וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהסלון ועד חדר השינה: איפה כדאי למקם את הכחול בבית ומה משדר הצבע הוורוד?

4.9.2017 / 12:48

קשת הצבעים מביאה איתה הרבה משמעויות לסביבת המגורים. לא מדובר ברובד נוסף של אסתטיקה אם כי כאנרגיה שיש ביכולתם להציץ החוצה ולהשפיע על הדיירים

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: פנטון מכריזים על הירוק כצבע השנה)

כידוע, עיצוב הבית עשוי להשפיע על הדיירים בו. כיווני האור, האוויר, הרהיטים ואפילו הצמחים, שתבחרו לעטר איתם את הסביבת המגורים בעלי השפעה על המצב רוח והאווירה הכללית. כך גם הדבר דומה לצבעים שמשדרים מסרים שונים זה מזה ובעלי איפיון. מעבר לצבעים חמים והצבעים קרים שמשדרים מעין טמפרטורות, לצבעים יש היכולת לסייע בסגנון העיצוב הכללי, כמו גם להוסיף רומנטיקה, חוזק ואפילו לעודד יצירה.


לקריאה נוספת:
תתרגלו: זה הצבע הנבחר לעיצוב הבית לשנת 2017
כך כבש הטורקיז את עולם העיצוב ,
אל דקור איטליה מכתירים את הצבע האדום כמנצח הגדול בעיצוב הבית

רוצים לדעת איזה צבע ירגיע אתכם? לחצו להמשך הכתבה

seperator
עיצוב פנים בצבע. ShutterStock
תתאמצו ואפילו תוכלו למצוא ממנו חמימות/ShutterStock

כחול כמעודד יעילות

לצבע הכחול שמקיף אותנו יש יכולת לחדד מחשבה ולעודד יעילות ויצירה. זהו צבע ממשפחת הקרים אך כשמשתמשים בו בגוון עמוק אפשר למצוא בו אפקט חמים. הכחול יתאים בסלון עמוס לעייפה בספרים, בחדרי עבודה או אפילו בסלון שבו מנסים להגמל מהצפייה בטלוויזיה.

seperator
עיצוב פנים בצבע. ShutterStock
אקווה משדר ניקיון ורגיעה/ShutterStock

אקווה כמעניק תחושת שלווה וניקיון

צבע בגוון אקווה כמו שנהוג לכנות אותו באנגלית שייך גם הוא למשפחת הצבעים הקרירים, יש בו מן הרעננות וכפועל יוצא מכך, הוא משדר שלווה ורגיעה. זהו צבע שמשדר ניקיון וסטריליות ומכאן, רבים נוהגים להשתמש בו בחדר הרחצה. אין מניעה להשתמש בו גם בחדר השינה שאמור להעניק לכם שקט ונינוחות.

seperator
עיצוב פנים בצבע. ShutterStock
כמו קרן אור בבית/ShutterStock

צהוב אופטימי ומרענן

תאמינו או לא, לצבע הצהוב יכולת להבהיר את המחשבה, יש ביכולתו גם לעורר שיחה ולהאיר אותה תרתי משמע. הצהוב מעניק אור לבית, מעין כתם של צבע נעים ומשמח שתמיד יגרור תגובת הפתעה איתו. בשל אופיו המעורר שיח - רצוי להשתמש בצהוב בפינת האוכל או בסלון. אין הכוונה כמובן להציף את הפינות הללו בגוון האמור. מספיק כיסא, פריט דקורטיבי, או שעון קיר שיענו על המטרה.

seperator
עיצוב פנים בצבע. ShutterStock
צבע מן הטבע/ShutterStock

ירוק מרענן ומצמיח

מדובר בצבע העיקרי שנמצא בטבע. זהו צבע החיים, צבע של התחלה, של טריות ושל צמחה. הירוק נבחר בתחילת השנה הנוכחית לצבע השנה מטעם חברת הצבעים הבינלאומית - פנטון. רבים התרעמו על הבחירה האמורה, אך מבט זריז על האפשרויות הירוקות בבית מציג דווקא תמונה נעימה של סביבה מלבלבת. לירוק יש יכולת לעודד כישרונות ולכן, שימוש בפריטים ירוקים בחדר העבודה או במטבח עשויים להשתלב בקלות.

seperator
עיצוב פנים בצבע. ShutterStock
הוורוד בעל מזג נוח/ShutterStock

ורוד מעודד קבלה והבנה

הוא מרגיע, מתקתק ומשדר אהבה - וכדאי שתוציאו מהראש את העובדה שמדובר בצבע ילדותי של בנות. זהו צבע עם משמעות ועם נוכחות דומיננטית ואם הוא עובר לכם טוב בעין בעיצוב הבית, כנראה שיש לכם טעם משובח. לצבע הוורוד יש מזג "רך ו"נוח" ולכן, מומלץ להשתמש בו בחדר שמעוניינים להגדיל בו את הקבלה וההבנה.

seperator
עיצוב פנים בצבע. ShutterStock
בורדו - מרסלה משתלב כמעט בכל חדר בבית/ShutterStock

בורדו - מרסלה חמים ואינו צורם בעין

לגוון הבורדו מספר שמות, אם תרצו אפשר גם להשתמש בגוון המרסלה העמוק הנקרא על שם היין המגיע מאזור מרסלה שבסיציליה. זהו צבע שמשתלב היטב במטבח ובפינת האוכל, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור השולחן, מכשירי חשמל קטנים ואפילו מצעים. מדובר בצבע חמים ומגיע אף הוא בדומה לירוק מעולם הטבע, לכן הוא איננו צורם בעין אלא משתלב בהרמוניה ומאפשר לחיות איתו תחת קורת גג אחת.

seperator
עיצוב פנים בצבע. ShutterStock
לאדום נוכחות גדולה - השתמשו בו בתבונה/ShutterStock

אדום לאלה שסובלים מחוסר בטחון

את הצבע האדום מומלץ לצרוך בכמויות קטנות ובנוסף, רצוי להשתמש בגוון הבהיר שלו. לאדום יש דומיננטיות ונכחות גדולה וממגנטת ומכאן, המינונים המצומצמים. זהו צבע שמעודד אומץ וחוסר פחד ומכאן אפשר לשים ממנו מעט בחדר הילדים.

seperator
עיצוב פנים בצבע. ShutterStock
הכתום ישתלב מהמטבח ועד לחדר השינה/ShutterStock

כתום כמעודד צמחה

אי אפשר להתעלם מהעובדה שכתום הוא צבע משמח. הוא שייך למשפחת הצבעים החמים ויש ביכולתו לעודד צחוק וחגיגה. הכתום ישתלב נפלא במטבח ובחדר השינה. אם אתם מבטיחים להשתמש בו מידה אז - גם בסלון הוא יוסיף לכם מנה של טוב.

seperator
עיצוב פנים בצבע. ShutterStock
למעוניינים בשיפור יכולות החמלה - סגול/ShutterStock

סגול מלכותי מעודד רגשות

זהו צבע מלכותי המזכיר לרבים מראה קטיפתי. הסגול הוא צבע נתון למחלוקת בכל הנוגע לעיצוב הבית ויחד עם זאת הוא מעורר תחושת רחמים ותחושת הזדהות. אם אתם מעוניינים לשפר את יכולות החמלה שלכם הנה הפתרון העיצובי שתוכלו לאמץ. גם פה כמו בהמלצות צבע אחרות - במידה. זכרו - לא להשתולל.

פנטון משיקים צבע חדש לכבודו של פרינס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully