וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבל קליק: ביקור במשרדי אינסטגרם במנהטן

24.6.2018 / 10:28

למקרה שחשבון האינסטגרם שלכם מושך הרבה מאד עוקבים יש סיכוי שאתם מככבים במשרדים הראשיים של החברה. עובדי הרשת החברתית ופופולרית נהנים משפע של אטרקציות, בר משקאות, מטבח שף ומלא פינות מעוצבות לסלפי מושלם - כי בכל זאת, זה חלק מהעבודה

משרדי אינסטגרם החדשים במנהטן. צילום מסך,
חלק בלתי נפרד מסדר היום של העובדים - להצטלם ולצלם/צילום מסך

משרדיהן של חברות היי-טק כבר מזמן אינם עוד אותם משרדים משעממים ואפרפרים בצבעים מונכרומטיים שהיו פעם, אלא ההיפך הגמור מזה. החברות, שרוצות לעודד יצירתיות בקרב העובדים שלהם שמרביתם אנשים צעירים, שמות דגש מיוחד על יצירת חללי עבודה שיהיו לא רק מקוריים, מעניינים ויפים - אלא גם יעודדו אינטרקציה חיובית בין העובדים וימשכו אליהן את מיטב המוחות בתחומן. בנוסף, חברה שמצליחה לייצר מקום נעים וככזה שהעובד מעוניין להשאר בה עוד ועוד שעות מרוויחה פעמיים. במקרה של המשרדים החדשים של אינסטגרם עמד עוד אלמנט בחשיבה מאחורי העיצוב - יצירת פינות שצילום בהן יתאים במיוחד, איך לא, לפרסום באינסטגרם.

הרשת החברתית מבוססת הצילומים העבירה לאחרונה לניו יורק את משרדיה הראשיים, שתוכננו ועוצבו על ידי משרדו של האדריכל הנערץ פרנק גרי. תמונות של המשרדים המעוצבים החדשים חושפות מגוון רחב של אלמנטים מעניינים כמו חללי עבודה אינטימיים אטומים לרעש, פינות ירוקות, מרחבים מוארים בעיצוב נקי ושלל פינות עם תפאורות מקוריות שרק מזמינות את הבאים לשלוף את הטלפון ולצלם.

משרדי אינסטגרם החדשים במנהטן. צילום מסך,
כיפה גאודזית לצילומי סלפי אטרקטיביים/צילום מסך

חברת שיתוף התמונות השתלטה על הקומות העליונות של מגדל ברודוויי 440, השוכן סמוך לחנות אסטור פלייס במנהטן, שם מחזיקה משרדים גם חברת האם שלה פייסבוק. המשרדים החדשים משמשים כמרכז העסקים השני בגודלו של אינסטגרם אחרי מטה החברה השוכן בסן פרנסיסקו. החברה, שהושקה בשנת 2010, פתחה את המשרדים הראשונים שלה בניו יורק עם שלושה עובדים בלבד בשנת 2015. כעת, מועסקים במשרדיה בעיר מעל 290 עובדים, ובעתיד הקרוב אף מתכננת החברה להתרחב עוד.

המשרדים החדשים והמעוצבים של אינסטגרם מצטרפים לשורה ארוכה של חברות היי-טק שהציבו רף חדש בכל הנוגע להשקעה ומוקריות בעיצוב חללי העבודה. ידועים במיוחד המטה המרכזי של חברת Air bnb בסן פרנסיסקו שחלליו בסגנונות השונים שלהם הם העתקים יפיפיים של דירות מפורסמות באתר, משרדי אפל שבנוים כחללית שקופה מדהימה באלגנטיות שלה שכל נקודה בה מעוצבת לעילא, משרדי טוויטר שתוכננו כחלל מהנה במיוחד מלא בפעילויות שונות ומשחקים, משרדי גוגל בהם משטח החלקה על הקרח ואינסוף חללי שינה והתרגעות, ומשרדי פייסבוק שבהם הוקם לא פחות מאשר מחלל נטול כח כבידה המאפשר לעובדים לרחף.

עוד באותו נושא

מלך האינסטגרם מוכר את הבית

לכתבה המלאה
משרדי אינסטגרם החדשים במנהטן. צילום מסך,
מטבחון עם גופי תאורה של המעצב הבריטי טום דיקסון/צילום מסך

"כשיצאנו לדרך לפני שמונה שנים היינו במשרד קטן וצפוף", אמר מייסד אינסטגרם קווין סיסטרום באירוע ההשקה שנערך בחלל החדש לאחרונה. "ככל שגדלנו התחלנו להבין כי יצירה היא חלק גדול ממה שאנחנו עושים. לא רק יצירה של מוצר, אלא יצירה של חלל העבודה שלנו ויצירת הצוות שלנו".

משרדו של האדריכל פרנק גרי, זוכה פרס פריצקר ומי שהוענקה לו לפני שנתיים מדליית החירות הנשיאותית, הופקדה כאמור על תכנון החלוקה הפנימית של החלל ועל המוטיבים המבניים של המשרדים. החברה, שממוקמת בלוס אנג'לס, עבדה על הפרויקט בשיתוף צוות פנימי המתמחה בעיצוב פנים ובהקמת מתקנים שונים.

משרדי אינסטגרם החדשים במנהטן. צילום מסך,
מי צריך משרד או קיוביק? כאן עובדים בצורה אחרת/צילום מסך

תכנית הקומה רחבה במיוחד וכוללת תקרות גבוהות וחלונות עצומים - כי בכל זאת אור יום הוא גורם משמעותי בכל צילום, והיא בנויה מרצף של מרחבים לצרכים שונים הסובבים כולם סביב אטריום, חצר-פנימית מרכזית. בכניסה למשרדים מתנוסס קיר דיגיטלי המברך את הבאים, ועליו מוצג מבחר מתחלף של תמונות וסטוריז מחשבונותיהם של 800 מיליון המשתמשים באפליקציה.

לאורך המסדרון ניתן למצוא כיפה גאודזית עשויה זכוכית צבעונית אשר משנה את צבעה בהתאם לזווית ממנה מביטים בה. התאורה בתוכה, כמו גם סידורי הישיבה, נשלטים על ידי המשתמשים - מה שהופך אותה למיקום אידיאלי לתצלום סלפי. עבור מי שמעדיף לתמונות שלו רקע טבעי וחי יותר, הקימה החברה קיר-חי מכוסה צמחייה ירוקה ופראית, שלמרגלותיו הוצבה פינת ישיבה.

משרדי אינסטגרם החדשים במנהטן. צילום מסך,
ויש גם קיר חי שצומח באחת הפינות במשרדים/צילום מסך

החברה גם עשתה כבוד למי שיוצר את התוכן שלה, מאות מיליוני המשתמשים ברחבי העולם. "בכל רחבי החלל תמצאו יצירות פרי ידיהם של המשתמשים השונים שלנו", אמר סיסטרום. "שילבנו אותם בחלל בצורה טבעית וחלקה על מנת להדגיש את העובדה שאנחנו חברה שעוסקת באמנות".

המרחבים הציבוריים של המשרדים ממוקמים לאורך ציר מרכזי המחבר בין שטחי אופן-ספייס מעוצבים הנמצאים משני צדי הבניין. במרכז הוצב אזור האוכל שעוצב בהשראת האסתטיקה הקובנית-מיאמית של שנות ה-30, ומול אזורי הישיבה המוארים הוקם בר מצויד היטב בשם "הפלמינגו הצמא" - שעוטר במשטחים בגוונים בהירים של אפרסק.

משרדי אינסטגרם החדשים במנהטן. צילום מסך,
עושים הכל כדי שהעובדים ירגישו כמו הסלון בבית/צילום מסך

אזור הספריה מיועד לסגון עבודה לא-פורמלי או מעונב אך דורש שקט ושלווה, והוא הוצב הרחק מאזורי העבודה ההומים יותר שבקצוות המזרחי והמערבי. באזור זה הוקמו מספר חדרי ישיבות פרטיים ואינטימיים, כמו גם אולפן אטום לרעש עבור הקלטות אודיו וצילומים. חדרי הישיבות הראשיים נקראים על שם חשבונות אינסטגרם ומונחי חיפוש פופולאריים ברשת החברתית כמו "ווס אנדרסון", "אולד פאשן", "בייגל ריינבו", "הכלבים העשירים של אינסטגרם", או "כל דבר שחור".

השפעתה של אינסטגרם על עולם האדריכלות ועיצוב הפנים גדלה במידה ניכרת מאז השקתה בשנת 2010. מוקדם יותר החודש אמרה האדריכלית פרשיד מוסוי בראיון כי לקוחות מבקשים כעת פרויקטים שיהיו מקור טוב לצילומים מוצלחים עבור אינסטגרם. מייסד החברה, מייק קריגר, אמר גם הוא כי שם לב שלפלטפורמה יש השפעה של ממש על תעשיית עיצוב הפנים.

מוקדם יותר החודש אף יצא לאור "המדריך לעיצוב אינסטגרם" שנכתב על ידי הסטודיו האוסטרלי "וייל אדריכלים". המדריך, שמכוון לאדריכלים, מעודד אותם לשלב בעבודתם אלמנטים ידידותיים לאינסטגרם כחלק מהעיצובים שלהם עבור בתי מלון, ברים ומסעדות, וזאת כדי להגביר את סיכויי ההצלחה שלהם והנוכחות שלהם ברשתות החברתיות.

משרדי אינסטגרם החדשים במנהטן. צילום מסך,
מסכים דיגיטליים מתחלפים/צילום מסך
משרדי אינסטגרם החדשים במנהטן. צילום מסך,
אזורי מנוחה ועבודה לא פורמלית/צילום מסך
משרדי אינסטגרם החדשים במנהטן. צילום מסך,
מטבח שף מאובזר ואנין/צילום מסך
משרדי אינסטגרם החדשים במנהטן. צילום מסך,
מבואת הכניסה של המשרדים/צילום מסך
משרדי אינסטגרם החדשים במנהטן. צילום מסך,
תמונות של משתמשי הרשת מככבות במסדרונות החברה/צילום מסך
משרדי אינסטגרם החדשים במנהטן. צילום מסך,
קפיטריה של החברה/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully