וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל לכל דמיון: פיליפ סטארק עיצב טירה בעננים

19.3.2018 / 12:56

המעצב המצליח בעולם רושם הישג נוסף וחושף את יצירתו החדשה: מלון מרהיב בצרפת שבקודקודו מתנוססת טירה בסגנון אדריכלות המאה ה-18 שאפילו מוקפת בגינה

אלסי

(בווידאו: המסחטה המפורסמת של סטארק חוגגת 25 שנה)

הפרוייקט החדש של המעצב התעשייתי הרב תחומי פיליפ סטארק נחשף, ואין מילים אחרות לתאר אותו מאשר "טירה בעננים". בעתיד הקרוב יקום בעיר מץ שבחבל לורן, בצפון מזרח צרפת, בניין בן 14 קומות בניצוחו של המעצב הצרפתי אשר על גגו תתנוסס טירה מרהיבה בסגנון אדריכלות המאה ה-18.

הפרויקט הינו בית מלון חדש של רשת מלונות הילטון, שהזמינו מסטארק "יצירת אמנות למגורים, סוריאליסטית ופואטית" והוא ייקרא "מייסון הלר מץ". תמונות ההדמיה שפורסמו בימים אלה ממחישות כי המציאות עשויה להיות תואמת לתיאור. "זהו פרויקט יוצא מגדר הרגיל, אדריכלות בסגנון חלומי ופנטסטי", כלשונות של סטארק עת החשיפה.

לקריאה נוספת:
פיליפ סטארק ולני קרביץ בשיתוף פעולה נדיר
פג'ו משיקה אופניים בעיצוב פיליפ סטארק. המחיר? חינם
הכיסא הנמכר ביותר בעולם: "לואי גוסט" של פיליפ סטארק חוגג עשור

מלון חדש בצרפת בעיצוב פיליפ סטארק. הדמייה,
הפתעה בראש המלון/הדמייה

המגדל המונוליטי מאופיין בצבעים מונוכרומטיים יכיל 119 חדרי מלון וסוויטות מודרניות כשהטירה בצמרתו תעוצב בסגון מסורתי לחלוטין. תהיה בה "מסעדה פואטית ולאונג' בר", כך לפי החברה, והיא תהיה מוקפת במרפסת עץ ובגן ירוק.

המלון עוצב כך שיתכתב עם העיצוב של מרכז פומפידו-מץ הסמוך, שתוכנן על ידי שיגרו באן וג'אן דה גסטינס, והוא ממוקם במתחם קוארטיר דה ל'אמפיתיאטר אשר בעצמו עבר לאחרונה הליך פיתוח עירוני בהשקעה מרובה. "מץ קמה לתחייה", אומר דומיניק גרוס, ראש עיריית מץ. "הפתיחה של מרכז פומפידו מץ והפיתוח של קוארטיר דה ל'אמפיתיאטר מושכים לעיר השקעות ושמות בולטים בתחום האדריכלות והעיצוב. זה נהדר, זמנים מרגשים עומדים בפני העיר", אמר.

עוד באותו נושא

פיליפ סטארק לא מעוניין לעצב לביבי נתניהו את הבית: ראיון מיוחד עם המעצב המוביל בעולם

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כובש עוד יעד. פיליפ סטארק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מייסון הלר מץ הוא נכס ייחודי שעיצובו לוכד באופן מושלם את רוח הקולקציה שלנו", מסר פטריק פיצגיבון, סגן נשיא בכיר לפיתוח בהילטון, בהתייחס להשקת הפרויקט המשותף עם סטארק. "זה יהיה מלון היוקרה המוביל של מץ בשנים הקרובות ותוספת מרשימה לפורטפוליו שלנו בצרפת, שממשיכה להיות המדינה המתוירת ביותר בעולם".

סטארק, הפעיל מאז סוף שנות השישים, ידוע בגישה מלאת הדימיון שלו לאדריכלות ולעיצוב. בין הפרויקטים האחרונים שלו ניתן למצוא את עיצוב הפנים של מלון מכוסה צמחייה בסאו פאולו, את העיצוב של עמדת ההטענה של המכונית ההיברידית הראשונה של בנטלי ואת המדליות של אולימפיאדת 2024 שתתקיים בפריז. בתל אביב עיצב סטארק את מגדלי היוקרה YOO היוקרתיים, חלק מסדרת פרויקטים שעיצב במדינות שונות בעולם תחת אותו השם ורשימת הפרוקטים שלו רק מתארכת משנה לשנה.

מלון חדש בצרפת בעיצוב פיליפ סטארק. הדמייה,
סגנון בנייה המאופיין למאה ה-18/הדמייה
מלון חדש בצרפת בעיצוב פיליפ סטארק. הדמייה,
הטירה מוקפת גינה וירק בקומה הגבוהה ביותר של המלון/הדמייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully