב לפי טעמם האישי של הדיירים. את הסגנון האדריכלי ניתן להגדרה כמודרני חם, בו הגאומטריה פשוטה ופונקציונאלית, והחומריות מותאמת לתנאי האקלים והאבק. הבית טויח בטיח אקרילי בשלושה גוונים שנתנו ביטוי לשפה האדריכלית של הבית. נעשה גם שימוש נוסף בחיפוי בריקים, שחיזק את הזיקה החומרית לטבע.

וילה בישוב מיתר. מאור מויאל,
פרזול וגופי תאורה המשלבים פליז מוסיפית טאצ' כפרי למטבח/מאור מויאל

מערכות המיזוג, התאורה והמדיה הוטמעו בעבודות הגבס, על מנת לשמור על מראה נקי המבליט את גופי התאורה הדקורטיביים התלויים. המטבח שהותקן הינו בגוון שמנת צבוע בתנור ומשלב פרזול פליז התואם את גופי התאורה התלויים מעל האי רחב הידיים.

הלבשת הבית קרצה יותר לסגנון הכפרי לייט, חיזקה את אווירת החמימות שהייתה חשובה לבני הזוג וייצגה את רוחם וטעמם האישי. הדבר בא לידי ביטוי בריבוי של פריטים וחפצים, עבודות אומנות ושטיחים שממלאים את החלל בנגיעות של צבע וחיים.



בקרו בפרויקטים נוספים של האדריכל אביחי כהן

וילה בישוב מיתר. מאור מויאל,
זרימה הרמונית בין החללים היתה אחת הנקודות המהותיות שהנחו את תכנון הבית/מאור מויאל
וילה בישוב מיתר. מאור מויאל,
הפלטה החומרית והצבעונית של השטח הציבורי מיושמת גם בחדר השינה/מאור מויאל
וילה בישוב מיתר. מאור מויאל,
הפינוק ממשיך מחוץ לבית - בריכה, מערכות ישיבה, מערכות מדיה חיצוניות ומטבח חוץ מחכים לדיירים ואורחיהם/מאור מויאל
וילה בישוב מיתר. מאור מויאל,
הבריכה גודרה במעקה זכוכית שקוף, על מנת לא לשבור את הרצף הויזואלי/מאור מויאל
וילה בישוב מיתר. מאור מויאל,
רואים רחוק, רואים שקוף/מאור מויאל
וילה בישוב מיתר. מאור מויאל,
עיצוב רהיטי החוץ מהדהד את הפסים של דק העץ/מאור מויאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully