וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירת 37 מ"ר מעלפת שהיא בעצם אוטובוס

17.6.2018 / 10:03

שני אזורי שינה, חדר רחצה, ריצוף עץ, שתי יחידות מיזוג ושלושה ארונות אחסון גדולים. כך הפך אוטובוס וינטג' לסביבת מגורים מושלמת

קשה לשים את האצבע על הסיבות שבגינן טרנד הבתים הקטנים והניידים הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות בקצב מהיר במיוחד, אך ככל הנראה מדובר בשילוב של כמה סיבות. מחירי הדיור המאמירים בערים הגדולות לצד האפשרות למגורים ברי-קיימא שצורכים פחות תחזוקה ואנרגיה, האפשרות להתאמה אישית מקסימלית של החלל והעיצוב ואפילו המיקום שמתאפשר לשנות בין רגע. אפילו הרשתות החברתיות מעורבות במגמה: אינסוף עמודים באינסטגרם, טאמבלר ופינטרסט מוקדשים בבלעדיות לבתים קטנים ומציגים שלל תמונות ורעיונות, מפיצים את הבשורה, מציעים פתרונות וסיוע ובעיקר מעניקים הרבה מאוד השראה.

קחו לדוגמה את הבית של ג'סי ליפסקין מניו ג'רזי. היא גדלה במנהטן, כך שמגורים בדירות קטנות מעולם לא היו דבר זר עבורה, אבל החיים המודרניים ובמיוחד המרדף אחר עוד ועוד חפצים דחפו אותה לחפש שינוי. בחצי השנה האחרונה היא מתגוררת בדירת 37 מ"ר שעיצבה בעצמה - בתוך אוטובוס ישן שיצא לגמלאות, אותו רכשה באינטרנט.

"תמיד אהבתי את הרעיון של להחזיק רק מה שאתה באמת צריך. בשבילי זה כולל בעיקר דברים שיש להם ערך סנטימנטלי, במיוחד פריטים שקיבלתי מהמשפחה שלי", ליפסקין מספרת לאתר apartment therapy. "אחרי שסיימתי את הלימודים בקולג' התגוררתי בניו יורק והבנתי שאנשים מבזבזים הרבה זמן בהתמקדות בפריטים פיזיים: קונים אותם, מחליפים אותם ואחר כך דואגים להם. רוב הפריטים האלה, מבחינתי, היו מיותרים לחיים בעלי משמעות והבנתי שהזמן והאנרגיה הרגשית שמוקדשים לדברים פיזיים יכולים להיות טובים יותר במקום אחר. זה היה הניצוץ שהוביל אותי אל אורח החיים שלי בבית קטנטן".

ליפסקין רכשה, כאמור, אוטובוס GMC של גרייהאונד שנבנה בשנות השישים שעדיין נוסע ומתפקד, אותו מצאה באיביי ("זו הייתה אהבה ממבט ראשון") וגילתה לשמחתה שהחלל בתוכו מתאים לכל צרכיה. היא עיצבה בתוכו שני אזורי שינה וחדר מקלחת בהם הותקן ריצוף עץ חדש, שתי יחידות מיזוג מרכזי ושלושה ארונות אחסון גדולים.

עוד באותו נושא

המשפחה שהפכה אוטובוס לאחת הדירות היפות שראינו

לכתבה המלאה

במטבח הותקן כיור עמוק לצד פתרונות אחסון נוספים ומגירות, דלפק עץ, תנור וכיריים. באזור זה הוצבו גם מכונת כביסה ומכונת ייבוש חסכונית באנרגיה וכן, בוילר לחימום מהיר של מים ומיכל של גז פרופן לתדלוק. הבית כולו מואר בתאורת LED הנשלטת על ידי דימרים לוויסות, המעניקים אווירה שלווה. הדירה הקטנטנה יכולה לארח ללינה בנוחות ארבעה אנשים.

החלל עוצב בסגנון מואר ומאוורר ומינימליסטי. לטובת עיצוב הפנים שאבה הדיירת השראה ממוטיבים סקנדינביים ועתיקות אקלקטיות. היא בחרה בקווים נקיים ורכים, שימוש בצבעי לבן ועץ בהיר עם כמה שיותר אור טבעי. הריהוט המעוצב שבחרה הוא למעשה אסופה של פריטים אישיים וייחודיים לצד פריטים צבעוניים שמשרים אווירה חיובית.

"הפעם הראשונה בה הרגשתי משיכה לאורח חיים אלטרנטיבי ובר-קיימא הייתה לאחר צפייה בסרט התיעודי "לוחם האשפה" על האדריכל מייק ריינולדס שמתכנן ובונה בניינים סולריים באמצעות חומרים ממוחזרים בלבד", מספרת ליפסקין על ההשארה הראשונית. "בסרט ריינולד אומר 'אני מרגיש כאילו אני חלק מעדר של באפאלו וכולם צועדים לעבר מצוק. אני חלק מהעדר הזה, חושב לעצמי שאני לא מתכוון ללכת לשם. אז אני צריך איכשהו להשפיע על העדר כולו, כך שהם יפנו שמאלה או ימינה במקום ליפול מהקצה'. המילים הללו הדהדו בי התחלתי לקרוא כל מה שיכולתי על אורח חיים בר-קיימא".

"בסופו של דבר בית על גלגלים נראה כמו פתרון מושלם: אני יכולה בקלות לחקור מקומות חדשים ולהמשיך לחיות אורח חיים טבעוני. לקראוון היה חסר את האסתטיקה שחיפשתי, אז הלכתי על אוטובוס וינטג' משנות השישים - ואפילו למדתי איך לנהוג על הילוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully