וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכנים? 2018 תשטוף לכם את הבית באולטרה סגול

אור רוזנשטיין

10.12.2017 / 4:41

פנטון הכריזה על צבע השנה. הוא דרמטי ופרובוקטיבי, מביא עמו אווירה המשדרת עתידנות, מיסטיקה ומסתורין ובמקביל עושר ומותרות. הוא ישתלב נפלא עם קטיפה - רק הקפידו לא לאמץ ממנו מנת יתר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר שינה צבוע בגוון סגלגל, 100-120 שקלים לקופסה 5 ליטר סופרקריל+, להשיג בטמבור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש אוגוסט האחרון הקדישה פנטון – חברת הצבעים הבינלאומית גוון מיוחד של סגול כמחווה לפרינס - כוכב הפופ שמת באפריל 2016. הצבע כבש את לב המושכים בחוטים בחברה שקובעת איזה גוון ייתן את הטון בשנה הקרובה ועכשיו, לא רק מעריצי פרינס ייהנו מהגוון סגלגל אלא העולם כולו. דצמבר כבר פה וכמיטב המסורת פנטון הכריזה רשמית על גוון השנה. אז כדאי שתתחילו להתרגל לאולטרה סגול שמספרו המדויק הוא 18-3838 והוא שיכבוש כל חלקה טובה בעולם העיצוב במהלך 2018.

ככל הנראה בפנטון לא מרוצים מהמציאות הנוכחית. למעשה, כבר בשנה שעברה הם מאסו בחיים המודרניים ולפיכך הכתירו את הצבע הירוק כצבעה הרשמי של 2017. כתגובת נגד לתיעוש המוגזם ולעירוניות הקשוחה, חיפשה החברה נחמה בטבע. השנה, מומחי הצבע ממשיכים בקו האסקפיסטי ומעלים הילוך: אם בשנה שעברה רצינו רוגע טבעי והתרפקנו על העבר, ב-2018 נעוף לחלל עם גוון בשם אולטרה סגול.

חברת הצבעים בוחרת את צבע השנה משנת 2000, וזהו הגוון התשעה עשר שנבחר על ידי החברה. מומחי הצבע של פנטון בוחנים את הטרנדים העולמיים - מאמנות ובידור ועד עיצוב הבית, יעדי תיירות פופולריים ועוד - על מנת לאתר את הצבע המדויק מתוך מניפת הגוונים הענפה. אם להודות על האמת, קצת קשה לדעת מי משפיע על מי - האם עצם בחירת הצבע מעוררת את הטרנד, או שמא רק מכוונת זרקור שחושף את מה ששכן עד כה מתחת לפני השטח? כך או אחרת, על פי רוב - המציאות מתיישרת עם הקו הזה.

לקריאה נוספת:
מרענן ומסמל התחדשות:הצבע לשנת 2017 ירוק צהבהב
הצבעים הפסטליים לשנת 2016 יאלצו אתכם להוריד הילוך
מפתה ורומנטי: 2015 הביאה איתה את צבע המרסלה הממכר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרית נוי מקטיפה עם גדילים, 79.90 שקלים, להשיג בפוקס הום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגוון הסגול דרמטי ופרובוקטיבי, ומביא עמו אווירה המשדרת עתידנות וחלל, מיסטיקה ומסתורין ובמקביל רוחניות עושר ומותרות. בפנטון מעודדים אותנו לחשוב אל מעבר לקיים, לחקור את האפשרויות הגלומות בעתיד כדי שלא ניבהל מההווה. הסגול כמו מייצג גם דבר והיפוכו - ערבוב של הגוונים המשלימים כחול ואדום, במסר שמחד מעיד על שילוב, איחוד והתחברות (למשל, שילוב צבעי המפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית, אם משליכים את הנושא על פוליטיקה) ומאידך מזוהה מאוד עם תרבות נגד. שכן, היא באה לידי ביטוי בווייב הסבנטיזי העמוק המתייחס גם לאגדות הרוק המנוחות ג'ימי הנדריקס, דיוויד בואי וכמובן פרינס, ושמו של הגוון - אולטרה ויולט- מעורר באופן טבעי קונוטציות של סמים והתנסויות רוחניות וגופניות. כמו עם הגוון הירוק של שנת 2017, גם כאן הפן הרוחני מתקשר לתחושת הרוגע הנחוצה לנו כל כך בשנת 2018.

אז איך האולטרה סגול ישפיע עלינו בסביבת המגורים?
בעיצוב הבית, משתלב הצבע היטב עם הטרנדים הצפויים לשנת 2018 - בעיקר עם גווני המתכת וכמובן טרנד הקטיפה הבולט, שסמליו הרבים עולים בקנה אחד עם האווירה הסגולה. אמנם ביחד הם עלולים ליצור תחושה זולה ולא נעימה, אבל שילוב איכותי ומינונים נכונים יביאו לתוצאה מרהיבה. הצבע הנבחר של השנה ללא ספק מהווה הצהרה בעיצוב הבית, וניתן לאמץ אותו גם כשהבית מאופיין בסגנון מודרני וגם רטרו עם טוויסט מקורי. פנטון לבטח היו שמחים אם הייתם אורזים את כל הבית באולטרה סגול, אך מומלץ מאוד לוותר על מנת יתר מהסוג שעשוי לייצר תחושה עמוסה ולא חמימה וביתית. מספיק כורסה אחת או ספה שבהחלט יעניקו לסלון מראה שובב ומעודכן. גם מצעים בחדר השינה יתמזגו טוב עם הגוון שכן, הוא מתייחס לחלל והכוכבים. כלי דקורציה בודדים, וילון בחלון אחד או אפילו צרור של פרחים סגלגלים במבואה לבית - בהחלט יעניקו את התחושה הרצויה. קר אחד שצבוע בגוון הנבחר יעניק גם הוא טוויסט מעניין לבית, ימגר את המראה הלבן והמשעמם ויהווה מצע מושלם לתליית יצירות אמנות.

עוד באותו נושא

סגול מלכותי: פנטון משיקה גוון חדש כמחווה לפרינס

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריחי חיפוי סגולים לבית CENTO, מחיר: 250 שקלים למ"ר, להשיג בויה ארקדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבחירה הסגלגלה של פנטון מקבלת השנה חיזוק משמעותי הודות לשיתוף פעולה עם גלריית סאצ'י ארט בלונדון. בהשראת צבע האולטרה סגול, פיתחה הגלריה קולקציה מיוחדת של יצירות אמנות חדשות מאת אמנים בינלאומיים הפועלים בתחומי הפיסול, הציור וההדפס. אלו צפויים להימכר במהדורה מוגבלת החל מ-1 בינואר 2018.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וילונות סגולים, החל מ- 525 שקלים למ"ר, להשיג באורגון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טפט בגוון סגול עמוק, 360 שקלים לגליל 10 מטר, להשיג בכרמל פלור דזיין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא קלוע של המעצב טורד בנוטייה, 3,630 שקלים, להשיג בטולמנ'ס/מערכת וואלה!, צילום מסך
עבודת אמנות בגוון סגול שיתוף פעולה של חברת פנטון וגלריה סאצ'י. אתר רשמי,
עבודות אמנות במהדורה מוגבלת - שיתוף פעולה מיוחד של גלריה סאצ'י ופנטון/אתר רשמי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שידת צד של חברת קרטל, 1,400 שקלים, להשיג בהביטאט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוף תאורה צמוד קיר, 3,400 שקלים, להשיג בקמחי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully