וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד שתסכימו לגור במכולה קבלו את שוק המכולות הראשון בארץ

אור רוזנשטיין

4.1.2018 / 10:44

ברחבי העולם תוכלו למצוא דירות ובתים סופר מעוצבים שעשויים ממכולות. אצלנו, יש כבר שכונה קטנה במרכז הארץ ובקרוב יפתח שוק ייחודי שעשוי כולו ממכולות צבעוניות. "עיצובן מסוגל להחיות ולשנות קהילה שלמה לטובה" אומר היזם

מכולות במרכז מסחרי פרדס חנה. נעה זני,
שוק המכולות שייפתח בקרוב בפרדס חנה/נעה זני

לונדון, בריקסטון, פרדס חנה: טרנד הבנייה האקולוגית כבר ממש לא חדש, וערים רבות בעולם ממחזרות מכולות מתכת שיצאו מכלל שימוש לכדי פתרונות מגורים ומסחר. חומר הגלם הזמין והעמיד הזה נפוץ בטבע, לצערנו - מיליוני מכולות כאלה מושלכות אל הים ונערמות זו על גבי זו - אבל בישראל, כמה אופייני, עדיין לא הפנימו את הטרנד והתחום עדיין בחיתוליו. ב-2014 נחנך בלוד פרויקט מגורים מרהיב ועדכני שעשוי ממכולות בלבד המוכיח כי כבר נעשה בארץ שימוש בחומר המקורי לבניית פרויקטים כגון בתים ואף מעונות לסטודנטים שזכו לתהודה רבה, אבל רק לאחרונה אושרה בנייתו של המרכז המסחרי הראשון בארץ המורכב כולו ממכולות. Popbox הוא שמו של מבנה המכולות החדש שייפתח בחודש הבא במתחם חצר השוק בפרדס חנה, והוא עוטף בתוכו הרבה יותר מסתם חוויית קניות רגילה.

לקריאה נוספת:
הטרנד המלכותי שצפוי להיכנס אליכם הביתה השנה
המעצבות שיגרמו לכם להתאהב בדלתות סתרים
מי חגג בזמן שאימפריית הרהיטים של קסטיאל התרסקה? שיאי 2017

מכולות במרכז מסחרי פרדס חנה. נעה זני,
השקעה של מיליון שקלים במתחם המסחר החדש/נעה זני

"אני חוקר את עולם המכולות כבר שלוש שנים, פחות או יותר," מתוודה היזם האורבני גיא יצחקי. "ראיתי כבר בתים שנבנו בשיטה הזאת, אבל אותי עניין הפן המסחרי של המכולות". הקשר הוויזואלי בין שינוע סחורה ימית לאסתטיקה התעשייתית של מרכזי קניות עירוניים גדולים הניע את יצחקי לפעול לשם הקמת מרכז Popbox, המקפל בתוכו שילוב של מסחר וקהילה. "ביקרתי במרכזים דומים בערים שונות באנגליה, וראיתי אותן כהתגלמות האופן בו עיצוב מסוגל להחיות ולשנות קהילה שלמה לטובה".

למרות שפרדס חנה רחוקה מאוד מהשכונות הבריטיות שהפכו לאבן שואבת עבור חובבי עיצוב, יצחקי סבור כי זו תהיה פלטפורמה לקידום האמנות והעיצוב בעיר. "העיתוי נכון," הוא אומר. "אם בבריקסטון הייתה סכנה של ג'נטריפיקציה - דחיקת התושבים המקומיים לטובת צעירים מבוססים יותר - בפרדס חנה אין סכנה כזו, כי הקהילה חזקה ומלאה ביוצרים מקומיים". בין תכניותיו עבור קומפלקס המכולות צפויים שיתופי פעולה מעניינים עם אותם אמנים. "שיתוף הפעולה שלנו עם המועצה המקומית והתושבים יסייע לנו ליצור, להניע ולבטא את התרבות שמגיעה מהשטח," הוא מסכם.

עוד באותו נושא

די להדפסי הפלמינגו ושטיחים בשחור-לבן

לכתבה המלאה
מכולות במרכז מסחרי פרדס חנה. נעה זני,
כל מכולה תציע ספוט עיצובי אחר/נעה זני

המבנה, בו הושקעו מעל מיליון שקלים בקירוב - מתוכם מהווה עלות המכולות כחצי מהתקציב - בנוי מתשע מכולות ממוזגות ומחופות בחומרים מבודדי חום ורעש. הוא כולל בתוכו שלושה סוגי מבנים, וכולם עושים שימוש באופיה המודולרי של המכולה: ארבע מכולות רוקנו מתוכנן וחוברו יחדיו לשם יצירת במת הופעות - Live Box, ומכולה גדולה נוספת תשמש עבור חנות פופ-אפ מתחלפת. שתי מכולות שחוברו יחדיו יאכלסו סניף של חנות העיצוב המקומית, פלאות, תחת השם "פלאות Box". החנות תציע שלל פריטי סטיילינג לבית, החל מפריטים דקורטיביים ועד לריהוט של ממש, ותסייע בביסוס הלך הרוח העיצובי של אזור המכולות. בתוך מכולה נוספת ישכון חלל העבודה הפתוח Box Space, שנועד לשמש בית עבור מעצבים מקומיים. אפילו המרפסת בקומה השנייה בנויה ממכולה שפורקה לגורמים בסיסיים והושארו בה רק דופן אחורי, גג ומעקה. את כל הקוביות הללו מעטרת עבודתו של אמן הגרפיטי הישראלי מקס.

גם החיבור של המכולות לרחוב עצמו נלקח בחשבון: הפיתוח האורבני של האזור כולל הוספת ספסלים, עצים ותאורה לרווחת הציבור. המבנה המודולרי מתחבר למתחם חצר השוק של פרדס חנה, בו יפתחו גם מסעדות, בית קפה ומבשלת בירה.

מכולות במרכז מסחרי פרדס חנה. נעה זני,
השוק החדש בנוי מתשע מכולות ממוזגות ומחופות בחומרים מבודדי חום ורעש/נעה זני
מכולות במרכז מסחרי פרדס חנה. נעה זני,
שימוש באופייה המודולרי של המכולה/נעה זני
מכולות במרכז מסחרי פרדס חנה. נעה זני,
Popbox, המקפל בתוכו שילוב של מסחר וקהילה/נעה זני
מכולות במרכז מסחרי פרדס חנה. נעה זני,
למכולות חלונות עגולים שמכניסים דרכם אור יום/נעה זני
מכולות במרכז מסחרי פרדס חנה. נעה זני,
אפילו המרפסת בקומה השנייה בנויה ממכולה שפורקה לגורמים/נעה זני
מכולות במרכז מסחרי פרדס חנה. נעה זני,
פלטפורמה לקידום אמנות ועיצוב בעיר/נעה זני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully