וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתידנות אדריכלית: האם באמת נחיה ככה בעתיד?

21.10.2018 / 14:41

בתערוכה העוסקת בעתיד האדריכלות שהתקיימה בבייג'ין הציג משרד MAD Architects את חזונו. הבשורה על פיהם - נתמזג עם הטבע, נחיה בעזרתה של השמש שתספק את כל צרכנו ונחגוג את השמיים הפתוחים. ישים או חלום בדיוני רחוק?

ליבינג גארדן של MAD. MAD Architects,
גריד מתפתל של קורות עץ מייצר את הרשת הבסיסית של המבנה/MAD Architects

משרד האדריכלים המפורסם "MAD Architects" הממוקם בבייג'ין השלים לאחרונה אב טיפוס של מה שהם מגדירים כ"בית העתיד". ה"בית" הוא למעשה ביתן שמטרתו לטשטש את הגבול בין החיים שבחוץ לאלה שבפנים. פרויקט ה-"Living Garden" נוצר בשיתוף פעולה עם חברת האנרגיה המתחדשת הסינית Hanergy.

הוא כולל קורת גג מתפתלת, המעוטרת בפאנלים סולאריים שמוקמו בזוויות אופטימליות להפקת אנרגיה סולארית, שיכולה לספק מספיק חשמל כדי לענות על הצרכים היומיומיים של משק בית בן שלושה אנשים. המבנה העתידני הוצג במסגרת תערוכת China House Vision 2018, שהתקיימה לפני כחודש בסמוך לאצטדיון האולימפי "קן הציפור" המפורסם.

ליבינג גארדן של MAD. MAD Architects,
אוויר פתוח, הצללה והרבה צמחיה - כך האדריכלים של MAD מדמיינים את העתיד/MAD Architects

בהיותו מודל ניסיוני, ל"ליבינג גארדן" אין הרבה במשותף עם בית מסורתי. במקום זה, המבנה נבנה כביתן אוורירי שמכיל בחלל שלו הרבה צמחיה ירוקה עשירה ומקומות ישיבה. המבנה שנבנה בהשראת הטבע מורכב משלושה חלקים עיקריים: סדרה של פאנלים סולאריים זוויתיים, מבנה קורות עץ מסולסל ועמודים, חללי מגורים וגנים בקומת הקרקע.

הגג דמוי הרשת מכיל בתוך הקונסטרוקציה שלו זכוכית שקופה, שמעבר להעברת האור, מספקת גם מחסה מפני הגשם. בתכנון ויתרו על זוויות חדות של הפאנלים לטובת עקומות אורגניות של כלל המבנה, בעוד תוספת של עשבים ועצים עוזרת לרכך את המראה הכללי.

עוד באותו נושא

שטיחי האמנות של המעצבת הזו לא דומים לשום דבר שאי פעם ראיתם

לכתבה המלאה
ליבינג גארדן של MAD. MAD Architects,
קווים אורגניים בונים את הסכך/MAD Architects

"העיצוב של MAD חוזה בית באוויר הפתוח ומגדיר מחדש את המושג של בית מסורתי שבו קירות וגגות יוצרים גבולות" הסבירו האדריכלים. "שמירה על פתיחות כלפי השמים והסביבה, "Living Garden" מאפשרת התבוננות בהתמזגות של החיים, האנרגיה של השמש והטבע, ומדגישים את החיבור הרגשי המשמעותי שיש לבני האדם עם הטבע".

ליבינג גארדן של MAD. MAD Architects,
פאנלים סולריים מחפים את המבנה/MAD Architects
ליבינג גארדן של MAD. MAD Architects,
התכנון הוא שהפאנלים יספקו את החשמל שיענה על צרכיו של בית בן שלוש נפשות/MAD Architects
ליבינג גארדן של MAD. MAD Architects,
יופי של גינה, אך האם זה בית?/MAD Architects
ליבינג גארדן של MAD. MAD Architects,
תכנון החתכים של המבנה/MAD Architects

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully