וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מעצבים מוכרים ומותגים יוקרתיים: מרקש הפכה למעצמת עיצוב

14.8.2017 / 14:47

צבעי טורקיז, קשת של אדומים, עששיות ומשקופים מעוטרים. עיניהם של המושכים בחוטים של עולם העיצוב נשואות אל "פריז של מרוקו" שחושפת סביבות מגורים מפתות

מערכת וואלה!

(בווידאו: כנסייה במרוקו שעוצבה על ידי האמן סן מיגל אקודה)

בעולם העיצוב מייד אין טורקי מעולם לא נחשב לפרסטיז', להפך. אזור אירופה הוא המוביל כשאת המקומות הראשונים בבשורות ובחידושים תופסות איטליה וצרפת שצועדות בראש. הדבר דומה גם למגזינים המובילים בעולם העיצוב. המשפיעים ביותר מודפסים ברחבי אירופה (ELLE DECOR ITALIA ו- MARIE CLAIRE MANSUION ו- WALLPAPER), אלא שלאחרונה אותם מגזינים ואחרים, מפמפמים גיליון אחר גיליון הפקות, כתבות וראיונות מדרום מערב מרוקו - מרקש. הסגנון האוריינטלי כובש את זירת העיצוב ואין לא שום צורך להסתתר מאחורי שם של מעצב מוכר או מותג מוערך שיבצבץ מתחת למושב או הידית.

לקריאה נוספת:
כל הטרנדים בעיצוב הבית שחובה להיפטר מהם
חגיגה קיצית של צבע שתקפיץ כל פינה אנמית בבית
כל הפריטים ליצירת מראה מינימליסטי על גבול היפני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיטורי משקופים וריצוף, חדר שינה במלון ריאד דה טארבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתים ודירות בעיצובים מקוריים ומעוררי עניין שנפתחים לקהל הרחב עבור צילומים לטובת מגזינים, אין מה לחפש במרקש. הקהל, שברובו מוסלמי איננו נוטה לחשוף את סביבת המגורים האישית שלו, במיוחד לא בכמויות הבתים שמצטלמים במדינות המערב וארצות הברית. אך למרות זאת, מסעדות ומלונות שפזורים ברחבי העיר שהוכרזה לא פעם כ"פריז של מרוקו", חושפים גן עדן עיצובי שמצליח לסחרר את מיליוני המבקרים, התיירים והמושכים בחוטים של עולם העיצוב הבינלאומי.

פלטת הצבעים, השמחה והצבעונית שבולטת במיוחד בנקודות החמד של מרקש כוללת גווני טורקיז וקשת של אדומים חמים. אלו באים לידי ביטוי הן בשימוש הרב במוצרי הטקסטיל, לרבות שפע של כריות נוי, שטיחים ומרבצים הפזורים באזורי ישיבה נינוחים והן באמצעות אריחי הפסיפס, הנחשבים לשיטת ריצוף פופולארית באזור.

עוד באותו נושא

שערי המגזינים המשפיעים בעולם חושפים את הבשורות ל-2017

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימוש בצעי טורקיז עוקים בקירות החדרים הציבוריים. מלון אל פן במרשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

המוטיבים שהמאפיינים את הסגנון האדריכלי במרקש מוכרים במיוחד מהאדריכלות האיסלמית. אלא שזאת האמורה מקפלת בתוכה גם אלמנטים מערביים. הקשתות והגילופים, הנישות, הערבסקות והמשקופים המעוטרים, מהווים תפאורה מושלמת עבור החוויה המקומית.

השימוש בשולחנות עץ נמוכים המעוצבים עם שיבוץ של אם הפנינה, עשישיות מברזל באותו הסגנון של השנדליירים המשתלשלים מהתקרה וציורי השמן האוריינטלים, הם החפצים הפופולאריים שאפשר למצוא בעיצוב המקומי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שפע של כריות נוי ושטיחים בגוונים אדומים. מלון ריאד קניזה במרקש שנבנה במאה ה-18/מערכת וואלה!, צילום מסך

מן הראוי לציין כי הזרקור שהופנה כלפי העיצוב המרוקאי איננו חדש. הוא הגיע אל זירת העיצוב לא מעט פעמים וגם בישראל נפתחו בעשור האחרון מספר חנויות המציעות סגנון צבעוני זה. אלא שלאחרונה, כשמגזינים אירופאיים תרים אחר המראה החם והלבבי הזה שמקבל עדנה מחודשת ותשומת לב גבוהה יותר. כך למעשה מתנתק ועוזב אותנו אט אט הסגנון המינימליסטי, המחוספס והתעשייתי ומפנה מקום אל העשיר והביתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בריכת שחייה החופה במאות אבני פסיפס במלון לה ריאד יסמין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימוש בעשישיות לאורך המסדרון במלון ריאד ליו בלו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימוש בצבעים חמים כיאה לאזור הגיאוגרפי בעיצוב חדר השינה במלון ריאד ז'נמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully