וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לעבר: מינרלים, טרצו וצמחים טרופיים במלאכת יד על קירות ביתכם

19.11.2018 / 9:43

בשנים האחרונות אנו נוטים לחזור למלאכות יד מהעבר, והפעם הגיע תורם של הטפטים. קולקציה חדשה מבית studio ARTE תגרום לכם להתאהב מחדש באבנים הקטנות של טרצו (כן, כן) וגם תוכיח שמצמח האגבה אפשר לשזור ציפויי קירות יפיפיים ולא רק להפיק טקילה

סדרת הטפטים החדשה של ARTE. ARTE studio הלבשה עילית לבית,
מלאכת היד מתלבשת על הטפטים/ARTE studio הלבשה עילית לבית

אנחנו תמיד שואפים להתקדם קדימה ולא לחיות בעבר, אבל לפעמים קצת נוסטלגיה יכולה לעשות רק טוב. סדרת הטפטים החדשה של ARTE מחזירה אותנו שנים אחורה - עם חיפויי קיר בעבודת יד מסורתית תוך שימוש במשאבים מהטבע. המרכיבים הסודיים והמפתיעים: מינרלים, עשבים וצמחים טרופיים; האמצעים: טוויה, הדבקה ביד ואפילו קיפולי אוריגמי.

סדרת הטפטים החדשה של ARTE. ARTE studio הלבשה עילית לבית,
הטרצו חוזר והוא יותר זוהר מתמיד/ARTE studio הלבשה עילית לבית

בקולקציה מספר סדרות שתפסו את עיננו:

הבלטות שניסינו לשכוח עם קאמבק אופנתי: סדרת "Fraction" שאבה את ההשראה עבור יצירתה מהבלטות טרצו הישנות מפעם, אלה המעוטרות עם אבנים קטנות בתוכן. הטפט עשוי משברים קטנטנים וא-סימטריים של מינרלים שנצבעו ידנית. במהלך התהליך ולאחר הצביעה, נוצרות צורות שונות אשר משובצות בזהירות אל תוך הטפט. המראה שנוצר הוא של חיתוכים גסים, אשר יוצרים פטרן של צורות גאומטריות גדולות ושונות זו מזו. הצבעים שנבחרו הם בז', חרדל, חום ושחור - צבעים שמשתלבים יחדיו בצורה יפיפה ומעניקים לקיר מראה ייחודי, עם קריצה לפעם.

עוד באותו נושא

בעקבות חוקרת ארצות במאה ה-19: קולקציית טקסטיל נועזת חדשה

לכתבה המלאה
סדרת הטפטים החדשה של ARTE. ARTE studio הלבשה עילית לבית,
סדרת "Bandeau" - מינרלים בהדבקה ידנית/ARTE studio הלבשה עילית לבית

הבריק המבריק: סדרת "Bandeau" מציגה עשרות על גבי עשרות של מלבנים אשר יושבים אחד אחרי השני בשורות ויוצרים מראה של מעבר חציה ענקי שלא נגמר. הגוונים המשתלבים והמשתנים, מעניקים לסדרה מראה טבעי ולא עשוי. פתיתי המינרלים אשר מעטרים את הסדרה, עשויים ממבנה שכבות. אלה נצבעים בעבודת יד ומודבקים בעדינות אל תוך החיפוי. זוכרים את אבני הקריסטל שעיטרו כל בית במהלך שנות ה-90? אז כזה, רק עם טוויסט עכשיו ועל הקיר.

סדרת הטפטים החדשה של ARTE. ARTE studio הלבשה עילית לבית,
"Shimmer Artisan". לא רק חוטים - גם מינרלים אפשר לטוות/ARTE studio הלבשה עילית לבית

הטפט הניו יורקי: כדי ליצור את הדגם הזה, נעשה תהליך של טוויית מינרלים - תהליך עדין שבתחילתו צובעים את המשטחים בעזרת פתיתי מינרליים שמודבקים עליהם. בהמשך, המשטחים נגזרים לחתיכות קטנטנות ונטוות מחדש בעזרת נול. בזכות שילוב של צורת פסיפס ייחודית שנוצרת לאחר חיבור של חתיכות קטנות של מינרלים, המראה שמתקבל מזכיר את קירות הבריקים מלאי האופי בניו יורק.

סדרת הטפטים החדשה של ARTE. ARTE studio הלבשה עילית לבית,
טפט "Drift" - תחושה של ים עמוק אצלכם בבית/ARTE studio הלבשה עילית לבית

הטפט שיגרום לכם להרגיש שהים נמצא אצלכם בבית: ההדפס הייחודי של טפט Drift עשוי מסיבי סיסל המופקים מצמח האגבה (אותו צמח שמכינים ממנו טקילה, אגב). לאחר שהסיבים נטווים בעדינות, מקפלים אותם ידנית ומפזרים על הקצוות שלהן דיו מטאלי. התוצאה - חיפוי קיר בעל מראה גלי ועמוק, בזכות פגיעת קרני האור בזוויות שונות.

סדרת הטפטים החדשה של ARTE. ARTE studio הלבשה עילית לבית,
דגם "Fringe" עשוי מאריגה כפולה של בד יוטה/ARTE studio הלבשה עילית לבית

הטפט עם האריגה הכפולה: דגם "Fringe" עשוי מאריגה כפולה של בד יוטה. בתחילת התהליך, רצועות בד היוטה נצבעות, מודבקות למשטח שלאחריו הרצועות נחתכות פעם נוספת ונשזרות בתהליך של יצירת הטפט. ההדפס מגיע בחמישה צבעים שונים, כאשר כל אפשרות יוצרת תחושה שונה לחלוטין מקודמתה. כך, למשל, הטפט עם הגוונים הכתמתמים והחומים, מעניק לנו תחושה כאילו נכנסנו ליער סבוך עצים, והטפט עם הגוונים הסגלגלים, מזכיר את פריחת צמח הלבנדר. לרוב, משתמשים בסיבי יוטה בשביל ליצור שקים - מדובר בסיבים גסים שהטוויה שלהם לטפט יוצרת תחושה אותנטית ומקורית ולא כזו שיצאה מפס הייצור.

סדרת הטפטים החדשה של ARTE. ARTE studio הלבשה עילית לבית,
"Twill" - הטפט עם הצמות/ARTE studio הלבשה עילית לבית

הטפט עם הצמות: "Twill", הוא הדגם האחרון בסדרה ואולי אופן יצירתו הוא גם הייחודי ביותר מביניהם. כדי להכין אותו, נעזרו בצמח טרופי שנקרא פנדן המשמש בין היתר גם לבישול. סיבי הפנדן נטווים באופן ידני עד שנוצרות "צמות" אשר נחתכות לרצועות ונשזרות זו בזו בתהליך האריגה. הסדרה מזכירה במחוספסות שלה את עור הנחש, ומעניקה מראה יוקרתי לחלל בעזרתו. ההשראה לטפט לקוחה דווקא מהטרנד ההולך וגדל של שילוב קליעות בעיצוב הפנים, כמו סלסלות ומפות.

סדרת הטפטים החדשה של ARTE. ARTE studio הלבשה עילית לבית,
מספק נראות של עושר מרקמים - "Twill"/ARTE studio הלבשה עילית לבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully