וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לרכישת רהיטים: כך תחסכו הרבה כסף, עוגמת נפש ובית מצועצע

5.11.2017 / 15:06

בעידן שבו רכישת רהיטים נעשית דרך המקלדת כדאי לקרוא היטב את הפירוט על מוצר, להתאים אותו לבית כבר מחדר המדרגות, המעלית ועד דלת הכניסה ובעיקר לחשוב נוח. המדריך המלא

kixkillradio

(בווידאו: הזמינה כיסא לשולחן מאמזון - והופתעה לגלות מה הגיע בדואר)

כורסה היא לא שמלה ושולחן אוכל הוא לא כובע. רכישת רהיטים לבית מצריכה הרבה יותר מחשבה מפרטי לבוש. הן בשל ההיבט הכלכלי והן בשל העובדה שיש אחד מכל סוג בבית והנוחות חשובה לא פחות מהמראה. בין אם נכנסתם לדירה חדשה, החלטתם לשפץ את הבית הישן או סתם לרענן את אחד החדרים בבית - בחירה של רהיטים חדשים יכולה להיות עניין מייגע, או חוויה כיפית במיוחד. רהיט אהוב או טוב במיוחד, בין אם הוא שולחן, ספה, כיסא או שרפרף, יכול ללוות אותנו שנים ארוכות ולהסב לנו הנאה יום יומית. אז איך נמנעים מטעויות ומה כדאי לקחת בחשבון לפני שקונים רהיטים חדשים? הנה שש עצות חשובות.

רהיטים בדירה קטנה. ShutterStock
אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במצב כזה, נכון?/ShutterStock

תחשבו ארגונומיה
כשאתם יוצאים לדרך בבחירת רהיט ישיבה או שינה, התחילו ממחשבה על פונקציונליות. רהיט שבא באופן תדיר במגע עם הגוף צריך קודם כל להתאים לדרישות הארגונומיות שלכם, ורק לאחר מכן זה להתאים לחלל שבו מציבים אותו או לדרישות אסתטיות כאלה ואחרות.

כך למשל, אם אתם משפחה של אנשים גבוהים, בחירה של ספת טלוויזיה בעלת גב גבוה תחסוך מכם להגיע למצב שכיבה או רכינה בכל פעם שאתם צופים בחדשות. לא סתם הפך רווח בעולם העיצוב המונח "כיסאות של שלוש שעות", המתאר כיסאות ישיבה לשולחן אוכל עם מושבים שצריכים להיות נוחים לארוחות ארוכות. מכאן, דעו מתי נוחות צריכה לבוא קודם.
ולא רק לכם יש גב. שתפו את כל בני הבית בהליך הבחירה של רהיטים מהקטגוריה הזו בכך שתשאלו אותם להעדפותיהם הארגונומיות האישיות. יש כאלה שאוהבים משטחים רכים או עמוקים יותר, ישרים או מעוגלים, אחרים מעדיפים קשיחות וכך הלאה, עם אינסוף העדפות שונות ולגיטימיות. אבל בסופו של דבר, כל בני הבית ישתמשו באופן שוטף באותה הספה ובאותם הכיסאות - אז מוטב לבדוק מאשר להתאכזב לאחר רכישת הרהיט.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
רהיטי מניאטורה. ShutterStock
שימו לב לתיאור מדויק של הרהיט כשאתם מזמינים אותו און ליין/ShutterStock

אל תתעצלו ובדקו את כל הממדים, יותר מפעם אחת
במיוחד היום, כאשר תכנון והזמנה של רהיטים אונליין פופולרי יותר מתמיד, חשוב לקחת בחשבון שתמונות תמיד יכולות לתעתע ואף פעם לא כדאי להסתמך עליהן ועליהן בלבד. בדקו היטב את האורך, את הגובה ואת העומק של הרהיט שאתם מתכוונים לרכוש. להתעצל למצוא סרט מדידה ולבדוק את הקירות והמרחקים מרהיטים קיימים, עלול לעלות לכם בתוצאות קשות והפתעות לא נעימות.

לא רק הרהיט והחלל חשובים: קחו בחשבון גם את הגישה. בדקו ביחס לרהיט החדש שלכם את היקפי הכניסה לבית או לחדר, על אחת כמה וכמה אם מדובר ברהיט גדול. כורסה שלא עוברת במשקוף, שולחן שמצריך לפרק את הדלת, ספה שנתקעת בחדר מדרגות צר או שידה שדלת המעלית לא נסגרת איתה - כל מקרה כזה יסב תסכול גדול והוצאה כספית מיותרת.

מנוף לדירה. ShutterStock
בדקו שהרהיטים נכנסים לבניין כדי למנוע מצב שתשלמו ביוקר על מנוף/ShutterStock

"תלמדו" את הרהיט שלכם
אם אתם מתכוונים להשקיע סכום משמעותי או לרכוש רהיט שאתם מתכננים להישאר עמו לנצח, כדאי להשקיע זמן במחקר, ולקרוא מעבר למידע הפרסומי. בדקו באיזה מפעל הוא מיוצר ואילו חומרים הוא מכיל בדיוק, ומה שימשו לבנייתו. שימו לב במיוחד לפורמלדהיד וחומר מעכב בעירה. הראשון נמצא בדבק-עץ והשני משמש בתעשיית הריפוד, ושניהם היו נפוצים מאוד בעבר בתעשיית הריהוט ועלולים לפלוט גזים רעילים.

כמובן שאי אפשר להתחמק באופן מוחלט מחשיפה לכימיקלים הללו, וגם לא צריך להילחץ בקיומם, אך ביצוע של רכישות מושכלות עשוי להקטין את היקפי החשיפה לחומרים הללו. רהיטים שמיוצרים בארצות הברית למשל, לרוב אינם מכילים את הכימיקלים בשל העדפה לרהיטי עץ מלא על פני רהיטים עשויים שביבי עץ דחוסים ומודבקים, שגם פולטים במרוצת השנים את הכימיקלים של הדבק, וגם נחשבים להרבה פחות עמידים. באופן כללי, קמעונאים גדולים נוטים להרחיק חומרים מסוכנים מהרהיטים שלהם. כך או כך - תמיד כדאי לבדוק.

פיל בתוך דירה. ShutterStock
רהיטים גדולים לא תמיד יראו כמו פיל בחדר. לפעמים עדיף כורסה גדולה על פני הרבה פריטים קטנים/ShutterStock

אל תפחדו ללכת על גדול
לעשות הערכה של הרהיטים ביחס לגודל החלל עשוי להיות משימה קשה עבור מי שאינם מורגלים בעיצוב, וקל מאוד ליפול לקלישאות או להעדיף שלא להסתכן. מהסיבה הזאת רבים נוטים לקנות רהיטים קטנים מתוך מחשבה שרהיטים גדולים "יקטינו את החדר". זה אולי מפתיע, אבל פעמים רבות דווקא ההיפך הגמור הוא הנכון. במידה והם ממוקמים בצורה נכונה, רהיטים כבדים או גדולי מימדים יכולים לשוות לחלל מראה עמוק ורחב ידיים ממה שהוא באמת, והעמסה של הרבה פריטים קטנים עשויים לגרום לתחושת מחנק בחדר תשיג את התוצאה ההפוכה.

אזנו את הצורות, ואל תתקבעו
שילוב נעים של רהיטים בחדר אחד נובע לרוב מצורות בסיס מגוונות. לכל רהיט יש צורה בסיסית לכן, נסו לחשוב על זה מראש ולשלב כאלה מסוגים שונים, ולא לחזור על אותה צורה שוב ושוב. נסו לשלב קבוצה מסוימת, למשל של מלבנים, יהלומים ועיגולים. כך למשל, אם תלויה לכם בסלון מראה עגולה ובסמוך לה ניצבת מנורת רצפה עם אהיל עגול, רצוי לשלב ליד שולחן הקפה דווקא בצורת מלבן ולא אליפסה, כדי לאזן את תחושת הצורות בחלל ולמנוע תחושה מוזרה.

וינטג'. ShutterStock
רהיטי וינטג' הם דומיננטיים. בחרו סביבם את שאר הרהיטים/ShutterStock

אין תחליף לרהיטים מותאמים אישית ורהיטי וינטג'
תמיד עדיף לקנות רהיט שתכננם בעצמכם ונעשה על פי לבקשתכם, או פריט נדיר ומיוחד שמצאתם במקרה על פני הרהיטים הגנריים של הקמעונאים הגדולים. השיטה המוצלחת היא להתחיל עם הפריט המיוחד וסביבו לעצב את יתר החדר, כאשר הרהיטים הגנריים ממלאים את החלקים החסרים ופועלים להדגיש את הרהיט המיוחד. בהחלטה על רכישה של פריט וינטג' יש רק חוק אחד: קנו רק את מה שאתם ממש, אבל ממש אוהבים, אחרת אתם עשויים להיתקע אם משהו שיראה לכם כמו ג'אנק.

עוד שיטה טובה להדגיש פריטים מיוחדים מסתתרת למטה מתחת לרגליים: שטיחים. בין אם זו כוננית עתיקה, כורסה בעיצוב חד פעמי או שולחן בעבודת יד - שטיח שהותאם בגודל, בצבע ובסוג לפריט מסוים שאתם מאוד אוהבים יכול להדגיש אותו יותר מכל דבר אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully