וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקחים את העבודה הביתה: דירתם השכורה של זוג גלריסטים

2.10.2017 / 10:17

כמו הגלריה שהם מתחזקים, כך גם דירתם של אלי ולימור משמשת חלון ראווה ליצירה ישראלית מקורית. רגע לפני שהם עוזבים את 90 המ"ר במרכז תל אביב, הראו לנו הדיירים כיצד הופכים אמנות למרכיב מרכזי בעיצוב הדירה

דירה שכורה ברחוב נחמני בתל אביב. מגד גוזני
יצירות האמנות בסלון כמו מתכתבות אחת עם השנייה ומספרות סיפור/מגד גוזני

לאן הגענו?
רחוב נחמני בתל אביב, לדירת 3 חדרים, בגודל 90 מ"ר.

כאן גרים
משפחת אדרי- שביט: אלי (43), לימור (37), ג'וי (4) וליאון (שנה). בני הזוג היו מראשוני הגולשים שהכירו בעזרתו האדיבה של צוקרברג. "ראיתי את לימור בפייסבוק והתאהבתי מתמונה ראשונה", נזכר אדרי בחיוך, "שמתי לה שיר על הקיר ומשם העניינים התגלגלו במהירות". היוזמה הרומנטית לא זרה לדייר שעוסק ביזמות גם בחייו המקצועיים. לפני 4 שנים פתח את הגלריה לאמנות ישראלית "פחות מאלף", שכל יצירותיה נמכרות במחיר מקסימלי של 1,000 דולר. כעבור זמן קצר הצטרפה גם לימור אל הפרויקט ומאז מספקים השניים במה לאמנות ישראלית. "זו גלריה שנבנתה מתוך הבנה שלאנשים אין כמעט אמנות בבית כי המחירים לא נגישים. החלום היה לעשות מה שהנרי פורד עשה עם מכוניות- להנגיש אמנות לכל משפחה בישראל. זה מיזם שרק הולך ומתפתח כשהתכנון הוא להגיע לעשרות סניפים בארץ ובחו"ל". כמו בגלריה, כך גם בבית, משפחת אדרי שביט מורכבת מדמויות צבעוניות. "כל דייר פה הוא בעל אופי דומיננטי, מקטן ועד גדול. בדגש על הקטן", צוחקים ההורים.

דירה שכורה ברחוב נחמני בתל אביב. מגד גוזני
האמנות זורמת בעורקיהם. אלי ולימור/מגד גוזני

יגעת ומצאת
עד לפני 5 שנים התגוררו אלי ולימור בדירת חדר צפופה. "זה היה מבחן ענק לזוגיות. אחרי שעברנו את זה הבנו שאנחנו יכולים לעבור הכל". חיפושים מפרכים באתרים השונים אחר בית גדול יותר, הובילו את השניים לדירה ברחוב נחמני, בה הספייס המרווח והגינה המרשימה, כבשו את ליבם.

הום סטיילינג
כזוג שחי ונושם אמנות ישראלית, היה ברור לדיירים שהיא תהיה המרכיב המרכזי בעיצוב דירתם. "יש פה מנעד רחב של סגנונות ויוצרים", מסבירה לימור, "כל יצירה הגיעה בשלב אחר אבל הן בהחלט מתכתבות ונותנות מקום אחת לשנייה". מלבד קירות הבית אותם מקשטים שלל ציורים ססגוניים שמספרים סיפור, את הנוכחות האמנותית אפשר לפגוש כבר בכניסה לסלון שמתהדר בספריית עץ ומתכת שעיצב ובנה עבורם האמן רפאל אסולין. כדי לשוות לחלל תחושה אוורירית ככל הניתן, השתדלו לא להעמיס ברהיטים ואת הקיימים בחרו בצבעים סולידיים ומתוך שיקולים פונקציונאליים. "זה בית שחיים בו ילדים והם חלק בלתי נפרד מהעיצוב שלו. גם ברמת האמנות, הם שותפים בבחירת היצירות שנתלו".

עוד באותו נושא

חלום ישראלי: פנטהאוז מושלם בשכירות ארוכת טווח

לכתבה המלאה
דירה שכורה ברחוב נחמני בתל אביב. מגד גוזני
בסלון- ספריה שעוצבה ונבנתה בידי אמן ישראלי/מגד גוזני

על תקן "הסלון השני", כלשון הדיירים, מתפקדת הגינה שממשיכה כמו במשיחת מכחול את הקו היצירתי שבפנים. מלבד פינת ציור מושקעת שמשמשת את אלי והילדים, בולט כאן גם קיר בריקים שלא היה מבייש קיר גרפיטי בפינת רחוב תל אביבית. כשמתחשק לנוח, עוברים בני המשפחה לפינת הזולה הסמוכה, עליה מסוככים עצים שמשכיחים לרגע את העובדה כי הבית ממוקם בלב העיר. את האווירה הרעננה והטרופית ניתן לחוש גם במטבח שקירותיו חופו בטפט עצי דקל. "זו דירה משנות ה-50 עם לא מעט סדקים", מסבירה הדיירת, "כך שטפט בהחלט התבקש כאן". יציאה מן המטבח מפגישה עם פרצופו המוכר של "הילד הבוכה". "מבחינתי אין יותר סימבולי מזה", מכריז אלי. "זה הציור הראשון בעולם שעבר רפרודוקציה והפך נגיש. הוא מלווה אותנו בכל דירה".

בהמשך המסדרון ממוקם חדרם של ג'וי וליאון, שם את הילד בוכה מחליפים צבעים משמחים. בין שלל הצעצועים, הספרים והגירויים, את תשומת הלב לוכדות דווקא הכבשים המפורסמות של קדישמן. "לילדים יש ממש דיאלוג עם הכבשים", צוחקת לימור, "הם מתים על הציורים שלו". בחדר השינה של הזוג פלטת הצבעים מתונה יותר וכוללת בעיקר גוונים פסטליים ורכים, אותם הכתיבה יצירת אמנות המתנוססת בגאון מעל המיטה. צמד שרפרפי עץ, פרטי הטקסטיל והנוף הירקרק שנשקף מהחלון, משלימים את התמונה ומוסיפים לתחושה החמימה והאינטימית שבחדר.

דירה שכורה ברחוב נחמני בתל אביב. מגד גוזני
סביבת המגורים עוצבה על טהרת האמנות הישראלית/מגד גוזני

מוציאים חוזה
שכ"ד- 7,300 שקלים בחודש. ארנונה- 500 שקלים לחודשיים. חשמל- 1,000 שקלים לחודשיים.

פאנלים
"יש בחור חסר בית שאנחנו עוזרים לו ככל יכולתנו. בתמורה הוא מנקה את הגלריה ואת הדירה", מספרים בני הזוג. בין ביקוריו מחלקים השניים את מטלות הבית כך שאלי אחראי על תחזוקת הגינה ולימור על החלל הפנימי.

דירה שכורה ברחוב נחמני בתל אביב. מגד גוזני
במטבח- טפט טרופי חובר לירוק שבחוץ/מגד גוזני

דו"ח מקרר
התפריט של בני משפחת אדרי- שביט הוא צמחוני- טבעוני, כשהשאיפה היא להגיע לטבעונות מלאה. מכיוון שצמד ההורים עסוקים, בישול הוא לא הצד החזק לטענתם והם יכולים להסתפק גם באורז ופתיתים. במקרר המשפחתי יש תמיד פירות, קטשופ ואפרול.

עתידות
בשנה הקרובה צפוי הבניין לעבור עבודות תמ"א ולכן בני המשפחה עתידים לעזוב. בכל הקשור לסביבת המגורים הבאה, הם לא שוללים מעבר לחו"ל בעקבות סניף חדש של הגלריה שייפתח בקרוב. אם יישארו בארץ, לא יעזבו ככל הנראה את אזור חיוג 03, כשהעדיפות היא לתל אביב או מושב במרכז. "כך או כך זה חייב להיות בית עם גינה או חצר. שתהיה קרקע שאפשר לברוח אליה".

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ומעוצבות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

דירה שכורה ברחוב נחמני בתל אביב. מגד גוזני
השאיפה המשפחתית היא לעבור לטבעונות מלאה. הצצה אל המקרר/מגד גוזני
דירה שכורה ברחוב נחמני בתל אביב. מגד גוזני
הילד הבוכה מהווה עבור הזוג סמל להנגשת האמנות לציבור הרחב/מגד גוזני
דירה שכורה ברחוב נחמני בתל אביב. מגד גוזני
גוונים רכים ופסטליים יוצרים אווירה אינטימית בחדר הזוג/מגד גוזני
דירה שכורה ברחוב נחמני בתל אביב. מגד גוזני
ציור שאלי ולימור בחרו פה אחד לחדר השינה/מגד גוזני
דירה שכורה ברחוב נחמני בתל אביב. מגד גוזני
ספרי אמנות פזורים בכל חלקי הבית/מגד גוזני
דירה שכורה ברחוב נחמני בתל אביב. מגד גוזני
הכבשים של קדישמן מככבות בחדר הילדים/מגד גוזני
דירה שכורה ברחוב נחמני בתל אביב. מגד גוזני
הרהיטים נבחרו בצבעים סולידיים שלא יתנגשו עם צבעוניות הציורים/מגד גוזני
דירה שכורה ברחוב נחמני בתל אביב. מגד גוזני
פינת הזולה בחצר משכיחה שאת העובדה שהדירה ממוקמת בלב העיר/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully