וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה נשות הוליווד חושבות על זה? האחוזה של יו הפנר תוכרז כאתר היסטורי

12.11.2017 / 10:23

חודש וחצי אחרי מותו ביתו המפורסם והפומפוזי של מייסד פלייבוי הופך לשיחת היום בלוס אנג'לס. האם ראוי שיוכרז המקום בו התגורר הפנר עם עשרות צעירות - כאתר היסטורי?

האחוזה של יו הפנר. splash
מבנה אדריכלי מיוחד שנבנה ב-1972/splash

בטיימינג צורם, כשהוליווד כמרקחה סביב הטרדות ושערוריות מין של דמויות מפתח בתעשייה, ביתו של יו הפנר - מייסד פלייבוי שמת בסוף חודש ספטמבר האחרון עולה שוב לכותרות. האחוזה המפורסמת ששירתה את הפנר ועשרות השפנפנות שהתגוררו איתו במהלך השנים תוכרז בקרוב כאתר היסטורי. אבל רגע לפני שאתם זועמים, על שום מה יזכה בתואר האמור אותו מקום שמזוהה עם צמד המילים "סדום ועמורה" תנו לנו לספר לכם כי הטייטל יוצמד לו בשל האדריכלות הייחודית וחלילה לא בגין המסיבות הפרועות והלך הרוח המופקר שהתנהל במקום.

פול קורץ, חבר במועצה האחראית על מבנים היסטוריים בלוס אנג'לס מסר לגופי תקשורת מקומיים כי הההחלטה נובעת בשל היבט ההיסטורי של הנכס, מדובר ב"דוגמה מצוינת לארכיטקטורה גותית-טיודורית" כלשונו של קורץ ולכן, הציע להעניק למבנה הגנה היסטורית, שלמעשה תגן על החזית מפני שינויים ושיפוצים.

לקריאה נוספת:
כמה תעלה האחוזה של דיוויד בואי בקריביים?
מי יהיה היורש הרשמי של האחוזה של פרינס?
הבית של ג'ורג' מייקל הפך לאזור מריבה אחרי מותו

הבית של יו הפנר עומד למכירה. דיילי מייל, צילום מסך
המקום שאפיין יותר מכל את צמד המילים "סדום ועמורה/צילום מסך, דיילי מייל

הבית המפואר של הפנר נבנה ב-1927, הוא מצידו דאג לשמור על הסגנון ועל החזית הייחודית של האדריכלות כמו גם על חדרים שונים שהוציא מכלל שימוש.

הפנר רכש את הנכס לפני 45 שנה בכמיליון דולר. הוא חולש על שישה דונם וכולל 29 חדרי שינה וחדרי אירוח, מרתף יינות, חדר כושר, מגרש טניס, בריכה שחייה, אולם קולנוע וביתנים להלנת אורחים.

ביום הולדת 90 להפנר שנערך בשנה שעברה, החליט המיליונר למכור את האחוזה תמורת 100 מיליון דולר. הקונה המאושר, בנקאי ממוצא יווני צ'ארלס דין מטרופולוס, החליט שלא לפנות את הדייר מהסביבה המוכרת לו. השניים, הגיעו להסדר שבו הפנר נשאר להתגורר באחוזה שכה אפיינה אותו ואת חייו, יחד עם זוגתו קריסטל האריס.

עוד באותו נושא

בכל זאת קיבלה משהו: הבית שיו הפנר השאיר לאישתו

לכתבה המלאה
האחוזה של יו הפנר. splash
האחוזה שחולשת על שישה דונם כוללת חצרות ובריכות נוי מטופחות/splash

הימים העליזים שאפיינו את האחוזה של הפנר נעלמו כליל בעשור האחרון. בשנה שעברה נחשף מצבה המוזנח של האחוזה, הודות לצלם האמריקאי ג'ף מינטון שהוזמן על ידי הפנר לצלם את אוסף החיות האקזוטיות המשוטטות חופשי בשטח האחוזה, בהן קופים, תוכים ססגוניים, טווסים ועוד. בהדרגה, הצליח מינטון לשכנע את הפנר לתת לו רשות לצלם את כל החדרים באחוזה. הוא צילם גם חדרים שנשכחו והוזנחו במשך שנים, בהם תלויים פוסטרים בלויים של נערות האמצע שכיכבו במגזין פלייבוי הנחשק. ניכר כי נשמרו בנכס המפורסם נגיעות רטרו כמו זיכרון נמוג לעברה המפואר של האחוזה ביניהן, גם פריטים כמו טלפון חוגה אדום בוהק, מנורות קריסטל, שנדלרים, קירות מחופים עץ כהה ושטיחים מקיר לקיר. על הקירות מתנוססות תמונות של המבקרים המפורסמים שביקרו לאורך השנים במקום.

חודש וחצי אחרי שהפנר מת, סביר להניח שבעליה הרשמיים של האחוזה - הבנקאי מטרופולוס, יערוך בה שיפוץ נרחב ולמקרה שיבקש להרוס את המבנה לחלוטין ולבנות על הקרקע נכס חדש, הוועדה הרלוונטית בלוס תבקש לבחון את המקרה.

הבית של יו הפנר עומד למכירה. דיילי מייל, צילום מסך
האחוזה שימשה כאתר מסיבות פרועות באירועים מיוחדים/צילום מסך, דיילי מייל
האחוזה של יו הפנר. splash
יו הפנר שמת לפי חודש וחצי התגורר בביתו עד יום מותו למרות שכבר לא היה בבעלותו/splash
האחוזה של יו הפנר. ספלאש
האחוזה איבדה בשנים האחרונות את הזוהר שאפיין אותה/ספלאש
האחוזה של יו הפנר. ספלאש
חדרי המשחקים שהיו שוקקים הפכו למוזנחים בעשור האחרון/ספלאש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully