וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתקעו: הכוכבים שלא מצליחים למכור את אחוזות הפאר

אור רוזנשטיין

8.12.2017 / 7:00

מייקל ג'ורדן, אלן דג'נרס ורובי וויליאמס כבר התייאשו מהעובדה שאף אחד לא רוצה לקנות את הבית שלהם. עוד הורדה במחיר ועוד הנחה הופכים את הנכס הפומפוזי לדחוי במיוחד

עורך וידאו: רן צימט

(בווידאו: אלן דג'נרס רכשה פעמיים את אותו הבית בלוס אנג'לס)

מסתבר שלא תמיד משתלם להיות סלב, בעיקר אם מדובר בעולם הנדל"ן: למעשה, עושה רושם שהעושר והתהילה נוטים דווקא להפריע למפורסמים שמעוניינים למכור את בתיהם המפוארים, במיוחד כשבעברם מככבות שערוריות.

לפי האתר Redfin, בית של סלב יבלה בממוצע 36 ימים נוספים בשוק, ולעתים קרובות יימכר בסכום נמוך מזה שנקבו מוכרי הנכס במקור. ייתכן כמובן, שאחוזות הענק יקרות מדי ולכן פחות אטרקטיביות עבור מרבית הקונים, אבל זאת ממש לא הסיבה היחידה לתופעה: המוניטין של הסלבריטאי עלול להיות גורם מכריע במכירת הבית, וכמובן גם שלל התוספות והאטרקציות המוגזמות הנלוות לבתים מסוג אלה נוטות לייקר את הנכס שלא לצורך. השיפורים האקסצנטריים לעתים קרובות כלל לא מספקים במדויק את צרכי הקונים, ואלה מצפים לתמורה מלאה עבור כספם. הרי רוב האנשים לא באמת זקוקים למגרש כדורסל במרתף, נכון? וכל זה בלי להזכיר את אותו סיפור ישן נושן של משחקי אגו, כאשר מוכר מפקיע מחירים רק מעצם היותו מפורסם.

"בעיה נוספת היא התחקיר הקפדני שעוברים הקונים הפוטנציאליים," אומר סוכן הנדל"ן אלק טראוב ל-Redfin. "הרי לא ניתן להביא סתם אדם מהרחוב לראות בית של מפורסם, מפני שהסלבס בדרך כלל מאוד קנאיים לפרטיותם. באופן טבעי," הוא מספר. "תהליך הסינון הזה מעכב את המכירה באופן משמעותי."

אז מי נתקע עם הנכס שלו ומי מתקשה לראות ממנו רווחים?
הנה חמישה בתים מעניינים ויקרים במיוחד שמוכיחים שפרסום, ממון ותהילה הם ממש לא הדברים שיעזרו לכם למכור את הבית.

לקריאה נוספת:
אחרי ארבעה חודשים בלבד - אדם לוין ובהאטי פרינסלו עוזבים את הבית
בלי מגרש טניס: סרינה וויליאמס עוברת לבית החדש
הקוטג' המלכותי שבו יגורו הנסיך הארי ומייגן מרקל

בתים של סלבס שלא מצליחים להימכר. אתר רשמי,
פסטורלי וירוק - עם בריכה מקורה ומגרש טניס - האמוזה של רובי וויליאמס עומדת ריקה/אתר רשמי

רובי וויליאמס
הרבה גבות הורמו ב-2008, כאשר הזמר הבריטי רכש אחוזת שבעה חדרים במחוז ווילטשייר שבדרום מערב אנגליה בסכום של 8 מיליון לירות שטרלינג, ועושה רושם שכל המלעיזים צדקו: למרות שיפוץ נרחב שערך וויליאמס בבית, ההשקעה פשוט מסרבת להניב תוצאות. שנתיים בלבד לאחר הקנייה כבר עמד הנכס למכירה במחיר של 7.5 מיליון לירות שטרלינג - חצי מיליון פחות ממה ששילם הזמר - וזכה להתעלמות כללית מצד השוק. ב-2013 ירד המחיר המבוקש לסכום של 5.5 מיליון בלבד, אבל גם ההנחה הזאת לא הצליחה לרצות את הרוכשים. אז מה בעצם הבעיה בבית מקסים באזור כפרי מוריק המתהדר בבריכה מקורה, מגרשי טניס וכדורגל פרטיים ואפילו מנחת מסוקים פרטי. לצערו הרב של וויליאמס, בחר המחוז להרחיב את אתר הפסולת המקומי, וכעת הוא שוכן ממש מעבר לשדות. הצחנה, כך התברר, חזקה יותר מכל אבק כוכבים.

עוד באותו נושא

אולם כדורסל ונוף פנורמי לנהר: הדופלקס החדש של הזוג אובמה

לכתבה המלאה
בתים של סלבס שלא מצליחים להימכר. אתר רשמי,
שנתיים שהאחוזה של 50 סנט עומדת למכירה/אתר רשמי
בתים של סלבס שלא מצליחים להימכר. אתר רשמי,
חדר הקלטות מקצועי, מועדון לילה ובריכה מקורה של 50 סנט/אתר רשמי

50 סנט
לפני שנתיים הציע הראפר למכירה את האחוזה העצומה בקונטיקט שרכש מהמתאגרף מייק טייסון ב-2003 בסכום של 4.1 מיליון דולר. לאחר שיפוצים שעלו לו מיליוני דולרים, החליט הראפר - קרטיס ג'קסון השלישי - למכור את הנכס בסכום צנוע של 18.5 מיליון דולר בלבד. מדובר בנכס ענקי (קצת מעל ל-4.6 דונם) הכולל 21 חדרי שינה, 25 חדרי רחצה, בריכה מקורה וג'קוזי, מספר חדרי משחקים, חדר הקלטות מקצועי ומועדון לילה פרטי משלו. אבל גם כוכבות-על לא מצליחה להצדיק את המחיר המוגזם: אפילו כאשר פשט הזמר את הרגל מאוחר יותר באותה שנה וחתך את המחיר ל-8.5 מיליון דולר בלבד, הקונים הפוטנציאליים פשוט לא התרשמו. כעת, לפי הדיווחים, מנסה פיפטי לרדת נמוך יותר מאי פעם, ומבקש סכום זעום יחסית של 6 מיליון דולר בלבד עבור האחוזה המושקעת.

בתים של סלבס שלא מצליחים להימכר. אתר רשמי,
למעלה משנה שהבית של מאט לאואר עומד ריק/אתר רשמי
בתים של סלבס שלא מצליחים להימכר. אתר רשמי,
לא בטוח שמישהו יתאהב בעיצוב הפנים הזה של מאט לאואר/אתר רשמי
בתים של סלבס שלא מצליחים להימכר. אתר רשמי,
השביל המוביל לאחוזה של מאט לאואר/אתר רשמי

מאט לאואר
מנחה תכנית הבוקר המפורסם, שהודח לאחרונה מתפקידו בעקבות האשמות מרובות על הטרדה מינית, מסובך מכל הצדדים: ביולי 2016 הציע לאואר למכירה את ביתו שבהמפטונס במחיר של כמעט 18 מיליון דולר. הסכום המרשים ירד במיליון דולר כמה חודשים לאחר מכן, ובקיץ האחרון צנח לסכום של 14.9 מיליון בלבד. האחוזה, שגודלה 740 מ"ר, מעוצבת בסגנון מסורתי ושוכנת על מגרש פרטי בגודל 100 דונם. יש לשער שסקנדל ההטרדות המיניות ממש לא יסייע במכירת הנכס, ומחיר האחוזה היפהפיה רק יוסיף לצנוח לצד שמו של לאואר.

בתים של סלבס שלא מצליחים להימכר. אתר רשמי,
כבר מהשער יודעים של מי הבית הזה - אבל מייקל ג'ורדן מזמן לא מתגורר כאן/אתר רשמי
בתים של סלבס שלא מצליחים להימכר. אתר רשמי,
הכניסה לבית של מייקל ג'ורדן שביקש לעצמו אחוזה שתאפיין אותו/אתר רשמי

מייקל ג'ורדן
סיפור ביתו של אגדת הכדורסל מהניינטיז הוא סוג של טרגדיית עולם ראשון בתחום נדל"ן הסלבס. לכאורה, יש כאן שם של כוכב-על שאמור לפתוח את כל הדלתות בעולם, אבל עושה רושם כי השער הענקי לאחוזה, עליו הוטבעו ספרות הענק 23 - מספר חולצתו של ג'ורדן - קצת כבד מדי עבור הקונים הפוטנציאליים. אבל המספר הזה הוא ממש לא הסיבה היחידה שכוכב שיקגו בולס האגדי לא מצליח למכור את הנכס. מדובר באחוזה מוגזמת לתקופתה, בעלת מראה מיושן ועייף שהתחילה את דרכה בשוק ב-2012 במחיר 29 מיליון דולר, וכעת עומדת על סכום של כמעט 15 מיליון דולר בלבד - חצי מהמחיר המקורי. למעשה, ג'ורדן וסוכני הנדל"ן שלו כל כך התייאשו מהנכס הבלתי מכיר הזה, עד שהם החליטו להשיק קמפיין נוצץ וקצת עצוב רק עבורו, במסגרתו מציע ג'ורדן גם אוסף הכולל את כל דגמי נעלי אייר ג'ורדן שיצאו אי פעם.

בתים של סלבס שלא מצליחים להימכר. אתר רשמי,
אלן דג'נרס קנתה, עיצבה ועכשיו נשארה עם הבית הזה ביד ללא קופצים/אתר רשמי
בתים של סלבס שלא מצליחים להימכר. אתר רשמי,
סגנון עיצובה של דג'נרס אהוב במיוחד על האמריקאים/אתר רשמי

אלן דג'נרס
אמנם מדובר בנכס יחסית חדש בשוק, אבל כבר הוא חווה ירידת מחיר דרסטית: בחודש מרץ פרסמה הקומיקאית אלן דג'נרס למכירה את אחוזתה השוכנת על מגרש מבודד של 70 דונם בסנטה ברברה. הסכום הראשוני עמד על מחיר נאה של 45 מיליון דולר, אולם השבוע צנח מחירו של הבית ב-5.5 מיליון דולר. נקווה שזה יסייע לאלן, שכבר רכשה בית נופש חדש בחודש שעבר. אלן אולי לא מוטרדת מאחר ומדובר בכרישת נדל"ן מקצועית. דג'נרס קונה נכסים משפצת אותם ומוכרת אותם ברווח נאה. סביר להניח שהכוכבת תדע איך להיחלץ מעיסקת נדל"ן שאיננה מניבה את הרווח שעליו בנתה.

קולקציית הרהיטים החדשה של אלן דג'נרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully