וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה גדול: סיכום שנתי של טרנד הבתים הקטנים

הם קטנים, קומפקטיים ומציעים צורות חיים שונות מהמקובל. עם התחזקותו של טרנד הבתים הקטנים גם בשנת 2018 ניתן לומר שמדובר במציאות חיה וקיימת שלא הולכת לשום מקום. מצעד גדול של בתים קטנים שאהבנו

מחירי הדיור המאמירים בערים הגדולות והאפשרות למגורים ברי קיימא שצורכים פחות תחזוקה ואנרגיה, לצד האפשרות להתאמה אישית מקסימלית של החלל והעיצוב, מביאים יותר ויותר אנשים לבחור לחיות בקטן. טרנד הבתים הקטנים נמצא איתנו כבר מספר שנים, ואם לפני שנה כתבנו שמגמת המיקרו בתים הגיעה לשיאה - ובכן, לא ידענו מה עוד מצפה לנו.

2018 היתה השנה בה זכינו לראות את הפרשנות של המגמה באופנים מגוונים ברחבי העולם - מסביבות מגורים על גלגלים, בתים קטנים נייחים, כאלה שממוקמים בשכונות נחשקות בערים מרכזיות או בחיק הטבע, יוקרתיים ומושקעים או מאולתרים בסגנון "עשה זאת בעצמך", בעלי אג'נדה ירוקה או פשוט ביטוי של מצוקת דיור - ראינו הכל מהכל. הקדמה והטכנולוגיה תרמו לטרנד את שלהן והבתים הקטנים מציעים פתרונות דיור מתקדמים יותר מאי פעם, לצד שלל עיצובי פנים וחוץ, מה שהפך את השאלה לגבי שינוי צורת החיים המוכרת בבתים סטנדרטיים לרלוונטית יותר מתמיד.

עם ציפיה דרוכה למה שתביא עמה המגמה בשנה הבאה - גם כאן אצלנו בארץ - קבלו את הפרויקטים שהרשימו אותנו במיוחד בשנה החולפת.

קטנטנה, מתקפלת ומודולרית באחת השכונות הנחשקות בניו יורק

דירה קומפקטית בניו יורק. יח"צ,
מתקפלת, מודולרית ומשתנה תדיר - הדירה הקומפקטית בניו יורק זכתה לעניין רב ברחבי העולם בשנה החולפת/יח"צ

ככל שהערים הגדולות הופכות צפופות יותר ויותר ומחירי הדיור למ"ר הולכים ומאמירים, הופך המונח "מיקרו בתים" לסגנון חיים עירוני שצובר לו פופולאריות. כמעט עשור עבר מאז שינוי תקנות שטחי המינימום לדירות בניו יורק, ואותו שינוי היה הצעד שסימן את תחילתו של עידן חדש בתפוח הגדול.

בשל תכנונה המוקפד והפונקציאונליות הגבוהה, הדירה הזו זכתה בשנה האחרונה לסקירה חסרת תקדים בכלי התקשורת ברחבי העולם. עם מיטה שנבלעת בתוך הקיר, ספה שיכולה לגדול ולהשתנות בשלל צורות ושולחן קפה שסביבו יכולים לשבת עשרה סועדים - אלה הם 33 מ"ר שהם עולם ומלואו.

לכתבה המלאה:
אתם גמישים? דירה קטנה ומתקפלת בניו יורק

17 מ"ר שיש בהם ה-כ-ל

בית 17 מ"ר בניו זילנד. BuildTiny,
בנו לגובה בתוך 17 מ"ר בלבד/BuildTiny

עם שלל מיקרו בתים שסקרנו כאן במדור, בית הקרוואן הזה בניו זילנד הרשים אותנו במיוחד. בשטח של 17 מ"ר בלבד נדמה שהמתכננים הצליחו להכניס הרבה יותר, כשהשטח המצומצם מצליח להכיל בתוכו מטבח מלא, סלון, חדר שינה, חדר עבודה וגם חדר כביסה ומקלחת.

כשהמעצבים מקסמו לגובה ו"ערמו" פונקציות שונות אחת מעל השניה, הקרוואן הקטנטן הזה עם שני אזורי לופט נפרדים בניו זילנד מרגיש ענק. מי האמין לשטח כל כך קטן אפשר להכניס את כל החללים של בית רגיל, ואפילו משרד ומרפסת עם נדנדה.

לכתבה המלאה:
גם אנחנו לא האמנו שהבית החכם הזה הוא רק 17 מ"ר

"דרייק" ישיר לכם סולו

טריילר יוקרה.
קרוואן פאר - עבור הקהל שזקוק למגע יוקרתי בסביבת המגורים שלו

הרבה קסם ויתרונות יש בחללי מגורים קטנטנים, בעיקר כאלה שמגיעים על גלגלים. הגודל המוגבל מציב בפני דיירי הבתים הקטנים אתגרים עיצוביים של ממש, ולרוב הפונקציונליות תהיה במרכז החשיבה העיצובית שלהם. חברת "Land Ark RV" האמריקאית, שמתמחה בעיצוב יוקרה לחללים קטנים וניידים, השיקה לאחרונה את הדגם הראשון שלה, והוא, כמתבקש, לצד הפונקציונליות הנדרשת מציג גם מופת של עיצובי מודרני, מינימליסטי ומוקפד.

דגם "דרייק" שהושק לא דומה בשום צורה למה שעולה בראשו של מי שמדמיין קמפינג או לינה בקראוון. בו זמנית, הוא גם לא דומה לבית הנייד הממוצע. 33 מ"ר של שימושיות וסגנון שלו מזכירים יותר דירת יוקרה קטנה שנארזה היטב.

לכתבה המלאה:
הקרוואן שהפך לבית משפחתי מושלם

בית קטן בחצי משרה

קרון מגורים NEST. אתר רשמי,
למפחדים מהתחייבות טוטאלית לבית קטן - קיימת האופציה של בית נופש על גלגלים/אתר רשמי

גם מי שמתחבר לרעיון הבתים הקטנים, לאו דווקא מוכן לעזוב את הדירה בעיר כדי לחבור אל הטרנד. המהססים הללו יכולים פשוט לשים את היד על מה שהוא אולי התחליף הטוב ביותר - קרוואן נייד. הקרוואן החדש של חברת אייסטרים שיוצא השנה לשוק תחת השם "NEST" הוא קפסולת מגורים מניאטורית בגודל של שניים על חמישה מטרים , העשויה פיברגלס לבן ואפור, עם עיצוב חיצוני מעוגל ונקי התחום בשמשה קדמית שנראית כמו משקפת סקי אופנתית. הצצה פנימה חושפת את היקף המוטיבים המרשים שהצליחו בחברה להכניס פנימה, תוך שהם שומרים גם על פונקציונאליות וגם על קו עיצובי מרשים. החלק המעניין ביותר הוא שהחלוקה הפנימית של הקראוון ניתנת להרכבה אישית, בהתאם לדרישה ומגיעה עם מספר אופציות שונות.

לכתבה המלאה:
הקרון המושלם שיגרום לכם לחשב מגורים מחדש

הישר מפס יצור

אמזון משקיעה בחברה שתייצר בתים שיגיעו מהמפעל עם אלקסה. יח"צ,
בתים הישר מהמפעל - אנו צופים שיככבו בסיכום השנתי הבא/יח"צ

אמנם לא מדובר בבתים קטנים, אך בחרנו לנכון להכניס אזכור לבניה טרומית בפס ייצור לכתבת הסיכום שלנו, מתוך הבנה שבשנה הבאה טרנד זה יגיע למימדי ענק.

בעוד הערים הגדולות בעולם הופכות להיות קשות יותר ויותר למחפשי אפשרויות מגורים, החלה השנה חברת אמזון להפנות משאבים לענף הדיור בר ההשגה והקיימא, כשהיא משקיעה בחברת פלאנט פריפאב (Plant Prefab) המתמחה בבניה טרומית של מבנים, כלומר מבנים שמיוצרים במפעל בהליך חסכוני בכוח אדם ומשאבים ומשם משונעים למיקום הרצוי. כמובן שמדובר רק בדוגמה אחת מיני רבות למה שהולך ומסתמן כמגמה עתידית מרכזית ושולטת.

לכתבה המלאה:
אלקסה, תפתחי, זה אני! אמזון משקיעה בחברה שמייצרת בתים בפס ייצור במפעל

עם עבר מפוקפק ועתיד מזהיר במיוחד

בית בתוך אוטובוס כלא. apartmenttherapy,
הבית הקטן שמגיע עם סיפור רקע לא שגרתי/apartmenttherapy

וכפרויקט שסוגר את הרשימה, בחרנו בזה שהעלה אצלנו הכי הרבה חיוכים - אוטובוס בית כלא לשעבר, שהפך לבית חמים ונעים על גלגלים, שמופעל על ידי אנרגיה סולארית. את הבית הנייד מכנים הדיירים בחיבה "הנהיגה הפרועה" ועם סביבת המגורים השמחה ומלא החיים שלהם הם מתגלגלים מהרפתקאה להרפתקאה.

לכתבה המלאה:
יפה שזה פשע: זוג הפך אוטובוס בית כלא ישן לבית קטן וחמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully