וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנורות פיסוליות ושולחנות אמנותיים: רוצו לראות את יריד צבע טרי

אור רוזנשטיין

24.4.2018 / 9:46

יריד האמנות צבע טרי מארח זאת השנה החמישית חממה של מעצבי מוצר מוכשרים. בין אם אתם מחפשים לרכוש משהו חדש הביתה או סתם לשטוף את העיניים - הנה טעימה ממה שמצפה לכם בסוף השבוע הקרוב בתל אביב. אל תפספסו

יריד צבע טרי 2018. יחצ,
בעיצוב נועה ראזר/יחצ

יריד האמנות העכשווית הגדול והמשפיע בארץ צפוי לציין השנה עשור של עשייה אמנותית. מדי שנה נודד היריד בין לוקיישנים שונים ברחבי העיר - מהיווסדו בבית מני ועד למיקומים מעניינים, כגון מתחם הגן הבוטני ומתחם הדרייב-אין של היכל הספורט העירוני החדש - כאשר למהדורת העשור נבחר במפתיע דווקא מרכז הירידים הוותיק והמוכר.

השנה יתרחב גם ביתן העיצוב של היריד, שזכה לשם עיצוב טרי שיצא לדרכו לראשונה לפני חמש שנים. יוצגו בו מעל ל-35 פרויקטים חדשים בעיצוב ישראלי ובינלאומי, של מעצבים ותיקים וידועים לצד מעצבים צעירים ומעניינים, שחלקם יצאו זה עתה מהאקדמיות השונות. אז מה צפוי לנו השנה בתחום העיצוב?

לקריאה נוספת:
מאפריקה ועד טבעונות: כל הטרנדים משבוע העיצוב במילאנו
יצאנו לרקוד: קולקציית הדיסקו שמסחררת את מילאנו
פסיפס ישראלי: האספנים הגדולים של חפצים מקום המדינה

יריד צבע טרי 2018. יחצ,
גוף תאורה בעיצוב בר דוידוביץ/יחצ

בר דוידוביץ'
בוגר בית הספר IED במילאנו, עבד עם מעצבים ידועים כגון מרסל וונדרס. לפני כשנה חזר לארץ ופתח את הסטודיו עצמאי בתל-אביב. "גדלתי בבית שנושם עיצוב ואדריכלות ונראה שאכן חינוך מתחיל בבית. עם אבא אדריכל ואמא מתכננת ערים, כל תחום העיצוב והתכנון בפרט והיצירה בכלל, תמיד ריחף ונכח בחיינו", מספר דוידוביץ' ואכן, ב"עיצוב טרי" יציג את "Street Lamp", גופי תאורה קרמיים המהווים גרסה טקטילית ואישית של תאורת הרחוב המוכרת לנו. הפרופורציות של המנורה הקרמית יוצרות גרסה עדינה ומפתיעה של מקור ההשראה שלה.

עוד באותו נושא

רון ארד, מאחורייך! המעצב הישראלי שכובש את מילאנו

לכתבה המלאה
יריד צבע טרי 2018. יחצ,
בעיצוב גור ענבר/יחצ

גור ענבר
בוגר המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל, ענבר פועל תחת המותג Porcelove. "אף פעם לא תהיתי לגבי הרצון שלי לעיסוק בעיצוב. תמיד היה לי די ברור שאני רוצה לעבוד עם הידיים ולייצר בעצמי, ולראות כיצד אנשים מגיבים למה שאני עושה", מספר ענבר, שיציג ביריד קולקציה של כדים מצוירים בהשראה קולומביאנית, תוך שהוא מתייחס למסורת העתיקה של האנשת כלים. "באמצעות ציור חופשי על פני הכלים אני נותן לכל כלי פנים, אופי ואישיות. חלקם מזכירים לי אנשים שאני מכיר וחלקם מזכירים לי אנשים שהייתי רוצה להכיר" הוא מוסיף. ענבר מעטר את כלי הפורצלן שהוא מייצר בסוגים שונים של דוגמאות וקישוטים היוצרים עושר ויזואלי רב.

יריד צבע טרי 2018. יחצ,
שולחן בעיצוב נועה ראזר/יחצ

נועה ראזר
בוגרת המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל, ראזר יוצרת בסטודיו שלה השוכן מבירושלים. בצבע טרי היא תציג את פרויקט "Apilar", הכולל רהיטים וכלים משולבי קרמיקה ועץ, כאשר משמעות השם פירושה "יצירת מערום" בספרדית. "הפרויקט התגבש במקביל למספר טיולי שורשים משפחתיים לספרד ולטורקיה. המבנים המעוגלים המאפיינים את דרום ספרד היוו בסיס להשראה, אליה התווספו צורות אופייניות ממקורות קרמיים נוספים, ואלו, במשחקי ערימה ושינוי סדרים יוצרות מבנים חדשים ומפתיעים". מקורות ההשראה של ראזר היסטוריים ברובם והיא חוקרת בעבודתה את המורשת הקרמית של תרבויות שונות, רחוקות וקרובות.

יריד צבע טרי 2018. יחצ,
גופי תאורה בעיצוב נועה ראזר/יחצ

סטודיו קאהן
כאשר מיי ובועז קאהן, בעלי סטודיו קאהן מזה עשור, הקריאו לשלוש בנותיהם את הסיפור האהוב "המסע אל האי אולי", החלו לעלות בהם רעיונות שהיתרגמו לכדי דמויות, מפגשים למחברים ומחשבות על תיקון לחלקי חיבור והרכבה. בהשראת הספר הם יצרו את פרויקט "האי אולי", המותח את המנעד שבין עיצוב תעשייתי לאמנות. התוצאה היא אסופת חפצי קרמיקה חדשים, אותן דמויות מדומיינות, אליהם חוברו "תותבות" שונות בדמות זרדים, נוצות ומוטות מתכת. באמצעות התותבות עוברות הדמויות מסע של גילוי עצמי ותיקון המייצר להן זהות, אופי ודרך משלהן. אוצרת: גלית גאון

יריד צבע טרי 2018. יחצ,
בעיצוב סטודיו קאהן/יחצ

סטודיו קריאטרה
מייסודה של המעצבת עדיטל אלה, בוגרת המכון הטכנולוגי חולון והאקדמיה לעיצוב באיינדהובן, סטודיו קריאטרה יציג סדרת מוצרים ייחודית העשויה מ-100% חומרים טבעיים ומיוצרת בטכנולוגיה חדשנית וירוקה שפותחה בחברה, פרי ארבע שנות פיתוח. הקולקציה החדשה כוללת, בין השאר, את ה-Hex Tiles, קולקציית אריחים טבעיים בצורת משושה שנוצרו בהשראת האופן שבו רגבי אדמה נפרדים זה מזה כאשר האדמה מתייבשת, וכן מוצרים שונים לעיצוב הבית. בחברה שמים דגש על ייצור מאדמה וסיבים מן הצומח ושימוש בחומרי גלם מקומיים, תוך מטרה להכניס את עולם הטבע אל הבית.

יריד צבע טרי 2018. יחצ,
כיסאות בעיצוב CRIATERRA עדיטל אלה/יחצ
יריד צבע טרי 2018. יחצ,
עיצוב CRIATERRA עדיטל אלה/יחצ

מעיין בן יונה
בוגרת בצלאל שתציג עבודות קרמיקה ה"בודקות את קצה גבול היכולת של החומר," כדבריה של בן יונה. פרויקט המחקר הזה מורכב מאובייקטים שונים מפורצלן הנוצרים בטכניקות שונות של זילוף והקשיית פסי קרמיקה דקים לתוך תבניות שנוצרו באובניים. "בעבודתי אני חוקרת כמה אוכל למתוח את החומר, להחסיר ממנו ועדיין לשמור על הרעיון של 'הקערה'. באמצעות הטכניקה שפיתחתי, אני מעתיקה צורות מעולם הקדרות הקלאסי ויוצרת אותן מחדש בפרשנות עכשווית".

יריד צבע טרי 2018. יחצ,
קערה בהזלפת פורצלן בעיצוב מעין בן יונה/יחצ
יריד צבע טרי 2018. יחצ,
קערה בהזלפת פורצלן בעיצוב מעין בן יונה/יחצ

חן ביקובסקי
בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון, תציג סדרה של Pop-up Lighting - גופי תאורה בהשראת ספרי פופ-אפ. "רציתי להחזיר את ההפתעה, ההתרגשות והתמימות לחיי היומיום שלנו," מסבירה ביקובסקי את הרציונל מאחורי עבודתה, המהלכת על הקו שבין עיצוב תעשייתי לאיור. ביריד תוצג הקולקציה המורחבת של תאורת הפופ-אפ, שעושה שימוש בשלל דימויים, החל מגן חיות ועד לצמחים מיוחדים. "בין עבודותיי אני אוהבת את גוף התאורה בצורת ינשוף" , מספרת בעלת הסטודיו התל-אביבי. "באמצעות לחיצת מתג ניתן ליצור קסם, כאשר האור חושף את הכנפיים והעיניים של הינשוף ומעיר אותו לתחייה".

יריד צבע טרי 2018. יחצ,
ינשוף שחור בעיצוב חן ביקובסקי/יחצ

דרור כספי
בוגר IED בברצלונה, כספי פועל תחת המותג "סטודיו Ardoma" ומתמחה בעיצוב גופי תאורה ייחודיים העשויים מבטון. בעבודתו מאתגר כספי את כללי המשחק של הבטון עם פרויקטים כגון Helia - גוף תאורה בו הבטון מדמה רשת הקלועה מחבלים, ו-Stem, בו הבטון מתעקל ונותן תחושה של גמישות ותנועה למרות אופיו הנוקשה. המשחק הזה בניגודים נותן אופי שונה וקליל לבטון ויוצר צורות ורעיונות שאינם מובנים מאליהם. "העבודה בסדנא עם החומר מהווה עבורי את השלווה האולטימטיבית" מספר כספי. "כל התהליך העיצובי, החל מפיתוח הרעיון דרך שלב הסקיצות והתכנון ועד לביצוע עצמו, מתנקז לרגע אחד קסום ומלא סיפוק של חליצת העותק הראשון של גוף הבטון מהתבנית".

יריד צבע טרי 2018. יחצ,
גוף תאורה בעיצוב דרור כספי/יחצ

תמר ניקס
בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר והמחלקה לעיצוב תעשייתי בטכניון, ניקס פועלת תחת המותג "סטודיו Boodo" ומעצבת מוצרים לבית ולמשרד העשויים מלבד טבעי ומעור. "המינימליזם הוא ערך מרכזי בעבודתי" אומרת ניקס. "הוא שולט בדימויים, בטכנולוגיה ובחומר. העבודה שלי מתחילה מדימוי עשיר שהולך ומאבד פרטים עד שהוא מתמצה לקו אחד המרכז בתוכו את המהות בלבד", היא מוסיפה. בעבודתה נוטלת ניקס השראה מעולם הטבע, לו היא מעניקה רמות שונות של הפשטה.

יריד צבע טרי 2018. יחצ,
בעיצוב סטודיו קוזי וסטודיו אנה Bloom&Sita/יחצ

סטודיו קוזי ואנה עמיאל
שיתוף פעולה בין סטודיו Anna לסטודיו Cozi שנוצר במיוחד לרגל יריד צבע טרי. השניים ישלבו את כישוריהם הייחודיים - אנה בעלת הנטייה לטקסטיל וקוזי, המייצרים בין השאר גם גופי תאורה - לשם יצירת גופי תאורה מפורניר תחת הכותרת Bloom & Sita. העיסוק המשותף בטקסטורות מפגיש בין שני העולמות ויוצר גשר הבא לידי ביטוי באמצעות מניפולציות צורניות מעניינות בעץ ובמתכת המאזכרות את עולם הטקסטיל.


היריד התל-אביבי נוסד בשנת 2008 על ידי יפעת גוריון ושרון טילינגר בשיתוף חברת התוכן וההפקה היצירתית פאזה, במטרה להנגיש אמנות עכשווית ועיצוב לקהל הרחב, המוזמן לא רק להביט ביצירותיהם של מיטב האמנים אלא גם לרכוש אותן.

יריד צבע טרי, 26-30 באפריל, גני התערוכה תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully