וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה משיקה שירות חדש להשכרת רהיטים

4.2.2018 / 12:35

הענקית השבדית מתגייסת לטובת כדור הארץ עם מהלך חדש המאפשר החזרת מוצרים לאחר שנים של שימוש - תמורת סכום כספי או קופון. הפרויקט כבר יצא לדרך בפינלנד ובארצות הברית, מתי יגיע לישראל?

איקאה סייל. יחצ,
לקנות, להשתמש, להחזיר/יחצ

בחודש שעבר, בפורום הכלכלי העולמי שנערך בדאבוס שבשוויץ השתתפו לא רק מנהיגי העולם אלא גם נציגי חברות מובילות במשק העולמי. אחת מהן הייתה כמובן איקאה שזכתה במסגרת הפורום בפרס על עבודה מתמדת בניצול משאבי בר קיימא. הרבה לפני הטרנד האקולוגי ששטף את העולם בעשור האחרון, איקאה דגלה ועודנה, בצמצום של חומרים. מנכ"ל איקאה ג'ספר ברודין שנכח בפורום וקיבל את הפרס, הכריז בנאומו כי הענקית מחממת מנועים לקראת מהלך חדש שבו איקאה תשכיר רהיטים - כל זאת לטובת צמצום הפסולת בעולם. "בדרך הזאת נבנית תודעה בקרב הצרכנים שלא צריכים להיות הבעלים של המוצר וכך שומרים עליו יותר" עדוד הוסיף ברודין כי "התכנית כמובן תהיה שונה בהתאם לאזורים השונים. בלונדון למשל, יש אנשים שנוסעים ועוברים דירה במרחקים גדולים והם לא מעוניינים לקחת איתם את הרהיטים, לכן, השכירות האמורה יותר מעניינת אותם. גם ביפן זה עשוי לעבוד טוב, שם הלקוחות יכולים למכור בחזרה ספות למחזור".

בארצות הברית מצאה הסוכנות להגנת הסביבה כי ריהוט הוא הפריט הכי פחות ממוחזר במשק הבית. שם כידוע, יש חלוקה מחמירה של מוצרים למחזור עם איסוף בימים קבועים ופחים מיוחדים, אך ריהוט משום מה נזנח בצד. הסוכנות העריכה כי ב-2009 נזרקו 9.8 מיליון טון של רהיטים ובהתחשב בכך, איקאה שנחשבת לקמעונאית הגדולה בעולם שצריכה לקחת אחריות במערך הגלובלי.

לקריאה נוספת:
מהם המוצרים הנמכרים ביותר באיקאה?
מה מוצלח ומה מיותר בקטלוג איקאה 2018?
יש לכם רהיטים ישנים של איקאה? ייתכן שתוכלו למכור אותם היום בהרבה מאוד כסף

איקאה סייל. יחצ,
השתמשתם וכבר לא מתחשק לכם על הכורסה? אל תזרקו/יחצ

המהלך של איקאה כבר נבחן מזה שנתיים בשווקים שונים. בפינלנד למשל, יש כבר אפשרות החזרה של רהיטים שנתרמים על ידי החברה לארגוני צדקה מקומיים. בארצות הברית לעומת זאת, ביום כדור הארץ שנערך תדיר כל שנה, ב-22 באפריל איקאה מאפשרת ללקוחות להחזיר מוצרים ועל כל מוצר שמחירו 150 דולרים זוכים לקבלת קופון ששוויו 20 דולרים.

שלבים מתקדמים יותר של המהלך שאיקאה מעודדת יגיעו בהמשך, אט אט לשווקים נוספים ברחבי העולם. הענקית השבדית חותרת לעצב מחדש רהיטים שיוחזרו לחברה, לתקן אותם, לעשות בהם שימוש חוזר, למכור אותם או לתרום לאוכלוסיות נזקקות. ישראל, הנחשבת לשוק קטן במפת השווקים הבינלאומית של החברה עדיין לא משתתפת בחגיגה. אלינו, אם בכלל זה יגיע ככל הנראה בעוד מספר שנים.

עוד באותו נושא

מייסד איקאה מת והשאיר אחריו צוואת מיליארדים

לכתבה המלאה
איקאה. ShutterStock
בפינלנד ובארצות הברית זה כבר עובד/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully