וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברים טובים באים בזוגות: אדריכלים שמשתפים פעולה בחיים הפרטיים והמקצועיים

20.11.2018 / 15:11

הם מתחילים ומסיימים את היום יחד, את העבודה הם לוקחים איתם הביתה וממשיכים במשימתם גם הרבה אחרי שהילדים הלכו לישון ומעידים שבתחום מרגש כמו אדריכלות ועיצוב שיתוף פעולה מקצועי עם השותף לחיים עושה רק טוב. תכירו כמה זוגות מובילים שבחרו לשלב בין האישי למקצועי

זוגות אדריכלים שהם שותפים בעבודה ובחיים האישיים. עודד סמדר,
מלון פבליקה בהרצליה. תאורה של קמחי תאורה/עודד סמדר

מרבית סיפורי ההצלחה הגדולים בהיסטוריה של האדריכלות והעיצוב מורכבים מסוליסטים שבחרו לתת אינטרפרטציה פרטית ובראו מונומנטים שהפכו לנכסי צאן ברזל. גם בקרב זוגות שעובדים יחד ישנן דוגמאות. אחת מהן למשל הוא צמד המעצבים האייקוני ריי וצ'ארלס איימס שהוכיחו שטובים השניים מן האחד והם לגמרי לא לבד; גם בזירת העיצוב המקומית שלנו יש זוגות שבחרו בדרך מקצועית משותפת שמוכיחה עצמה כאפקטיבית במיוחד ומולידה לא פעם תוצרים שזוכים אף להכרה בינלאומית.

השניים שמסקרנים את ביונסה - דן והילה ישראלביץ / ישראלביץ אדריכלים

זוגות אדריכלים שהם שותפים בעבודה ובחיים האישיים. תומר שלום_סטודיו תומס,
האדריכלים דן והילה ישראלביץ/תומר שלום_סטודיו תומס
זוגות אדריכלים שהם שותפים בעבודה ובחיים האישיים. עודד סמדר,
ישראלביץ אדריכלים/עודד סמדר

את הילה פגש דן ישראלביץ - שחזר מסקוטלנד עת סיים שם את לימודי האדריכלות - בבר תל אביבי בזמן שהיתה בחופשת סמסטר מהפקולטה, כן כן.. לאדריכלות. מהר מאוד הבינו השניים שהעיסוק והאהבה המשותפת לארכיטקטורה גם תורמת ומחזקת את הקשר ההולך ונבנה והחליטו עם סיום לימודיה של הילה לחבור יחד למשרד משותף.

כמעט 20 שנה אחרי נחשב משרדם לסיפור הצלחה בקנה מידה בינלאומי. הם ידועים ביכולתם לנתח לעומק כל נדבך בפרויקט ולתת דגש לפרטים, גדולים כקטנים. לצד בתי יוקרה פרטיים מונומנטליים שמוזכרים ככאלה המשפיעים על תפיסת מרחבי המגורים בסביבתם, הם נמצאים בשלבים מתקדמים של פרויקט שאפתני בשכונת יוקרה בלוס אנג'לס שמצליח למשוך את תשומת ליבה של לא אחרת מכוכבת הפופ ביונסה.

זוגות אדריכלים שהם שותפים בעבודה ובחיים האישיים. עודד סמדר,
ישראלביץ אדריכלים/עודד סמדר

"כל פרויקט מתחיל מחזון משותף של שנינו ומדיאלוג שבנוי על בחינה מדוקדקת של צרכי הלקוחות, תוואי השטח, בחינה של הסביבה ומציאת פתרונות יצירתיים לשלב בין חללי החוץ והפנים", אומרת הילה. "באופן טבעי בתהליכי העבודה על כל פרויקט אנחנו מתפצלים וכל אחד אמון ואחראי על נדבכים שונים בפרויקט אבל לאורך כל התהליך אנחנו מתכנסים לחוות דעה ולשמור על תכנון רציף וקוהרנטי. באופן טבעי העבודה ממשיכה גם הרבה אחרי שאנחנו מגיעים הביתה. אחרי שהילדים נרדמים הלפטופים נפתחים וזהו זמן מצוין מבחינתנו להמשיך במשימה. אנחנו כ"כ מכירים אחד את השני ומתורגלים כך שאנחנו גם יודעים מתי "להפריד כוחות" ולתת לפרטנר להתעמק בתכנים שבאחריותו הבלעדית".

שופכים אור על זוגיות טובה - אוה ויעקב קמחי

זוגות אדריכלים שהם שותפים בעבודה ובחיים האישיים. אביב חופי,
אוה ויעקב קמחי/אביב חופי

אוה ויעקב קמחי הם מהזוגות הבולטים בתחום ענף התאורה בישראל. על רקע חגיגות 80 שנה לחברה, השניים חוגגים 40 שנות נישואין שבמהלכן הפגינו שותפות מלאה לדרך שמוכיחה את עצמה כהצלחה גדולה. "מאז ומעולם התחברתי לעולם העיצוב", מעידה על עצמה אוה. "הייתה לי חנות פרחים וחנות למתנות ופרטי נוי לבית, תחום העיצוב תמיד היה חלק בלתי נפרד ממני. לפני 40 שנה כשנישאתי לבעלי, השתלבתי בעסק, התחלתי להכיר מעצבים, יוצרים ואדריכלים ולהתאהב עוד יותר בעולם העיצוב והשאר היסטוריה".

זוגות אדריכלים שהם שותפים בעבודה ובחיים האישיים. עוזי פורת,
מתחם ראשונים עזריאלי. תאורה - קמחי תאורה/עוזי פורת

לאחרונה היו מעורבים השניים בפרויקטים מובילים בהם מלונות סטאי ביפו ובטבריה, מלון אוריינט בירושלים ומלון פאבליקה בהרצליה. על השאלה מה הם מעדיפים, פרויקטים פרטיים או מסחריים עונה אוה כי "אנחנו רואים כל פרויקט כאתגר מסקרן, בין אם מדובר בפרויקט של אלפי מ"ר או דירה. אנחנו משלבים כוחות יחד עם הצוות המקצועי של החברה ועושים הכל על מנת לספק את התוצרים האיכותיים ביותר שיתאימו לצרכי הפרויקט. העובדה שכיום טובי המעצבים בעולם עוסקים גם בעיצוב גופי תאורה רק הופכת את התחום למרתק יותר ויותר ולא פחות חשוב, אנחנו מקבלים המון השראה גם מלקוחות פרטיים שמגיעים לאולם התצוגה וכמובן כמובן מהאדריכלים והמעצבים".

איש הפרטים ואשפית הקומפוזיציה - דורית סלע וניצן הורוביץ

זוגות אדריכלים שהם שותפים בעבודה ובחיים האישיים. יהודית הופמן,
דורית סלע וניצן הורוביץ/יהודית הופמן
זוגות אדריכלים שהם שותפים בעבודה ובחיים האישיים. DNarc,
דורית סלע וניצן הורוביץ/DNarc

הקשר של דורית סלע וניצן הורוביץ החל דרך פרויקט. אחרי למעלה מ-15 שנה, בהן כל אחד בנה לעצמו קריירה מפוארת, שנים בהם הסתובבו באותם חוגים מקצועיים אך לא ממש הכירו, חברו לפרויקט משותף והשאר היסטוריה. הם עובדים ביחד ובנפרד - היא בעלת משרד המתמחה במתן שירותי אדריכלות ועיצוב פנים לדירות ובתים פרטיים הוא מעצב פנים של דירות, בתים ומגוון פרויקטים מסחריים ואולמות תצוגה של חברות מהמובילות במשק. הם חולקים חלל רחב ידיים משותף כשבין שניהם מפריד קיר ועובדי שני המשרדים חולקים חלל משותף.

"אנחנו מביאים לפרויקטים המשותפים יתרונות מאוד ברורים ולכל אחד מאתנו נישה מאוד ברורה", אומר הורוביץ. "אני איש של פרטים ודורית היא אשפית הקומפוזיציה והפרופורציה. יש לה בעיני יכולת עילאית לבחון מסות, לחשב, לתכנן ולהעמיד את האלמנטים בצורה המיטבית ומעבר לזה, היא רעיונאית גדולה. אני מתמחה יותר בפרטים, בפיתוח חדשנות ובטכנולוגיה, לכן החלוקה בפרויקטים המשותפים היא מאוד ברורה. שנינו מעורבים בכל התהליכים אבל יודעים לפנות מקום ומכירים בחוזקות האחד של השני".

זוגות אדריכלים שהם שותפים בעבודה ובחיים האישיים. DNarc,
דורית סלע וניצן הורוביץ/DNarc

השניים מעידים שהם ניזונים ממקורות השראה רבים: "אחד הבולטים שבהם הוא אופנה אבל מעבר לכך אנחנו מושפעים מפרויקטים בעולם, מטיולים בחו"ל, מאוכל.. כמעט מהכל. החוויות והמראות נצרבים בראש וצצים בזמן ובמקום הנכון", אומר הורוביץ. "שיתוף הפעולה שלנו מבוסס על תכנון, אמנות, עיצוב וחומרים. אנחנו מסיימים את מרבית הימים על המרפסת, עם כוס וויסקי ביד ומדברים על האתגרים, ההצלחות והשאיפות.

טוסקנה פינת השרון - שירלי וגבי דן מביאים את העיצוב הצרפתי והאיטלקי לישראל

זוגות אדריכלים שהם שותפים בעבודה ובחיים האישיים. גלעד רדט,
שירלי וגבי דן/גלעד רדט
זוגות אדריכלים שהם שותפים בעבודה ובחיים האישיים. גלעד רדט,
שירלי וגבי דן/גלעד רדט

עוד זוג שעובד צמוד כבר קרוב ל-20 שנה הם שירלי וגבי דן, שאחראיים על מאות וילות יוקרה שנדמה שנלקחו הישר ממחוזות טוסקנה ופרובנס הקסומים. הקשר בין השניים החל כששירלי היתה בעיצומם של לימודי הנדסאי אדריכלות וגבי עבד בחברת הנדל"ן המשפחתית. גם במקרה שלהם, תחומי העניין המשיקים דרבנו אותם להתקדם ולרקום יחד תכניות משותפות. הם התחילו בקטן מתוך המרתף בביתם הפרטי שתכננו עבור עצמם בקדימה אך כיום, שנים אחרי משרדם כולל עשרות מתכננים.

זוגות אדריכלים שהם שותפים בעבודה ובחיים האישיים. גלעד רדט,
שירלי וגבי דן/גלעד רדט

"בדיעבד אני יכולה לומר ש-20 שנה של עבודה משותפת מאומצת רק היטיבה עם הקשר שלנו", מספרת דן. "תחומי העיסוק שלנו בכל פרויקט וחלוקת התפקידים היא מאוד ברורה ומאפשרת לנו הפרדה ורוב היום כל אחד בענייניו הוא: אני אמונה על תכנון המעטפת, פיתוח השטח, עיצוב הפנים והלבשת הבית וגבי על פיקוח עליון באתרי הבניה הרבים. עם זאת ועל אף שרוב הזמן הוא בשטח ממשקי העבודה ביננו הם רבים; בזמן שאנחנו במשרד שוקדים על תכנון הפרויקט, גבי, כאיש ביצוע שחיי ונושם את השטח חווה דעתו ויש לו את הכלים להעריך האם התכנונים המורכבים הם ברי ביצוע, אילו קשיים ובלתמ"ים עשויים להופיע בשטח וכמה כל זה יעלה ללקוח. אחרי כ"כ הרבה שנות ניסיון בנינו מערך של נהלי עבודה ועם גבי מזרז אותנו מהשטח אנחנו מקבלים את זה בהבנה ומספקים לצוות באתר מענה ופתרון מיידי. שנינו מבינים שהאינטרס הוא משותף ואין לנו זמן למשחקי כוחות ואגו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully