וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב זה! הרשת בויכוח סוער על צבעי השידה הזאת: ורוד ולבן או כחול ואפור?

21.12.2017 / 8:42

אנשים לא מצליחים להחליט האם שידת המגירות הזאת היא בצבעי ורוד ולבן או כחול ואפור ובדיוק כמו השמלה ההיא, גם הפעם כל אחד רואה את התמונה אחרת

תושבי לונדון חלוקים: השמלה כחולה ושחורה או לבנה וזהובה?/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בסרטון – זוכרים שהשמלה שיגעה את העולם?

אוי לא! שוב אנחנו נאלצים להתמודד עם סוגיה הרת גורל שכזאת: שידת מגירות שצבעיה מוטלים בספק. האם היא צבועה בורוד ולבן או שמא בכחול ואפור? דבר אחד בטוח - זה השידה המכוערת ביותר שראינו ביי פאר. כמו בטירוף השמלה הכחולה-שחורה-לבנה-זהובה, גם כאן הדעות חלוקות: בעוד חלק רואים שידה בצבעי כחול ואפור, אחרים רואים את אותה שידה בצבעי ורוד ולבן.

כחול ואפור או ורוד ולבן?

מה צבעי השידה?. Reddit, צילום מסך
השידה שפיצלה את הרשת/צילום מסך, Reddit

איזה צבעים אתם רואים?

מאחר שכולנו למדנו את הלקח מפרשת השמלה וכל החיקויים שהגיעו אחריה - אחד הגולשים כבר הספיק לשחק עם תוכנות עריכה שונות ולהגיע לצבעי השידה המקוריים כפי שאתם יכולים לראות בתמונה הבאה.

כן, לגמרי כחול ואפור

צבעי השידה המקוריים נחשפים. Reddit, צילום מסך
שוק! אלה צבעי השידה המקוריים/צילום מסך, Reddit

אז למה אנשים בכל זאת רואים צבעים שונים? הסיבה לכך נעוצה באיכות הצילום המקורית, בסוג המסך שבו אנחנו צופים בתמונה - ובאופן שבו המוח שלנו מפרש את הצבעים. בגלל איכות הצילום הבעייתית והגוונים הלא ברורים, המוח שלנו מחליט בעצמו איך לקרוא את האור שמוחזר לעיניים שלנו מהדימוי, ולאילו החזרות-אור לתת יותר חשיבות. גם לאיכות המסך שבו אנו צופים או לתאורה שמסביבו יש חלק בעניין.
ההבדלים בין איך שהמוח שלנו מפרש את הצבעים למוח אחר יכולים להיות קשורים גם לאישיות שלנו, לנטייה להתמקד בפרטים כאלה או אחרים, לציפיות שלנו מהעולם שבו אנחנו מתבוננים או לתנועות העין בהן הורגלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully