וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשרים מוזהבים וטפט פרחוני: הבית הלבן משלים עוד כמה צעדים עיצוביים

ממשל טראמפ מוציא עוד שלושה מיליון דולרים על תיקוני עיצוב במעון הרשמי השוכן בוושינגטון. "היה חשוב לממשל המכהן שנשתמש במהלך השיפוצים בחברות אמריקאיות, בבעלות של נשים" - מסר גורם בכיר בבית הלבן

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: מלניה והבן בארון עוברים להתגורר בבית הלבן)

פחות משנה וכבר, הבית הלבן מוכן וערוך לפקודתו של הנשיא טראמפ. לברק ומישל אובמה לקחו שתי קדנציות כדי לעצב ולסגנן את הבית הלבן לפי טעמם, אבל אצל טראמפ כמו אצל טראמפ הרי, הכל שונה. המייקאובר שהחל בשבועות הראשונים לכהונה, בינואר 2017 כללו בין היתר את החלפת הווילונות והשטיח בחדר הסגלגל שהיו הראשונים להתחלף. הציורים שמישל אובמה תלתה בחדר האוכל הרשמי ירדו מיד מהקירות. אלה, היו חלק מהתעמולה של מישל שהצליחה להכניס זאת פעם הראשונה בהיסטוריה אמנות "שחורה" ללב ליבו של המעון הרשמי של נשיא ארצות הברית.

בתחילת חודש פברואר בחרה מלניה טראמפ במעצבת פנים שתסייע לה בעיצוב מספר חדרים בבית הלבן - כחלק מתפקידה של הגברת הראשונה. מלניה בחרה בת'ם קנליקהם (40) שכיהנה בתפקיד עיצוב בכיר אצל ראלף לורן שעיצב למלניה את השמלה הכחולה והמפורסמת לטקס ההשבעה של נשיא ארצות הברית. ומכאן, נולד השידוך בין השתיים. מלניה כמובן איננה רשאית לעצב כל חדר שתחשוק בו בבית הלבן. על השינויים במעון הרשמי שכולל גם מוזיאון היסטורי חלות הרבה מאד הגבלות. אבל לפני החדרים הרשמיים, למלניה כמובן חשוב לייצר חדר עבור בנה בן ה-10 - בארון טראמפ יורש העצר הצעיר של הנשיא, כדי שיוכל להרגיש בבית.

לקריאה נוספת:
מלניה טראמפ משאירה את הגן שמישל אובמה שתלה בבית הלבן
מלניה טראמפ שוכרת מעצבת פנים לאזור הפרטי בבית הלבן
מישל אובמה מעצבת את חדר האוכל הרשמי בבית הלבן

שיפוץ הבית הלבן 24 באוגוסט 2017. רויטרס
בזמן שטראמפ ומלניה היו בחופשה הפועלים עבדו במרץ/רויטרס

בימים אלה מגיעים לקיצם שיפוצים נוספים במעון הרשמי השוכן בוושינגטון. החדר הסגלגל, האגף המערבי וחדר רוזוולט עברו רענון כמו גם, מערכת ההסקה המיושנת הוחלפה, כאשר כולם ככולם נעשו תחת עינו הפקוחה של הנשיא, הידוע ככזה ששם לב לפרטים הקטנים - במיוחד בבנייה ובעיצוב המקיפים אותו. בכיר בבית הלבן מסר בסוף שבוע שעבר לרשת CNN כי הנשיא היה מעורב באופן אישי בשיפוץ לרבות, בחירת טפט חדש למשרדו. "הוא רצה להחזיר את הברק ואת התהילה של הבית הלבן, כך גם רצה לשפר הרבה דברים, למשל, את התשתיות, ולכן נאלץ לצאת לחופשה כיוון שהשיפוצים ארכו זמן".

"היה חשוב לממשל הנוכחי להשתמש במהלך השיפוצים מתוצרת אמריקאית וכך, גם לרכוש מוצרים בעסקים הקטנים", אמר מנהל שירות הבית הלבן אלן זאוצקי, עוד הוסיף "בנוסף, בחרנו לעבוד מול חברות אמריקאיות בבעלות נשים".

נזכיר כי כאשר טראמפ נכנס לתפקידו בחודש ינואר, המשרד האובלי היה מקושט בשטיח מימי כהנתו של הנשיא רונלד רייגן, הספות מימי הנשיא ג'ורג 'בוש, והווילונות מימי הנשיא קלינטון. שולחן הנשיאות וכיסאות הצד משמשים באופן מסורתי וקבוע בכל הממשלים ולכן, הם נאלצו להישאר. כל שאר הריהוט של קודמיו הועבר זמנית לאחסון, כשהטפט החדש הותקן ורצפת העץ חודשה.

עוד באותו נושא

לא יכוולים לעשות מה שבא להם: כל ההגבלות בעיצוב הבית הלבן

לכתבה המלאה
שיפוצים בבית הלבן. GettyImages
נשרים מוזהבים הפזורים בחדרי העבודה/GettyImages

הנשיא בחר בטפט המאופיין במוטיב קלאסי הכולל עלים ומדליונים פרחוניים המשקפים את החי והצומח של גן הוורדים. "המטרה היא להבטיח שהציורים, הריהוט והדקויות יעבדו בהרמוניה מושלמת כדי ליצור משהו שראוי למשרדו של הנשיא. זה מאתגר במיוחד בהתחשב בכך שהבניין משמש הן למגורים וסביבת עבודה" מסר אותו בכיר ל-CNN.

"העבודה בבית הלבן צריכה לעבוד על איזון עדין בין האסתטיקה לתפקוד, זה לא רק מקום יפהפה המתפקד כמוזיאון בלבד, אבל יש גם היבט עבודה", אמרה מעצבת הפנים, טאיפה קוגר.

שיפוצים בבית הלבן. GettyImages
טפט פרחוני בהשראת גן הוורדים/GettyImages

צוות העיצוב רכש שני נשרים מעץ המגולפים בזהב - כמובן. אלו הונחו במקום בולט במיוחד בחדר רוזוולט. תוספות אחרות כוללות וילונות חדשים במשרדי הקומה הראשונה בסגנון של פרנקלין רוזוולט, 12 כיסאות נוספים מעור מהמאה ה-19, וכן נוספה תוספת משמעותית של תאורה בגן הוורדים לטובת אירועי לילה במקום.

לשיפוצים בשטחים הציבוריים נוספו גם חידוש המדרגות החיצונייות שמיועדות לכניסת עיתונאים ועברו מתיחת פנים. הפעם האחרונה שנגעו במדרגות האמורות היתה בממשל טרומן והן היו עשויות אבן גיר, מה שהיה עלול להוות סכנה בטיחותית לאורך זמן. סך כל השיפוצים האחרונים עומד נכון לעתה על 3 מיליון דולרים. למה נכון לעתה? כי סביר להניח שבמהלך הקדנציה הנוכחית, אחד מבני משפחת טראמפ המורחבת ירצה להוסיף, לשנות או לשפר את סביבת המגורים החדשה.

מלניה טראמפ, הנשיא טראמפ ובנם בארון בדרכם לטיסה לבית הלבן לבית לאחר חופשה בניו-ג'רזי, אוגוסט 2017. יו טיוב (וידאו), GettyImages
יצאו לחופשה עד שהשיפוצים יסתיימו/GettyImages, יו טיוב (וידאו)
שיפוצים בבית הלבן. GettyImages
הרהיטים הישנים ממשלים קודמים אוחסנו וחדשים הוכנסו לחדר רוזוולט/GettyImages
שיפוצים בבית הלבן. GettyImages
הלובי המחודש של האגף המערבי/GettyImages
שיפוצים בבית הלבן. GettyImages
חדר רוזוולט באגף המערבי. זכה לשטיחים וצביעה חדשים/GettyImages
שיפוצים בבית הלבן. GettyImages
רצפת העץ בחדר הסלגלג חודשה אף היא/GettyImages
שיפוצים בבית הלבן. GettyImages
המקום סגור זמנית לשיפוצים/GettyImages
שיפוץ הבית הלבן 24 באוגוסט 2017. רויטרס
המדרגות החדשות לכניסת עיתונאים ששופצו לאחרונה רק בתקופת טרומן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully