וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדריכלות נוצצת: מגדל מגורים חדש עם לבנים מזהב

אור רוזנשטיין

8.2.2018 / 15:32

פרויקט מגורים יוקרתי שנבנה בימים אלה במנהטן הופך לשיחת היום בתפוח. המבנה יכלול 94 יחידות דיור בגדלים שונים ומעל הכל - יצופה בלבנים מוזהבות 24 קראט

מגדל מוזהב. יחצ,
מתכנני המבנה מקווים ליצור מראה איקוני ייחודי באמצעות הלבנים הזהובות/יחצ

עולם האדריכלות בניו יורק לא נח לרגע במרדף המתמיד אחרי הדבר הטוב הבא והפעם, הוא מגיע במהדורה זוהרת ויקרה במיוחד: פרויקט מגורים יוקרתי שנבנה בימים אלה בלואר איסט סייד של מנהטן, עומד ליצור שילוב בין הלבנים הניו יורקיות המסורתיות לבין לא פחות משישים אלף לבנים ספרדיות מצופות בזהב 24 קראט, העשויות בעבודת יד. וזוהי רק ההתחלה.

"הרגשנו שמבנה זכוכית לא מתחבר לסביבה," אומר האדריכל אדם רולסטון ממשרד האדריכלים הניו יורקי INC, האחראי על פיתוח עיצוב הפנים וחזית המבנה. המעצבים חיפשו חומר "צנוע" מספיק להשתייך לשכונה ההיסטורית, שאכלסה בעברה מהגרים רבים עד שעברה ג'נטריפיקציה - דחיקה החוצה של תושביה העניים יותר של השכונה לטובת אלה שהפרוטה מצויה בכיסם. את הצניעות הזו הם מצאו, איך לא - בפשטות העממית של לבנים המצופות אבקת זהב טהור.

לקריאה נוספת:
ביקור בפנטהאוז הכי מפואר בארץ
גורד שחקים חדש יתרומם בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים
1.6 ק"מ: בניית המגדל הגבוה בעולם יוצאת לדרך

מגדל מוזהב. יחצ,
שישים אלף לבנים ספרדיות מצופות בזהב 24 קראט/יחצ

מתכנני המבנה מקווים ליצור מראה איקוני ייחודי באמצעות הלבנים הזהובות, שהוטסו במיוחד מהכפר הציורי Cadaqués שבספרד. הלבנים מיוצרות על-ידי Cerámica La Covadong, מפעל קטן בן 130 שנה, באמצעות טכניקה המחדירה שבבי זהב לתוך ציפוי. הציפוי הזהוב המעטר את הלבנים צפוי להתחמצן ולהתכהות עם הזמן לגוון ברונזה מיושן ונאה במיוחד. ההתיישנות המתוכננת הזו תעניק לבניין החדש מעין חזות היסטורית יותר הצפויה להתמזג היטב עם שאר בנייני השכונה.

המבנה המפואר הוא שיתוף פעולה בין INC לבין בן שאול, מייסד קבוצת הנדל"ן Magnum Real Estate Group, ישכון באותו בלוק ביחד עם שריד אמיתי של תקופת המהגרים העליזה של הלואר איסט סייד - מעדניית כץ היהודית המפורסמת. המעדנייה, אייקון ניו יורקי המוכר לנו בין השאר מהסדרה "סיינפלד", מהווה אבן שואבת עבור תיירים וחובבי מזון גורמה. "כץ הוא מקום הולדתו של כריך הקורנביף הקלאסי, הם ידועים בקישים שלהם, בדגים המעושנים ובמצות מנישביץ," מתפייט רולסטון. "במהלך השנים הפכה השכונה למקום עלייה לרגל עבור סוחרי אמנות אלטרנטיבית, בעלי מסעדות קטנות ומעצבי אופנה עצמאיים", הוא ממשיך ומבליט את אופייה האמנותי של השכונה הקטנה על מנת לפתות את בעלי הממון לגור בה ולדחוק החוצה את בני המעמד היצירתי.

עוד באותו נושא

כל עניין לגופו: מגדל בהשראת גופה של ביונסה

לכתבה המלאה
מגדל מוזהב. יחצ,
לבנים הנראות למרחקים/יחצ

את הקלוריות מהמעדנייה הקרובה מדי הביתה יוכלו הדיירים לשרוף במכון הכושר היוקרתי Equinox השוכן בשתי הקומות הראשונות של המבנה, ומתפרש על פני שטח של כ-2,700 מ"ר. בנוסף, יוכלו ליהנות ממרפסת ודק על הגג המשקיף אל נוף משגע של העיר. על הגג ימוקם גם מטבח פתוח לרווחת הדיירים. "רצינו שהגג יהיה מקום קהילתי שיביא את כולם ביחד", אומר היזם בן שאול.

בפרויקט החדש צפויים להיבנות 94 דירות בגדלים שונים - החל מדירות סטודיו שמחירן 965,000 דולר ועד לדירות ארבעה חדרים שיעלו לא פחות מ-6.5 מיליון דולר. בעוד שמלוא תשומת הלב מוקדש לחומר הגלם הזהוב, השקיעו במראה האורבני העשיר של המבנה גם חומרי גלם טבעיים נוספים כמו בטון, עץ אגוז, אבן סיד, שיש נרו מרקינה ספרדי שחור בעל ורידים לבנים ועוד.

מגדל מוזהב. יחצ,
94 דירות בגדלים שונים/יחצ
מגדל מוזהב. יחצ,
המגדל שוכן בשכנות למעדניית כץ היהודית המפורסמת במנהטן/יחצ
מגדל מוזהב. יחצ,
מדירות סטודיו ועד כמה חדרים/יחצ
מגדל מוזהב. יחצ,
עיצוב נקי בעל מראה אחיד בכל הדירות/יחצ
מגדל מוזהב. יחצ,
מרפסת ודק על הגג המשקיף אל נופה הייחודי של העיר/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully