וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוסמת שהופכת כל חורבה לדירת יוקרה

היא מושפעת מהסגנון היפני, משתפת את לקוחותיה בצורה המקסימלית בתכנון סביבת המגורים ונמנעת מקישוטיות מיותרת. מעצבת הפנים זיו קריכלי פותחת את דלת ביתה ועוד כמה בתים שתכננה

פרויקטים של מעצבת הפנים זיו קריכלי. יחצ,
דירת גן בגודל של 60 מ"ר/יחצ

למעצבת הפנים זיו קריכלי יש ניסיון מגוון שנע מתכנון של שכונות מגורים, בניינים ציבוריים, בנייני מסחר, בניה רוויה ובניה פרטית - אבל המגרש הביתי שלה הוא לגמרי עיצוב פנים למגזר הפרטי. כנראה שמשהו בקשר האישי עם לקוחות הוא שגורם לה להתמזג בקלות בתחום. ב-2001 הקימה קריכלי משרד עצמאי ומאז, היא מייצרת מנעד רחב של סביבות מגורים ברחבי הארץ. היא לעולם לא פועלת לבד - לקוחותיה הם חלק בלתי נפרד מהצלחה של פרויקט, שכן הכל נבנה סביבם. את רזי המקצוע קריכלי לא שומרת לעצמה אלא מעבירה הלאה, לסטודנטים שלה במוסדות הגבוהים לעיצוב.

מה הסגנון שמאפיין את כתב ידך?
"הקו העיצובי שלי נקי, מאופק ומוקפד המשולב תמיד באמירה קונספטואלית, המייצרת אינדיבידואליות וייחודיות עבור כל פרויקט באשר הוא. בד בבד פתרון נוחות, שימושיות וחוויית מרחב החלל הם מרכיבי מפתח. העיצוב בשפה שלי הוא אל זמני ונטול מניירות אופנתיות משתנות. יש להבדיל זאת ממחקר והתפתחות של טכנולוגיות וחומרים חדשים שתמיד יתקבלו בברכה לשלבם. אני משתדלת לא לתכנן סידרתי ובמגמתיות זהה, אלא לגוון ולייצר ייחודית לכל פרויקט באשר הוא לפי טעמי הלקוח, רצונותיו, מעטפת החלל, משחקי האור ומיקמו בנוף במקביל לסעור המוחות שהינו ערך מהותי לגיבוש הפרויקט בשיתוף פעולה מלא. ללא ספק טבוע עמוק בגנים שלי כמעצבת ה"סגנון הבינלאומי" וההשראה מהאדריכלות היפנית המסורתית כמחוללי המינימליזם והאינטרפרטציה המודרנית נטולת הקישוטיות המיותרת".

"כל תכנון נובע ממשחקי האור והחומר והשפעתם על המרחב ברמה החווייתית והשימושית כאחד. "וואבי סאבי הוא יופיים של דברים מושלמים, ארעיים וחסרים. זהו יופיים של דברים פשוטים וצנועים. זהו יופיים של דברים לא מקובלים.
הערכת חשיבותם של הפרטים הקטנים בחיי היום יום, ולהבחין ביופיים של מראות נשכחים ולא בולטים המצויים בטבע. אפשר לחלץ יופי מתוך הכיעור. יש להיפטר מכל מה שאינו הכרחי ונחוץ להבין אינטימי...לא יומרני....פשוט כתבונה מפוכחת צנועה וכנה, ואין פרוש הדבר להפחית מכוחו של העניין..." (מתוך הספר "וואבי סאבי")

פרויקטים של מעצבת הפנים זיו קריכלי. יחצ,
מושפעת מהסגנון היפני - מעצבת הפנים זיו קריכלי/יחצ

רעיון מאתגר שלקוח ביקש?
"כמעט בכל פרויקט לקוח מאתגר בבקשותיו. אבל אם צריכה לבחור בדוגמה אחת יהיה זה "בית הספרים". כבר בשלב הפרוגרמה הלקוחות ביקשו ספריות ברחבי הבית לאחסון הכמות המרשימה של הספרים שברשותם. כלל הבית תוכנן סביב ספריה מרכזית בחלל הכפול שהפך כציר/ גרעין מחולל לכלל הבית. הספרייה כולה בוצעה כפרט נגרות המתנשא ל-2 מפלסים המחברים בין החללים הציבוריים לפרטיים. הספרייה נצבעה כגוון הקירות כדי להדגיש את צבעוניות הספרים ולהנגיש אותם ויזואלית בחלל".

רעיון מאתגר שהצעת ללקוח?
"בכל פרויקט אני מאתגרת עם אלמנט אחד לפחות שונה ואחר מיתר הפרויקט ובהתאמה ללקוח ולחלל. בתכנון של דירת נופש דו מפלסית קו ראשון לים קומה 30 בנתניה, מעטפת כלל הדירה הינה מלבנית, קירות מסך הצופים לנוף ישיר לים, למעט גרם המדרגות (המוביל לקומת סוויטת השינה ובריכת שחיה במרפסת) ,שמוקם במובלעת פנימית מנותק מהחלל הציבורי. הרעיון היה להדגיש ולחבר את המדרגות לכלל האזור הציבורי של הדירה כחלק אינטגרלי, בנוסף לכך שרותי האורחים מוקמו בתחתית אך במצבה הקיים נראתה כדלת סטנדרטית ללא כל עניין.

המחשבה הייתה לאחד אינטגרלית את קיר תחתית המדרגות בחיפוי נגרות, להסתיר את דלת השירותים כחלק מהחוויה ולהמשיכו כחיפוי לקונסטרוקציית מהלך המדרגות. הצבע הלבן לנגרות הוגדר כהתמזגות עם הרצפה הלבנה לעומת יתר קירות החלל הציבורי שנצבעו בגוון בז' אפרפר. שולבה מראה לכלל קיר גרם המדרגות ליצירת השתקפות החלל הציבורי ונוף הים. מעקה זכוכית שקוף מצד אחד - כדי לנטרל תחושת מאסה ויצירת קלילות ומצד קיר המראה שילוב מאחז יד שקוע "נגרע" להדגשת הזרימה והקלילות של כלל המהלך עם איזון מדרכי העץ לתחושת היציבות".

"למערכת חלל המדרגות שולבה תאורה נסתרת, ללא גופי תאורה בולטים או חיצוניים כדי להדגיש את הדרמטיות והחוויה. כלל החלל תוכנן בהשראת קווי האופק הנגלים מכלל מפתחי הדירה ומייצרים חוויה אחרת בשעות היום השונות".

עוד באותו נושא

משתעממים מהבתים בארץ? הכירו את המעצבת שני רינג

לכתבה המלאה
פרויקטים של מעצבת הפנים זיו קריכלי. יחצ,
מבט מהסלון אל המטבח בדירת 60 מ"ר/יחצ

הדירה הכי קטנה שעיצבת?
"פנה אלי חבר יקר, רווק, שרכש דירת גן בגודל 60 מ"ר בהרצליה בבניין מגורים ישן. הדירה תוכננה כדירת רווק ועברה מהפך טוטאלי הכולל שינוי במיקום הפונקציות. היה אתגר משמעותי בנתוני הדירה פרט לגודלה. גובה התקרה 2.5 מ' וריבוי הקורות שבלטו ממנה אילצו תכנון תאורה ומיזוג בהתאם. כמו כן היה תקציב מוגבל כשחלק ניכר ממנו הושקע במעטפת החלל ששונתה ובפיתוח החוץ של הגינה. בפועל, נכנסו לדירה דרך המטבח שהיה צפוף וקטן במיוחד, חדר השינה ללא חלון ואמבטיה דחוקה. הדירה תוכננה כך שכלל החללים פתוחים אחד לשני למראה זורם (חדר שינה, חלל מקלחת וכלל החלל הציבורי) . שולבו דלתות זכוכית ומראות, כחומרים רפלקטיביים המשתקפים, ליצירת תחושת מרחב והכנסת הגינה מהחוץ פנימה וחיבור כלל החללים אחד לשני. למקלחת נכנסים גם מהחלל הציבורי וגם מחדר השינה לנוחות השימוש".

"למעט רצפה מפרקט המעניקה חמימות, הדירה ברובה הינה בגווני בהירים ולבנים כדי לא "לחנוק" את החוויה ואת תחושת המרחב. שולבה ספרייה בחיבור עם חדר השינה כדי להעניק תוספת של צבע מצד אחד לעומת הגינה הירוקה מצידה השני וחיבורה לדירה".

פרויקטים של מעצבת הפנים זיו קריכלי. יחצ,
חדר השינה בביתה הפרטי של זיו קריכלי/יחצ

פרויקט שתזכרי לנצח?
"תכנון הבית האישי שלי ושל משפחתי. אחד האתגרים הגדולים ביותר לאדריכל או למעצב זה לתכנן את מעוזו הפרטי. ניגשתי לתכנון מתוך הבנה שאין התלבטויות מה שיוצא באינטואיציה איתו מתקדמים הלאה. הבחירות היו מאוד מהירות כסוג של שחרור. במגרש בגודל נטו של 200 מ"ר תוכנן בית 3 מפלסים (קומת קרקע, עליונה ועליית גג). כלל הבית תוכנן בהשראת הדו שיח בין האדמה לאור. מצד אחד היציבות המשפחתית והיציבות על הקרקע והצמיחה ממנה, ומאידך ההבנה שהמגרש מוקף בבתי קרקע צמודים וסמוכים ולכן, ההבנה ליצר אור טבעי החודר מכלל חזיתות הבית, כולל התקרות והגג במפתחי סקיילייט וריצפת זכוכית, ליצירת נוף פנימי בלי לפגוע בפרטיות ובתחושת המרחב. כמו כן 2 חללים כפולים באזורי המדרגות לחיבור בין כלל המפלסים ופונקציות הבית".

"כמעט ואין קירות לבית במטרה לייצר מעין חוויה לופטית ופתוחה, שילוב מחיצות הזכוכית מחדר השינה הראשי הפונות לחללים הציבוריים של הבית בשילוב וילונות לפרטיות וכך גם מחדרים נוספים, כמו כן יצירת ריצפת זכוכית וסקיילייט מעליו בעליית הגג להחדרת אור טבעי כ"מפל אור" החודר מהגג ועד לרצפת קומת הקרקע".

"בכלל הבית חשפתי את הבטון הקונסטרוקטיבי שתוכנן בו כולל ריצפת הבטון לכלל קומת הקרקע. קומת החדרים שולבה בפרקט לתת קצת חמימות לאגף השינה

פרויקטים של מעצבת הפנים זיו קריכלי. יחצ,
עיצוב בית לדיירים שביקשו ספרייה בכל קומה/יחצ

פרויקט שאת חולמת לעשות?
"אני מתמחה בעיקר בסקטור הפרטי עבור תא משפחתי בממדים שונים. ישנו רצון מאוד גדול לפרויקטים עבור קהל רחב בסקטור הציבורי והמסחרי. אני חולמת על עיצוב בית מלון קונספטואלי, איכותי עם חופש ומעוף יצירתי. בתי מלון מאגדים בתוכם מספר נרחב של דיסציפלינות, חללים ופונקציות, מאזורים ציבוריים, מסחריים, נופש, ספורט, שחייה וספא, הסעדה ,חדרי הלינה והאירוח, המעברים השונים בין החללים ועוד. כל פונקציה היא תוכן עיצובי רחב וחווה בתוכו עולם שלם של יצירה".

טיפ משמעותי לאנשים שמעצבים ובונים בית?
"לבנות תקציב לפני הביצוע. בסופו של יום לכל לקוח בפרויקט יוקרתי או דחוק כלכלית כאחד סוגיית התקציב היא מהותית. יש להבין לקראת מה הולכים כשמחליטים לשפץ, לבנות מאפס, או לקנות דירה על הנייר. לצורך כך יש לבצע טבלאות כתבי כמויות ולהוסיף רשימות רכישה של כלל נקודות הקצה, החומרים, הריצופים והחיפויים כהשלכה ישירה מהתכנון הנבחר. הצעות מחיר יש לארגן לפחות 3 מכל נושא/ ספק/ בעל מקצוע כדי לייצר פרמטר השוואתי".

"לאחר קבלת כלל הצעות המחיר יש לבצע סדרי עדיפויות ובחירות שתהיינה ראליות לכיס. תמיד יש להוסיף לפחות 10%-20% לתקציב עבור הבלתי צפוי. את העבודה אמליץ להתחיל לאחר סגירת רוב נכבד של בעלי המקצוע והספקים ובכך, להימנע ממחסור כלכלי בשלבי הביצוע המתקדמים ושמירה על הכיס מחריגות".

פרויקטים של מעצבת הפנים זיו קריכלי. יחצ,
ספרייה נוספת "בבית הספרים" שתיכננה קריכלי/יחצ

מעצב/ אדריכל שמעורר בך השראה?
"בעשור האחרון אני נושאת את עיני לאדריכל הברזילאי MARCIO KOGAN מסטודיו MK27. הפרויקט הראשון שראיתי לפני כ-10 שנים היה ביתו שבברזיל שנראה כמחווה לאדריכלות הבינלאומית. ללא מניירות מיותרות, מאוד מאופק, נקי וזורם. ההבנה שחומר/ מחיצה/ קיר מייצרים מרחב דינאמי ופתוח והחיבור הישיר והזורם לנוף שבחוץ והשימוש בו כאילו אין כל חיץ שמפריד, ואם הוא אכן קיים הרי הוא קרום משתנה ומשנה את חזות המבנה בהתאם. יש לו כבוד רב לטופוגרפיה שעליו ממוקם המבנה ומתיחת גבולות קונסטרוקטיביים, כשפה בארצנו לא מעט מהנדסים היו מקמרים את גבם אם וכיצד ניתן לבצע. קוגן בעיקר אדריכל ל-HIGH END. לאחרונה תכנן פרויקט "בית המכולות" מבנה מגורים שכולו מורכב ממכולה. בכך אפשר לראות איך מה-LOW END ניתן לייצר HIGH END בלי לפגוע באותנטיות המכולות והווייתן".

פרגון למעצב מקומי
"מיכאל אזולאי - מעצב כישרוני מהטובים שקיימים בארץ לדעתי. הוא חולש על פרויקטים בתחום המסחרי, ציבורי ופרטי כאחד- בשנים האחרונות בעיקר בתחום המלונאות. כל פרויקט שלו ייחודי ואחר. רואים את המחקר והגישה האישית לכל פרויקט באשר, ללא השפעה מטרנדים ואופנה אלא תכנון עבור המהות לשמה. ניכר האומץ והמחקר בתכנון סגנונות שונים מהשראות שונות אך עדיין עם קו ברור ומובהק".

פרויקטים של מעצבת הפנים זיו קריכלי. יחצ,
ניכר הסגנון היפני בלופט שתיכננה קריכלי/יחצ
פרויקטים של מעצבת הפנים זיו קריכלי. יחצ,
חדר רחצה ארוך הצופה לנוף עירוני בסופו/יחצ
פרויקטים של מעצבת הפנים זיו קריכלי. יחצ,
דלתות זכוכית שקופות הן מוטיב דומיננטי בפרויקטים של קריכלי/יחצ
פרויקטים של מעצבת הפנים זיו קריכלי. יחצ,
גרם המדרגות המתוחכם שמשלב תאורה וזכוכית/יחצ
פרויקטים של מעצבת הפנים זיו קריכלי. יחצ,
עיצוב דירת נופש/יחצ
פרויקטים של מעצבת הפנים זיו קריכלי. יחצ,
שימוש בגג כמקור של אור יום/יחצ
פרויקטים של מעצבת הפנים זיו קריכלי. יחצ,
ביתה הפרטי של קריכלי - כמעט ואין שימוש בקירות/יחצ
פרויקטים של מעצבת הפנים זיו קריכלי. יחצ,
תכנון בית עבור 15 נפשות/יחצ
פרויקטים של מעצבת הפנים זיו קריכלי. יחצ,
תכנון לופט באחד ממגדלי היוקרה בתל אביב/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully