וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים + פודלית בדירת חלומות בכפר סבא

מטבח חדש, שתי מקלחות גדולות, סלון, חדר שינה, חדר אירוח לילדים ואפילו חדר ארונות מרווח. זוג הפנסיונרים שהחליט להתפרע אחרי שהילדים עזבו את הקן

דירה בכפר דבא. דרור קליש, בנין ודיור
צבעים חמים מעניקים תחושה של בית/בנין ודיור, דרור קליש

דיירים: זוג בני 60 שילדיהם עזבו את הקן
מיקום: כפר סבא
שטח: כ-120 מ"ר
תקציב: 450,000 שקלים
אדריכלות פנים והום סטיילינג: ענבל קרקו

לאחר שילדיהם עזבו את הקן, זוג מבוגרים מכפר סבא בשנות השישים לחייהם נשארו לבדם (עם כלבת פודל קטנה) בבית ריק, עם חדרים חסרי פונקציה ומלאי זיכרונות. כדי להפיג קצת את תחושת הריקנות ולהכניס אנרגיות חדשות לחיים, החליטו להגשים סוף סוף את השיפוץ עליו חלמו כל כך הרבה זמן ולעצב את דירת חלומותיהם.

בני הזוג ביקשו להתאים את הדירה לצרכיהם החדשים ולעצב דירה מפנקת, כמו בית מלון (דירה שהם תמיד רצו אבל אף פעם לא היה זמן או כסף פנוי עבורה). דוגמא לפינוק כזה הוא קמין חשמלי. כמו כן ביקשו לערוך שיפוץ מהיסוד בדירה: מטבח חדש, 2 מקלחות גדולות, סלון, חדר שינה, חדר אירוח לילדים. את החדר הרביעי ביקשו להפוך לחדר ארונות.

הדיירים אף ביקשו לשנות את סגנון הדירה, שהייתה מעוצבת בסגנון קלאסי המשלב רהיטים עתיקים. הם ביקשו להפוך אותה למודרנית יותר על אף שחלק מהריהוט יישאר גם בדירה המשופצת. הם ביקשו לייצר הוד ויוקרה, לצד חמימות וביתיות ולהכין את הדירה גם לאירוח של הילדים ומשפחותיהם בסופי שבוע. דרישת סף נוספת הייתה להכין את הדירה למגורים בגיל השלישי מבחינת נגישות, כלומר להרחיב את המסדרון, ליצור פתחים רחבים בכניסה למקלחות עבור כיסא גלגלים, לייצר תאורה מתאימה לקריאה וכו'.

מאחר שהם ביקשו להפוך את הבית למודרני, מבלי לוותר על חלק מהרהיטים והחפצים שצברו במהלך חייהם, הוחלט על עיצוב בית בסגנון אקלקטי (מעורב). הדירה עוצבה בתלת מימד תחילה, ורק אחרי שראו ואהבו, אישרו את המשך התכנון. תהליך העיצוב נמשך כ- 3 חודשים, ובסיומו מעידים הדיירים שהתאהבו בדירה מחדש ואינם רוצים לצאת מהבית.

השיפוץ כלל הרס כמעט כל קירות הדירה וחלוקת החלל מחדש כדי ליצור הרמוניה אקלקטית. המטבח נפתח לכיוון הסלון וכיוון הישיבה בו שונה, ואילו הטלוויזיה מוקמה על נישה מדורגת מעל קמין חשמלי, שהריצוד שלו מהווה דקורציה נוספת לחלל. הממיר וכל חוטי החשמל הוסתרו בצד השני של הנישה, בתוך חדר הארונות. חלק אחר של הנישה שובץ בלבנים מפירוק שהוארו מלמעלה. זהו בעצם מקום התצוגה לכל הפסלונים שאספו הזוג בטיוליהם בחו"ל. כדי ליצר חמימות, הוחלט שהריצוף יהיה פרקט עץ אלון אמיתי בגימור לקה.

המטבח עשוי מפורמייקה שחורה עם אי במרכזו, צמוד לעמוד המפריד בינו ובין פינת האוכל. גם העמוד חופה באותם לבנים והואר מכיוון פינת האוכל בתאורה המדגישה אותו. משטחי המטבח עשויים מגרניט שחורה (למינם) במרקם של חלודה והם מוסיפים עניין למטבח השחור. נגיעות של עץ בארונות העליונים במטבח מתכתבות עם רצפת הפרקט.

פינת האוכל רוהטה בסגנון עתיק שנשאר מהעיצוב הקודם, וכך גם פינת הישיבה בסלון. את הסלון והמטבח מעטר קרניז גבס המשלב תאורה נסתרת והוא תוחם ומפריד בין שני החללים. הקרניז מסתיר את מוצא הווילון: וילון קפלים בגוון שמנת שמייצר רכות בחלל הסלון. שטיח טלאים מעור פרה משלים את התמונה והוא חוזר בגווניו על גווני הלבנים, הריצוף והמטבח. התאורה בסלון ובמטבח מודרנית, מעל פינת האוכל יורד גוף תאורה בצורת גלים מלד ובמרכז הסלון מתכתב איתו גוף תאורה דמוי פרח, גם הוא עשוי מפסי לד מעוקמים. עמוד הלבנים המפריד בין המטבח לפינת האוכל מואר בתאורת up down המדגישה את חיפוי האבן.

חדר ההורים עוצב בשמרנות רבה כדי ליצר בו שקט, מקלחת ההורים הצמודה אליו הונגשה. חדר הכביסה שולב עם המקלחת הכללית כדי ליצור חלל גדול ומרווח. האסלה הסמויה כאילו הוטמעה בתוך הקיר ונוצרה נישה מוארת מעליה. המקלחות עוצבו בגרניט פורצלן אפור בשילוב עם נגיעות עץ, כדי להזכיר את המטבח.

לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור
פאר בגליל: בית משפחתי בתחושה של חופש תמידי
מבנה ישן בסביון שהפך לבית כפרי

רוצים להציץ לעוד בתים ודירות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

דירה בכפר דבא. דרור קליש, בנין ודיור
פסי תאורה בתקרה/בנין ודיור, דרור קליש
דירה בכפר דבא. דרור קליש, בנין ודיור
קיר לבנים תורם לעניין בפינת האוכל/בנין ודיור, דרור קליש
דירה בכפר דבא. דרור קליש, בנין ודיור
אחד מהחלומות שהדיירים ביקשו - קמין/בנין ודיור, דרור קליש
דירה בכפר דבא. דרור קליש, בנין ודיור
תאורת קיר משולבת במספר נקודות בדירה/בנין ודיור, דרור קליש
דירה בכפר דבא. דרור קליש, בנין ודיור
מטבח כהה מטשטש לכלוך/בנין ודיור, דרור קליש
דירה בכפר דבא. דרור קליש, בנין ודיור
פינת ישיבה גבוהה/בנין ודיור, דרור קליש
דירה בכפר דבא. דרור קליש, בנין ודיור
פינת אוכל מעץ/בנין ודיור, דרור קליש
דירה בכפר דבא. דרור קליש, בנין ודיור
מעבר למטבח/בנין ודיור, דרור קליש
דירה בכפר דבא. דרור קליש, בנין ודיור
חדר שינה עם יחידת רחצה/בנין ודיור, דרור קליש
דירה בכפר דבא. דרור קליש, בנין ודיור
חדר רחצה נוח ומרווח/בנין ודיור, דרור קליש
דירה בכפר דבא. דרור קליש, בנין ודיור
חדר כביסה משולב בחדר שירותים/בנין ודיור, דרור קליש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully