וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגור בעיר, להרגיש בכפר: שכורה, מעוצבת ופסטורלית ביפו

26.9.2018 / 8:14

כשזה נועד להיות: על דירתם ביפו גלי ותומר "זממו" עוד לפני שעברו אליה, כשהתגוררו בה חברים של חברים, וכשהתפנתה - חטפו אותה בשתי הידיים. סגנון הבוהו שיק, גינה ירוקה ורהיטים אותם שיפצו בעצמם הפכו את דירתם השוכנת בתוך בניין בן 100 שנה לבית מלא אופי

דירה פסטורלית ביפו. לירון מולדובן
פעם נגרייה, היום סביבת מגורים מלאת סטייל/לירון מולדובן

לאן הגענו
רחוב דוד רזיאל ביפו, לדירת גלריה בגודל 60 מ"ר, עם גינה של 20 מ"ר נוספים.

כאן גרים
גלי שלם (31) ותומר עצמון (32), בני זוג. הם הכירו לפני עשור במשתלה בה עבדו וכמו הצמחייה שטיפחו, כך פרחה גם הזוגיות. כעבור שנה נפרדו, רק כדי להיפגש שוב 3 שנים מאוחר יותר ולחזור אחד לזרועות השנייה.

מהמשתלה נותרו רק זכרונות וכיום הם עוסקים בתחומים אחרים. גלי היא מעצבת פנים שעשתה הסבת מקצוע מעריכת תוכן. "אני מאמינה שהחלל בו אנחנו חיים משפיע מאוד על מצב הרוח והאנרגיה שלנו. זו תשוקה ישנה שהחלטתי להגשים". תומר אף הוא, בעל חוש מפותח ליצירה ואסתטיקה, עובד כראש צוות ב-"אותנטים"- חברה המספקת פרגולות והצללות לאירועים, כשבזמנו הפנוי הוא נהנה מבנייה ונגרות. יחד אוהבים השניים לטייל, לבקר בים, לעשות קמפינג ולבלות את זמן האיכות שלהם בשיפוץ רהיטים וטיפוח הגינה.

דירה פסטורלית ביפו. לירון מולדובן
מבלים את זמן האיכות שלהם בשיפוץ רהיטים וטיפוח הגינה. גלי ותומר/לירון מולדובן

יגעת ומצאת
החיבור לטבע הוביל את בני הזוג שגרו עד לפני שנה במרכז תל אביב, לחפש דירה עם חצר גדולה וקרבה לים. "פנטזנו הרבה זמן על בית יפואי אותנטי כשהאידיאל שעמד לנגד עינינו היה הדירה הזו ממש, שבעבר התגוררו בה חברים של חברים", הם מספרים. "כשהם פרסמו אותה להשכרה שמנו את ידינו עליה תיכף ומיד".

הום סטיילינג
עצם היותה של הדירה חלק ממבנה עתיק בן 100 שנה, מעניק לה אופי ואישיות ייחודיים. בעל הדירה שזיהה זאת, הסב אותה מנגרייה לבית מגורים, ושיפץ אותה עם הרבה אהבה וכבוד לעבר, תוך שימוש בחומרים טבעיים, כמו חיפוי טיח מינרלי לקירות וקורות עץ בתקרה. "זה יוצר תחושה חמימה ונעימה של צימר", גלי מסבירה, "אנחנו לא בעניין של מראה עשוי ופלסטי ולכן מאוד התחברנו לסגנון של הדירה הזו".

עוד באותו נושא

אנחנו התעלפנו על הדירה השכורה של השף הצעיר - עכשיו תורכם

לכתבה המלאה
דירה פסטורלית ביפו. לירון מולדובן
אלמנטים ברוח הבוהו שיק יוצרים מראה נעים ולא מתאמץ/לירון מולדובן

כדי להמשיך את הקו החמים והטבעי, הכניסה לכאן הדיירת מוטיבים ברוח הבוהו שיק, שמשתלבים היטב בחלל. עבודות מקרמה מעשה ידיה, ערסל תלוי במרכז הסלון, שטיח קילים אותנטי ומבחר כריות ועציצים עושים את העבודה ויוצרים מראה נעים ולא מתאמץ.

"ברמת פלטת הצבעים היה מעט מאתגר", היא צוחקת. "יש פה צהבהבות דומיננטית מהקירות והרצפה ולכן היה לי חשוב לאזן עם נגיעות של צבעים קרים כמו כחול וירוק". טאץ' נוסף שיוצר איזון ומעניק לחלל מראה עדכני וקליל הוא אוסף התמונות שתלוי על קיר הסלון המרכזי, המכיל אמנות מקומית ועכשווית. האוסף העכשווי בולט על רקע החלל שמתכתב עם העבר בכל רמ"ח איבריו ופריטיו. מלבד גילו המרשים של המבנה, הוכנסו לכאן לא מעט רהיטי וינטג' שבני הזוג מצאו ושיפצו, ביניהם שולחן הסלון ושידת הטלפון. פריטים נוספים אשר נרכשו בשוק הפשפשים, משלימים את המראה האקלקטי והאווירה היפואית.

דירה פסטורלית ביפו. לירון מולדובן
טיח מינרלי על הקירות ושימוש נרחב בעץ. מבט אל המטבח/לירון מולדובן

קומת הגלריה המשמשת כחדר השינה של הזוג, גם היא מלאה ברהיטים שהדיירים אימצו אל חיקם ושדרגו. פינת ישיבה הכוללת כורסה והדום הם דוגמה לכך, כמו גם צמד שידות לילה, שולחן העבודה ושידה עם דלתות זכוכית שנצבעה מחדש וקיבלה רגליים חדשות. את המיטה הניצבת במרכז החדר בנה תומר ועל מנת להקנות לה מראה זוהר ומהודר יותר, היא כוסתה בפריטי טקסטיל עדינים. מעל המיטה נתלתה עבודת מקרמה של גלי. את הקירות הצבועים בגוונים חמים מאזנת ירקרקות רעננה המגיעה מכיוון הצמחייה הטבעית, שנשתלה בתוך עציצים שהיו בגלגולם הקודם תיקי קש של הדיירת.

את המראה החמים והטבעי של הדירה חותמת חצר רחבת ידיים ובה דק עץ, צמד פינות ישיבה ואדניות עץ שבנה הדייר. לצד עץ זית וותיק וגפנים באות בימים, שתלו הדיירים צמחייה טרייה ורעננה, אותה הם מטפחים על בסיס יומיומי. החצר המושקעת משרתת אותם גם בחורף, הודות לקירוי שמגן מפני הגשם והרוחות.

דירה פסטורלית ביפו. לירון מולדובן
בחדר השינה - רצפת פרקט וצבעים חמים, יוצרים אווירה של צימר/לירון מולדובן

מוציאים חוזה
שכ"ד- 4,800 שקלים בחודש. ארנונה- 300 שקלים לחודשיים, חשמל- 500 שקלים לחודשיים.

פאנלים
מטלות הבית אורגנו עם הזמן באופן טבעי כך שגלי אחראית על תחזוקת פנים הבית ותומר על החצר. "נכנס לא מעט אבק הביתה ובגלל שיש בחלק מהדירה פרקט שאסור לשטוף, זה עשוי להיות מאתגר. אבל אנחנו מסתדרים, הודות לשואב אבק תעשייתי ויעיל".

עתידות
"הדירה הזו היא הפתרון האולטימטיבי מבחינתנו כי אני אוהבת את החיים בעיר ותומר אוהב מרחבים פתוחים", גלי מסבירה. "אנחנו נגור פה ככל הנראה עוד תקופה ובשלב מאוחר יותר בטח נמצא את עצמנו במושב, בבית שאפשר לטפח בו חצר גדולה יותר".

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

דירה פסטורלית ביפו. לירון מולדובן
צמחייה רעננה בטיפוחם של בני הזוג, לצד גפנים וותיקות. מבט לחצר/לירון מולדובן
דירה פסטורלית ביפו. לירון מולדובן
פינת ישיבה רומנטית מנעימה את זמנם של הדיירים/לירון מולדובן
דירה פסטורלית ביפו. לירון מולדובן
משטח עץ בכניסה לדירה הפך לפינת ישיבה חמימה/לירון מולדובן
דירה פסטורלית ביפו. לירון מולדובן
פרטי טקסטיל מושקעים ועבודת מקרמה על הקיר משווים לחלל מראה מסוגנן/לירון מולדובן
דירה פסטורלית ביפו. לירון מולדובן
חלון המטבח משקיף אל החצר הפתוחה/לירון מולדובן
דירה פסטורלית ביפו. לירון מולדובן
כורסה והדום ששופצו על ידי הדיירים מרכיבים פינת קריאה מזמינה/לירון מולדובן
דירה פסטורלית ביפו. לירון מולדובן
שידה שנמצאה ברחוב ושודרגה משמשת לאחסון בחדר השינה/לירון מולדובן
דירה פסטורלית ביפו. לירון מולדובן
הודות לקירוי, פינת ישיבה שתומר בנה פעילה גם בחורף/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully