וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי חגג בזמן שאימפריית הרהיטים של קסטיאל התרסקה? שיאי 2017

זאת הייתה שנה עמוסה באירועים. אימפריית קסטיאל מכרה את המפעל וסגרה את כל החנויות, הביטאט לעומת זאת חגגה 45 שנה והמעצב העסוק בעולם השיק מלון ומתכנן להגיע שוב לביקור חגיגי בישראל

יח"צ - חד פעמי

(בוודיאו: הכרזת כיסא האירוח הטוב ביותר של השנה, ניו יורק, מאי 2017)

העיצוב הטוב של השנה: כיסא בעיצוב סטודיו בייקרי הישראלי

בחודש מאי האחרון, במסגרת שבוע העיצוב שנערך במילאנו הוכרז כיסא האירוח הטוב ביותר של השנה. הזוכים המאושרים הם צמד המעצבים הישראלים רן אמיתי וגילי קוצ'יק שלא העלו על דעתם שיגרפו פרס נחשק ומכובד מסוג זה.

הכיסא שהשניים עיצבו עשוי מצינורות ברזל מכופפים בהשראת סגנון הבאוהאוס עם עץ מכופף שנעשה בטכניקה מסורתית. יש לו מראה מינימליסטי, אלגנטי והוא נולד אחרי שלוש שנים של סקיצות. "לא נסענו אפילו לתחרות כי לא עלה בדעתנו שנזכה בתואר הנחשק" אמרה לנו גילי קוצ'יק, מיד אם הכרזת הזכייה. "בין המועמדים בפרס זה היה הכיסא שעיצב פיירו ליסוני לקרטל וכיסא של המותג הדני פריץ הנסן, כך שחשבנו שהסיכויים שלנו קלושים". מדובר בכיסא שזוג המעצבים עיצבו למותג הרהיטים האיטלקי קפליני. "זה כיסא שהצריך טונות של סקיצות עד שהגיע למראה המדויק שרצינו, והעבודה עליו הייתה מאד ארוכה, הוא כמו נולד בשבוע 43. המתכת מעניקה לו את השלד שבלעדיה הוא לא יכול לעמוד בצורה יציבה בשעה שהעץ מביא איתו מגע נעים".

המעצבים הישראלים שכבשו את איטליה רוצים שגם אתם תדעו מי הם

כיסא בעיצוב סטודיו בייקרי זכה בתואר כיסא האירוח הטוב ביותר.
שלוש שנים של סקיצות עד שנולד הכיסא בעיצוב סטודיו בייקרי

התואר הנחשק של השנה: האדריכל דיוויד אדג'יה

בחודש אפריל בחר מגזין טיים האמריקאי את האדריכל הבריטי דיויד אדג'יה לאחד מ-100 האנשים המשפיעים לשנת 2017. לא מדובר בפעם הראשונה בה זכה אדג'יה, בן לדיפלומט גנאי, בפרסים משמעותיים. הוא זכה במדליית העיצוב היוקרתית בפסטיבל העיצוב בלונדון, פרס הממציא של הוול סטריט ג'ורנל וזכה לשבחים רבים על מעורבותו בהקמת המוזיאון הלאומי להיסטוריה ותרבות אפרו-אמריקאית בארצות הברי, ועוד. אדג'יה, שהגיע לבריטניה בגיל תשע אחרי שנדד עם משפחתו למצרים, לבנון ותימן, מחזיק משרדים בלונדון, ניו יורק ואקרה (בירת גאנה) ומעורב בפרויקטים רבים ברחבי אירופה, צפון אמריקה, המזרח התיכון, אסיה ואפריקה. בין עבודותיו של אדג'יה נמנות: מרכז נובל לשלום באוסלו, המוזיאון לאמנות עכשווית בדנוור, קולורדו, המוזיאון הלאומי להיסטוריה ותרבות אפרו-אמריקאית בוושינגטון (עליו זכה בפרסים רבים כאמור), וגם הקמת האגף החדש של מוזיאון הסטודיו לאמנות אפרו-אמריקאית בהארלם בניו יורק, בו שוכן אוסף מרשים של אמנות שחורה.

אדג'יה מחזיק בתואר סר שניתן לו על ידי מלכת אנגליה. בהצהרה רשמית של בית הנבחרים מטעם מסדרי האבירות נאמר על ההחלטה להעניק לאדג'יה את התואר סר: "אדג'יה זוכה בתואר על תרומתו האדריכלית. הוא אחד האדריכלים המובילים של דורו ושגריר תרבות עולמי של בריטניה".

מגדל מגורים חדש במנהטן שמבקש למשוך אליו את הצעירים - על התכנון האדריכל דיוויד אדג'יה

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דיוויד אדג'יה. GettyImages
האדריכל סר דיוויד אדג'יה - שגריר תרבות עולמי של בריטניה/GettyImages

הפלופ של השנה: ריקול לשידה של איקאה

כבכל שנה ענקית הריהוט השבדית מוציאה ריקולים על מוצרים שעשויים לסכן את הלקוחות. השנה הייתה זאת שידת החתלה מדגם MALM שהסעיר את ארצות הברית על כך שגבה את חייהם של שישה תינוקות. הרשת המקומית קראה מספר פעמים להחזיר את השידה ובנוסף, הורתה ללקוחות להפסיק באופן מיידי את השימוש ברהיט במקרה שהוא לא מעוגן כראוי לקיר, ולמקם אותו באזור ללא גישה לילדים. צוות איקאה ישראל דאג להרגיע את הלקוחות הרבים שנכנסו לפאניקה כמו כן, הבהירה שהאספקה לארץ מגיעה עם תו תקן אירופאי מוקפד.

במקביל, איקאה גם הצליחה לשמח אותנו במיוחד השנה עת השיקה ליין מיוחד לבעלי חיים. הקולקציה החדשה נקראת סדרת Lurvig ונכון להיום ניתן להשיג אותה בחנויות ברחבי ארצות הברית, קנדה, צרפת ויפן בלבד. שאר חיות המחמד ייאלצו להמתין בסבלנות עד מרץ 2018. פרטים נוספים על קולקציית Lurving בלינק.

מה מוצלח ומה מיותר בקטלוג איקאה 2018?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שידת MALM של איקאה שהסעירה את את ארצות הברית וגבתה חייהם של שישה תינוקות/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטרנד הבולט של השנה: תאמינו או לא, מקרמה!

זה אולי ישמע לכם מיושן וזקן אבל הטרנד שהצליח לפלס לעצמו את הדרך אט אט לזירת העיצוב הוא המקרמה שהגיע אלינו במספר דרכים. מתלים לעציצים, קישוט מעל המיטה, מחזיק של ספרים, עיטור של חופות הם רק חלק מהשימושים היצירתיים של המקרמה. הטכניקה המסורתית כבשה מחדש את ליבם של המושכים בחוטים של עולם העיצוב והוא זכה לככב גם בחלונות ראווה ובתפאורה של השקות עיצוב שונות. לא ברור עד כמה הוא יישאר במחוזותינו לכן, אם התאהבתם בו כדי שתאמצו עכשיו - כל עוד מדובר בטרנד רותח ומעודכן.

רוצים ללמוד איך קולעים מקרמה בעצמכם? כנסו לכאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתלה לעציצים שהצליח לככב בהשקות ותפאורות רבות - המקרמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבשורה העיצובית של השנה: ילדים! עיצוב לדור הצעיר

עיצוב לילדים הוא תחום שלא היה מפותח ברמות מתקדמות בעולם העיצוב, אלא שהשנה חל מהפך של ממש. שבוע העיצוב במילאנו הנערך תדיר בחודש אפריל הביא איתו את הבשורה שהתבשלה לה כמו הריון של שלוש שנים. מעצבי העל החלו לייצר פריטים מעוצבים לדור הצעיר מבלי שיראו ילדותיים במיוחד. הבשורה המשמחת גם לאלה שאין להם ילדים היא שהקולקציות החדשות שהושקו השנה יכולות בקלות להיחשב כקולקציות קפסולות, במהדורות מוגבלות שיהפכו מהר מאוד לפרטי אספנים - וכשזה במידה קטנה זה חמוד עוד יותר.

ישיר ממילאנו: הילדים כובשים את בירת העיצוב

קולקציית הילדים של מרסל וונדרס ל-CYBEC.
קולקציית רהיטים לילדים של מרסל וונדרס

האבידה של השנה: אימפריית קסטיאל סוגרת את כל החנויות

2017 הייתה שנה קשה במיוחד עבור משפחת המעצבים המפורסמת. שנה שבה הבן, אלון קסטיאל הואשם בעבירות מין חמורות ולאחר מספר חודשים הכריזו אביו יהושע ודודו משה קסטיאל - בעלי מותג הרהיטים המצליח על סגירת החנות המרכזית ורשת חנויות הבת קסטיאל AS IS. מדובר באימפריית עיצוב משפחתית שהוקמה לפני 77 שנה על ידי אפרים קסטיאל ז"ל שעבד כרפד בשכונת פלורנטין בתל אביב. רהיטיו של אפרים כיכבו בבתים של ראשי ממשלה והוא הזדקק לעזרתם של שני בניו - יהושע ומשה שהפיחו בעסק חיים חדשים וצעירים. בזכות טעמם המשובח של בניו החל העסק למשוך את בעלי הממון וכך, הצליחו להפוך את שם המשפחה למותג של איכות. נכדיו של אפרים הצטרפו לעסק אף הם, דפנה בתו של יהושע הייתה ממובילות הרעיון של חנויות AS IS ואפרים בנו של משה כיהן כמנכ"ל החברה שנאלצו השנה להיפרד מהעובדים (בחנויות ובמפעל שבקריית גת) והצוות שליווה אותם במהלך השנים.

כך סיפרנו לכם ראשונים על סגירת קסטיאל AS IS
יהושע קסטיאל: הילד הדיסלקט שהפך לאימפריה מספר איך הכל התחיל

שולחן חג בעיצוב ענת קסטיאל, 2013. נמרוד סונדרס
שולחן ראש השנה על מרפסת ביתם של ענת ויהושע קסטיאל בימים טובים יותר/נמרוד סונדרס

החגיגה של השנה: הביטאט חוגגים 45

בשנות ה-70 החליט רמי מאירוביץ בצעד אמיץ, לפתוח בתל אביב חנות מטבחים תוצרת חוץ ורהיטים - מותגי יוקרה של מעצבים בינלאומיים, כמו צ'ארלס וריי אימס, ג'ורג' נלסון, אנטוניו צי'טריו ועוד. אלו היו בשנים ההן שמות שקראו עליהם רק בספרי העיצוב והמגזינים ופתאום, הם הפכו לנגישים בישראל. בשל מחירם הם כמובן לא היו נגישים לכולם, אך נוכחותם בארץ היתה הישג בפני עצמו. מאז, השם הביטאט הפך להיסטוריה. היום, הוא נחשב לאחד השמות האהובים על הפיינשמייקרים, המבינים בעיצוב ומושך אליו את אלה שעבורם עיצוב הוא תרבות ולא עוד כיסא או שולחן. מי שתרמה רבות למהלך הזה בארץ היא אתי מאירוביץ, אשתו של רמי, המנהלת את הסניפים השונים של הרשת, קניינית, אוצרת ויבואנית. השנה מציינים הביטאט 45 שנה של סגנון חיים ושיתופי פעולה עם המותגים הנחשקים בעולם.

כורסה בעיצוב צ'ארלס וריי אימס – ויטרה, הביטאט. הביטאט – ויטרה,
כורסת לאונג' בעיצוב צ'ארלס וריי אימס שחגגה 60 לאחרונה והפכה לאייקון - להשיג בהביטאט/הביטאט – ויטרה

המעצב העסוק של השנה: חיימה חיון

תודו שתמיד נעים להגיד על מישהו מצליח בעולם שהוא משלנו. במקרה הזה חיימה חיון אמנם לא גדל בישראל אבל למעצב המצליח בעולם יש שורשים יהודים ואולי, זאת הסיבה שהוא כל כך אוהב להגיע לארץ ואף לשתף פה פעולה. חיון נמנה בין עשרת המעצבים המובילים, המפורסמים והמצליחים בעולם נכון להיום. הוא מעצב כמעט כל דבר, החל מרהיטים, מייצגים אמנותיים, מסכות, מלונות, חנויות, מסעדות ועוד. בישראל, הציג חיון את תערוכת "פנטסטיקו" במוזיאון העיצוב שבחולון שהובילה לשיתוף פעולה פורה עם חברת אבן קיסר. בשבוע העיצוב שנערך במילאנו בחודש אפריל האחרון הציג מייצג עם חברת האבן הישראלית במלון סרבלוני - שהיה משכנם של נפוליאון וג'וזפין. בין הפרויקטים הגדולים שאחראי עליהם חיון השנה נמנה מלון מוטרף במדריד ובקרוב מאד הוא צפוי להגיע שוב לישראל לשיתוף פעולה נדיר באילת.

לראיון המיוחד שערכנו עם חיימה חיון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המעצב הספרדי עם השורשים היהודים - חיימה חיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully