וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביסה ירוקה: 5 טיפים לכביסה חסכונית וידידותית לסביבה

5.9.2017 / 8:11

בין אם אתם דואגים לסביבה או פשוט רוצים לייעל את צריכת האנרגיה הביתית שלכם, חמשת הטיפים האלה יעזרו לכם לעשות כביסה חסכונית יותר, מבלי להתפשר על איכות התוצאה

כביסה. ShutterStock
גם באמצעות הכביסה שלכם תוכלו להיות יותר ידידותיים לסביבה/ShutterStock

התחממות גלובלית, קיימות, אורח חיים ירוק – כולם מושגים שהופכים יותר ויותר שגורים בשנים האחרונות. המודעות לאיכות הסביבה הולכת וגוברת ואנשים רבים מנסים לתרום את חלקם הצנוע לשמירה על כדור הארץ ולחיסכון באנרגיה.

אחת הדרכים להקטין את צריכת האנרגיה היא באמצעות התאמות קלות לשגרת הכביסה שלנו, שיכולות לעשות הבדל משמעותי. אז אם גם אתם מעוניינים להפוך את הכביסה שלכם ליותר ידידותית לסביבה וירוקה, או אפילו אם אתם רק מעוניינים לייעל את צריכת החשמל שלכם מאינטרסים כלכליים גרידא, אבל מבלי להתפשר על איכות הכביסה וניקיון הבגדים – אלה הטיפים שאתם צריכים להכיר:

מכונת כביסה. ShutterStock
המנעו מלהעמיס על המכונה ולחילופין לא כדאי שתפעילו מכונה כאשר היא חצי ריקה/ShutterStock

למלא את החלל – הפעלת מכונת הכביסה כשהיא לא מלאה נחשבת לבזבוז, משום שהמכונה פועלת כרגיל אבל עבור כמות קטנה וחלקית של בגדים. מומלץ להמתין עד שיצטברו לכם מספיק בגדים מלוכלכים שיצדיקו הפעלת מכונה מלאה. בנוסף, ישנם דגמים מסויימים של מכונות כביסה שמאפשרים הפעלה על תכנית לחצי מכונה. אם אתם ממש חייבים לכבס משהו ואין לכם מספיק כביסה למכונה שלמה, זו יכולה להיות אפשרות טובה.

המנעו מעומס יתר – דיברנו על להמנע מלהפעיל את המכונה כשהיא חצי ריקה, אבל גם להעמיס עליה יתר על המידה זה לא טוב. כאשר המכונה עמוסה מדי, המים והסבון לא יכולים להגיע לכל הבגדים והתוצאה היא ניקיון פחות יעיל ושחיקה של הבדים. בנוסף, המשקל הכבד מקשה על המכונה לפעול כראוי ועלול גם לקצר את חייה. כדי להמנע מעומס יתר, פשוט יישמו את כלל האצבע הבא: השאירו בתוף מקום פנוי כגודלו של אגרוף.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שעון תכניות מכונת כביסה. ShutterStock
בחרו בתכנית של 30-40 מעלות כדי לחסוך בעלויות/ShutterStock

תכנית חיסכון – רוב מכונות הכביסה מהשנים האחרונות מציעות שלל אפשרויות ותכניות כביסה. קחו בחשבון שככל שטמפרטורת הכביסה גבוהה יותר ומשך התכנית ארוך יותר, כך הכביסה חסכונית פחות. לכן, העדיפו לכבס את הבגדים שלכם בתכנית חסכוניות של 30-40 מעלות, ככל שהדבר מתאפשר. שמרו את הטמפרטורות הגבוהות (60-90) רק לכביסות קשות במיוחד או למגבות ולבנים.

השתמשו בג'ל כביסה – לחומרי הכביסה שמגיעים בצורת ג'ל יש יתרון משמעותי בכביסות חסכוניות. זאת, משום שהם מתמוססים ביעילות גבוהה יותר בהשוואה לאבקות, גם בטמפרטורות נמוכות. אבקות כביסה לעתים אינן מתמוססות כראוי במים שאינם חמים, דבר שעלול להוביל גם לפגיעה ביכולת הניקיון שלהן וגם להותיר שיירי אבקה על הבגדים בתום הכביסה. ג'ל הכביסה של פרסיל לעומת זאת, מתמוסס היטב גם במים בטמפרטורה של 30 מעלות, ומנקה את הבגדים היטב, הודות לטכנולוגיה ייחודית של מיליון מסירי כתמים פעילים. ועוזר לכם לעשות כביסה שהיא לא רק חסכונית, אלא גם נקיה, ריחנית ומבלי להשאיר סימנים על הבד.

בגדים לבנים תלויים על חבל כביסה. ShutterStock
נצלו את השמש והחום המקומי והניחו למייבש בימים שאפשר לתלות את כביסה בחוץ/ShutterStock

לייבש את המייבש – ייבוש כביסה באוויר הפתוח ובאור השמש הוא חסכוני וידידותי לסביבה הרבה יותר מאשר ייבושה במייבש. את זה כל בר דעת יודע. לכן, בימים שבהם מזג האוויר מאפשר זאת, תנו למייבש הכביסה שלהם לנוח והעדיפו לתלות את הכביסה לייבוש. במזג האוויר הישראלי רוב ימות השנה מתאימים לייבוש בתליה, כך שזה לא אמור להיות אתגר גדול במיוחד. את המייבש תשמרו לימים קרים וגשומים, או עבור פריטים כמו מגבות שיוצאים הרבה יותר רכים מהמייבש.

מערכת וואלה! בשיתוף הנקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully