וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ירצה לצאת מהבית? כך תראה סביבת המגורים שלנו ב-2040

22.10.2017 / 12:07

מראות שיציעו מה ללבוש, מטבח שיבשל וינקה אחריו שאריות ואפילו מיטות שידעו לפענח את מחזור השינה שלנו. כך צפויים להיראות החיים בעוד שלושים שנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארון הבגדים יציע לנו מה ללבוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

המונח "בית חכם" כבר לא מתאר בית מהעתיד הרחוק. שירותים כמו בי-הום, אפל הום קיט, או טופ-סינמה זמינים לציבור הרחב ומאפשרים לנו כבר היום לשלוט מרחוק ובפקודות קוליות על מכשירים חשמליים רבים בבית החל מהמזגן ומנעולי הדלתות ועד הדוד החשמלי ומתגי התאורה. אז אם הבית החכם כבר כאן, איך ייראה הבית של העתיד?
מערכת הפעלה אינטראקטיבית חדשה בפיתוח חברת טסלה האמריקאית הושקה בסוף בשבוע בהופעת בכורה בכנס "Property Buyer" שנערך בסידני, והעניק הצצה אל תוך מה שאנשי טסלה מאמינים שהוא העתיד בתחום, וכיצד ייראו חדרי הבית השונים בשנת 2040 ואילך. לדברי מפתחי מערכת ההפעלה, כל בית יהיה מצויד ב"יחידה טכנולוגית" מרכזית אשר תחבר את כל החדרים ואת הדיירים עם מערכת שתהווה מעין "אם בית" האחראית על תפעולו השוטף. "אם הבית תפקח על צריכת האנרגיה, טמפרטורת החדר, לוחות הזמנים של הדיירים, סוגיות של הביטחון ועוד", מסבירים בחברה.

חלומות מתוקים
חדרי השינה צפויים להיות טכנולוגיים לחלוטין והמיטות שלנו ישמשו אותנו להרבה יותר מאשר רק לישון בנוחות. למעשה, המיטות יתוכננו לסייע במקסום מחזורי השינה שלנו על ידי מעקב אחר דפוסי השינה, הנשימה ודופק, והמזרנים יתאימו את צורתם באופן פרטני לכל מי שיישן עליהם.

הארון יציע גם הוא כמה תכונות מעניינות, לרבות מראה חכמה וארונות וירטואליים שיידעו לתת לנו המלצות לבוש בהתאם לאופנה, מגז אוויר או מגמות. הארון גם יידע להראות לנו כיצד התלבושת הכוללת שלנו תיראה - עוד לפני שנלבש אותה. יש לציין שמגמה זאת התחילה כבר את דרכה בחנויות האופנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטבח יבשל וינקה את הפסולת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעורר תיאבון
המטבח יהיה אחד החדרים הטכנולוגים ביותר בבית, והוא יכלול משטחים חכמים על הארונות והשולחנות, ואלה יהיו מחוברים ישירות לאם הבית. צריכת האנרגיה של כל כלי החשמל השונים תנווט, ויוצעו ארוחות בהתאם ללו"ז הדיירים או רשימת קניות בהתאם למוצרים שנותרו או חסרים במקרר.
משטחי המטבח יידעו האם מונח עליהם סיר או צלחת, וחיפוי זכוכית חכמה באזור הבישול יידע להציג את השלבים הבאים במתכון או מידע תזונתי על הארוחה. במטבח יהיה גם מכשיר שנראה כמו מקרר - אבל בפועל מדובר יהיה במחשב מתוחכם ופעיל שיידע לפקח על איכות המזון, לקלף, לחתוך ולבשל את האוכל שלנו בעצמו - ואפילו להיפטר מהשאריות.

חדר הסלון
מבואת הבית תהפוך לחוויית מדיה כוללת ומסכים יהיו פרוסים במרבית שטחי הקירות כמו טפטים אינטראקטיביים, כאשר הסלון עצמו יהיה מצויד במערכות מציאות וירטואלית ומציאות רבודה. רמקולים חכמים יהיו מובנים בתוך הכורסאות ויאפשרו ליושבים בהם "להרגיש את הצליל" ולא רק לשמוע אותו. הם גם יידעו לסרוק את החדר כדי לשנות את פלט הצליל שלהם למען חוויית הסאונד הטובה ביותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשרד הביתי יחסוך לנו לגמרי את ההגעה לעבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשרד
אנשי טסלה צופים התקדמות טכנולוגית בכל מה שנוגע להקרנה הולוגרפית, וזו תאפשר קיום פגישות שירגישו אמיתיות לחלוטין עם אנשים הנמצאים במיקום מרוחק - מה שמרמז כי יותר אנשים יעבדו בעתיד מהבית – עוד מגמה שכבר ירתה את יריית הפתיחה שלה בשנים האחרונות. משקפיים מיוחדים או עדשות מגע אלקטרוניות יאפשרו לאנשים לגשת לאינטרנט בתנועת עיניים בלבד, ושולחן העבודה החכם ישמש כמחשב שליטה, טלפון ומקלדת, ירכז ויתפעל את כל המטלות.

לשיר באמבטיה
ביקורים אצל הרופא יהיו ככל הנראה נחוצים פחות בעתיד, שכן האסלות שלנו יהיו מסוגלות לנתח את פסולת הגוף שלנו ולערוך לנו בדיקות רפואיות לא-פולשניות על מנת לזהות בעיות בריאות. לטובת תנאי סנטריה לא היה צורך לגעת בכלום, והכל יופעל באמצעות קול. ההדמיה של טסלה מציגה חיפוי קירות בטפטים דיגיטליים שיאפשרו לנו לבחור איזה נוף נרצה שיוצג מולנו בבוקר בזמן שאנחנו מצחצחים שיניים, והם גם יידעו לייעץ בכל הנוגע לאיפור וכיצד הוא צפוי להיראות.

חדר האמבטיה יידע לחסוך במים, ואלה המשומשים ימוחזרו באמצעות מערכת טיהור. הכביסה של העתיד תהיה פשוטה יותר, שכן הבגדים שלנו יהיו מצופים בשכבת חומר הנוגד לכלוך וריח. מכונת הכביסה תוכל אפילו לנקות ולרענן בגדים ולבנים ללא שימוש במים.

חנייה
רצפת החניה הביתית תשתמש בתהודה מגנטית על מנת להטעין את המכונית (החשמלית) באופן אלחוטי, והקירות יציגו מידע באשר לניהול יחידת הטכנולוגיה המרכזית של הבית. כל המכוניות יהיו אוטונומיות ולא יהיה צורך לנהוג בהן, כאשר תהיה להן היכולת לתקשר עם מערכת כבישי העיר ובכך למזער את עומס התנועה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכונת הכביסה תוכל אפילו לנקות ולרענן בגדים ולבנים ללא שימוש במים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רמקולים חכמים יהיו מובנים בתוך הכורסאות ויאפשרו ליושבים בהם "להרגיש את הצליל" ולא רק לשמוע אותו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יכולת למזער את עומס התנועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully