וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה טרנדים שימשיכו איתנו גם בשנה הבאה

26.9.2017 / 8:38

פריטים מבטון, טפטים בחדר הרחצה ואפילו מקרמה שלא מתכוונים לעזוב את הבית שלנו כל כך מהר. ולמקרה שלא השגתם אחד מהם עד היום - אל דאגה יש לכם שנה שלמה

צילום: יוסי ציפקיס; עריכת וידאו: רן צימט ; בימוי: גיא גורן

(בווידאו: הכנת שרפרף בטון. עיצוב דידי רפאלי)

בעיצוב הבית כידוע, הטרנדים אינם מתחליפים בתדירות גבוהה. אף אחד לא מחליף את הסלון שבביתו אחת לעונה ושלא לדבר על המטבח, שלפעמים מתחדש רק פעם בחיים. מכאן, הטרנדים שמצליחים להפוך לכאלה נחשבים לחזקים ויציבים במיוחד. השנה, נתקלנו בכמה טרנדים שהצליחו להוכיח את עצמם לא רק כטרנדים ברי חלוף אלא כמגמות הצפויות להישאר איתנו כמה שנים. חלקם אף נחשבים לכאלה שחוזרו אלינו משנים עברו. חמשת הטרנדים הנבחרים מביאים איתם טוויסט מעניין לסביבת המגורים ולכן, מצאנו לנכון לתת להם עוד "זמן אוויר" גם בשנה החדשה. אין הכוונה לאמץ את כולם יחד במקביל. מספיק שתציצו ברשימה הבאה ואמצו לכם אחד.

לקריאה נוספת:
סגול מלכותי: פנטון משיקה צבע חדש כמחווה לפרינס
כך כבש הטורקיז את עולם העיצוב
אפילו גוצ'י נכנסים לעולם הבית עם קולקציה חדשה

מבטון ועד מקרמה - אנחנו מתחילים - לחצו להמשך הכתבה

בטון - פריטים מחוספסים ובמקביל גם מעודנים

לפני מספר שנים הוא כבש את זירת העיצוב הבינלאומית והשנה, הוא עשה זאת שוב: הבטון. לא תאמינו מה אפשר לעצב איתו. ממכונות קפה ועד עריסה מתוקה לחתול. אבל הדבר החשוב יותר הוא שהבטון עם המראה המחוספס הוא לא טרנד חולף בעיצוב מוצר או לחילופין בעיצוב פנים. בניגוד לסגנון הבנייה הברוטליסטית למוצר מבטון יש ייחודיות המשלבת בין התעשייתי, הגס, המחוספס והכבד למראה הנקי המעודן והמאופק. הבטון הצליח לצוף השנה ולרגש אותנו שוב ולכן, ואין שום סיבה שלא נמשיך איתו גם לשנה הבאה.

seperator
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא גיאומטרי מבטון שמתאים גם לחוץ, בעיצוב Hard Goods/מערכת וואלה!, צילום מסך
seperator

הטפטים חזרו השנה והם משתלטים על חדר השירותים והמקלחת. לקח להם מעט זמן להכנס אל תוך חלל המגורים של הבית הישראלי, אבל הם עשו זאת ועכשיו, הם מקבלים חיים חדשים כשהם נכנסים לחדרים הרטובים. ניתן לייחס את עידן הזהב החדש של הטפטים לכמה גורמים: ראשית, עלייתם המחודשת של תחומי האיור והטקסטיל הקפיצה בשנים האחרונות, כידוע, את סגנון ואיכות הפטרנים הקיימים בשוק. כך גם, הדפוס הדיגיטלי המנגיש לכל את ההדפסה על חומרים שונים, ביניהם טפטים. הגורם השלישי והחשוב בתחום הטפטים הוא המצאת הטפט הזמני, המתקלף בקלות יתרה ללא פגיעה וחבלה בקיר. כל אלה הופכים את הטפט המודרני לפתרון קל ומהיר עבור חדרים משעממים או עצובים. העובדה כי טפט נראה טוב במיוחד בחללים קטנים הופכת אותו למושלם עבור דירות קטנות וכך גם המקרה באזורי חדר הרחצה או השירותים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טפטים כרקע למראות ולברזים בחדרי הרחצה הקטננים/מערכת וואלה!, צילום מסך
seperator

צבע ירוק

כשחברת הצבעים הכריזה בתחילת השנה כי הצבע הירוק נבחר כצבע השנה רבים ציקצקו. "איך צבע בגוון שנע בין הירוק לצהוב יכנס אלינו הביתה?" תהו רבים, אלא שחוץ מרהיטים ופרטי טקסטיל השואלים לא העלו בדעתם שצמחים והרבה מהם עשויים להוות תחליף מיוחד לפרחים ולפרטי דקורציה שמעמיסים על החלל. השימוש בירק בעיצוב הבית ובעיצוב אירועים מצא לעצמו מקום של כבוד ומכאן, אין שום סיבה להיפרד ממנו לאלתר בשנה הבאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם לא בא לכם על כיסאות ירוקים לכו על צמחייה שעושה טוב בנשמה/מערכת וואלה!, צילום מסך
seperator

מקרמה

הוא אמנם הוספד בכל דרך אפשרית, אבל טרנד המקרמה נותר חזק ועכשיו, הוא חוזר לזירה בכל העוצמה. מקרמה, למקרה שתהיתם, היא טכניקת יצירת טקסטיל באמצעות קשרים שהייתה פופולרית במיוחד בשנות השבעים. אולם בשנים האחרונות הפך העיסוק העמלני לטרנד המסרב להיעלם.

מראה הקליעה המסורתית בעלת הפטרנים המשתנים מתאים לתחומים רבים בחיינו, וחזרתה אך טבעית בשל החיפוש המודרני אחר חיבור לטבע, לעבר ולמלאכת יד המתנגדת לטכנולוגיה המודרנית ולקצב החיים המהיר. למרות שהתנגדות לטכנולוגיה מודרנית שנעשית מדריכי יוטיוב היא לחלוטין דבר והיפוכו. הקליעה, הנראית קלה לשחזור בבית, מהווה כאמור אלמנט קישוטי אך גם תחביב מרגיע לשעות הפנאי. ניתן להשתמש במקרמה באופנים שונים: תלייתו על הקיר נותנת מעין פטרן תלת-מימדי המחמיא לקיר לבן או צבוע. מקרמה צבעוני הוא בעל חן גרפי במיוחד כאשר הוא מונח על קיר לבן וחוטיו הדקיקים יוצרים קווי צבע על גבי הקיר.

מראה החוט הקלוע לצד פרחים, עלים וסוקולנטים מוצלח להפליא ומשתלב עם אופנות קיימות של צמחים תלויים ושולחנות אירוח עמוסי צמחייה. גם את עולם החתונות המקרמה הצליח לכבוש, שם מדובר בשידוך משמים, תרתי משמע. האפשרות של כלות לקלוע בעצמן פריטים בעלי חשיבות רגשית עבור היום המיוחד בחייהן קוסמת לרבות, ומקרמה נראה כדרך יחסית פשוטה (אך גורפת מחמאות) לעשות זאת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טכניקת טקסטיל באמצעות קשרים - המקרמה לא רק כמוטיב דקורטיבי אלא גם פונקציונלי/מערכת וואלה!, צילום מסך
seperator

מראה אוריינטלי שמגיע ממרקש

השנה נוכחנו לגלות כי המראה האוריינטלי או ליתר דיוק הסגנון המרוקאי שמגיע ממרקש קיבל ביטוי במגזינים נחשבים. הסגנון הצבעוני והחם כבש את זירת העיצוב ואין לו שום צורך להסתתר מאחורי שם של מעצב מוכר או מותג מוערך שיבצבץ מתחת למושב או הידית. הסגנון האמור צבעוניותשמחה וצבעונית הכוללת גווני טורקיז וקשת של אדומים חמים. אלו באים לידי ביטוי הן בשימוש הרב במוצרי הטקסטיל, לרבות שפע של כריות נוי, שטיחים ומרבצים והן באמצעות אריחי הפסיפס, הנחשבים לשיטת ריצוף פופולארית באזור. בבית הפרטי שלנו הם יכולים להוסיף חמימות חיונית - כי מי רוצה לחיות במינימליזם חסר חיים? ומכאן, גם בשנה הבאה נרצה לקבל את השמחה הוויזואלית הזאת לדלת אמותינו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריות נוי ושימוש בצבעים חמים לצד קרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully