וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מצפה לנו בקטלוג איקאה החדש?

אור רוזנשטיין

2.8.2017 / 7:05

בכל קיץ זה קורה. מה שהפך ל"תנ"ך" של עולם העיצוב נוחת בתיבות הדואר וגורם לרבים לשדרג את סביבת המגורים. הקטלוג של איקאה יגיע אלינו בספטמבר - הנה הצצה שגרמה לנו אכזבה

יח"צ - חד פעמי

האחראים על קטלוג איקאה עבדו מאוד קשה כדי למכור לנו את קטלוג 2018 הבא עלינו לטובה, תחת הכותרת "לפנות מקום לחיים". ואכן, יש צורך במקום רב לחיים, מפני שעושה רושם שמקום לריהוט כבר אין: איקאה מבינים את מצוקת הדיור ואת האנשים והמשפחות הנדחקים לתוך חללים קטנים מכפי שרצוי. כמו בספר השוודי הנשכח "מסע האלפס", בו מסופר על משפחת לארסון הגדולה וחסרת האמצעים שילדיה ישנים בין השאר על מבני כיסאות מתפרקים ובתוך מגירות. כך, גם העתיד שצופה לנו איקאה - מלא במוצרים רבי פונקציות ששימושם מתחלף לאורך היום ולפי הצורך, וכמובן גם במקומות אחסון רבים.


בעולם של איקאה, דבר אינו קבוע, והספין על המצב, כמובן, תמיד חיובי. בקטלוג מציגים לדוגמה ארבע פונקציות שונות לאותו שולחן עבודה על גלגלים, המשמש גם כשולחן אוכל, שולחן מחשב זוגי ואפילו שולחן פינג פונג ללקוחות שגרים בדירה זעירה אבל יש להם שפע של זמן ואנרגיה להזזת שולחנות. "רהיטים שנועדו על מנת לנוע ביחד איתך", מכנה הקטלוג בעליזות את הצורך שנוצר על-ידי אורח החיים העדכני של מעברי דירה תכופים. המפגש עם המציאות ביחס לעולם המוצג לנו בקטלוג איקאה תמיד מעורר חלחלה מסוימת, וכאן נוצר הרושם שמה שנמכר כשיא הוורסטיליות והקלילות עלול לעתים להפוך למעיק די מהר. כמובן, לא כל הפתרונות מייגעים, ויש יציאות טובות ומועילות כגון רהיטי סלון עמידים ורחיצים שנועדו מראש למשחק עבור הילדים, ללא ספק הקלה עבור הורים רבים, שיוכלו לשחרר את הפחד התמידי מפני הרס, אך חדש - זה לא.

לקריאה נוספת:
אפל ואיקאה משיקות אפליקציה גאונית לעיצוב הבית
איקאה והמנהל האמנותי של קנייה ווסט בשיתוף פעולה מפתיע
כך איקאה תפתור לכם בעיות בחיי הנישואים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיצוב בר-קיימא, ירוק וטורקיז, נגיעות זהב ומוטיבים טרופיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההשקעה בקטלוג כאמור, ניכרת: איקאה בחרה השנה בסטיילינג בעל צבעים מתוכשטים, עזים ועשירים כגון ירוק עמוק, טורקיז וכתום ורדרד אלמוגי עז, המשתלבים היטב עם גוון הזהב האופנתי, שצובע השנה גם את סכו"ם הפליז החדש של הרשת, שנראה כאילו יצא היישר מלוחות הפינטרסט. אולם, בניגוד לאופי הנגיש של מהדורות קודמות, שמכרו לנו את החיים שלנו כפי שהם יכולים להיראות אם רק נשתמש במוצרי איקאה כמו שוודים אמיתיים, אל מהדורת 2018 מצטרפים גם צילומים מסוגננים המכסים את דלות החומר האופיינית למותג בשכבה עבה של צמחיית ג'ונגל עשירה, קירות צבועים ומוארים לכדי שלמות, וכן מיני ציפורים ודגים בווריאציות שונות, בהתאם לטרנד הטרופי שהפך מאוס. ומכאן, נוצרת התחושה שהמושכים בחוטים ניסו הפעם יותר מכל שנה לטשטש את הדבר העיקרי - הרהיטים - הקולקציות החדשות עם סטיילינג מפונפן ומגונדר.

עוד באותו נושא

הגלאם של מדונה, ביונסה וליידי גאגא מגיע לאיקאה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איקאה מצפה שנתאהב בברז בזכות הטוקון הצהוב?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, באיקאה שמים השנה דגש רב על עיצוב בר-קיימא, ומשיקים מוצרים בעלי ערך מוסף (מוטיב שהיה חזק ב-2008). כך למשל, שטיחי KRÖNGE ו-NÖDEBO החדשים נארגו על-ידי עובדים בהודו ובבנגלדש כחלק מתכנית ההעסקה ההוגנת של איקאה (כי בכל זאת מישהו מעדיף לתקן את הרושם שנוצר עת איקאה אישרה שהעסיקה אסירים פוליטיים במזרח גרמניה בתנאי כפייה בשנות ה-60'); צלחות הזכוכית החדשות עשויות מזכוכית ממוחזרת, וכיסא ODGER החדש והאיקוני עשוי משילוב של עץ ומעל ל-50% פלסטיק ממוחזר. "ביצענו מחקרים לגבי נוחות ישיבה ובחנו אבטיפוסים עם קבוצות שנות על מנת למצוא עיצוב שיהיה נוח עבור המגוון הרחב ביותר של אנשים", אומרת מפתחת המוצר קארין אנגקוויסט על הכיסא החדש המופיע בקטלוג ומגיע בשלושה צבעים שונים. אם הוא אכן יהיה נוח כמו שמבטיחה החברה, אולי יהפוך לקלאסיקה חדשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנורות רצפה יפות, בעיקר אם המסדרון שלכם מעוצב כג?ונגל אקזוטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקטלוג אם כן לא נרשמו חידושים מרעישים. איקאה מנסה לחדש לנו בכל שנה ולהצדיק את הקטלוג שמופץ חינם כל קיץ, אלא שהחידושים האמיתיים לא ממש קיימים ברהיטים אם כי בשיתופי פעולה של הענקית השבדית, בין השאר עם סטודיו HAY, טום דיקסון וביה אקרלונד, הסטייליסטית של ליידי גאגא. סנוניות מאלו אמורות לצאת לחנויות כבר במהלך השנה הקרובה (אך לא לכל המדינות - ישראל לא ביניהן). את קטלוג 2018 ניתן יהיה למצוא ברחבי ארצות הברית כבר מהיום (2 באוגוסט). מועד החלוקה בישראל יערך בתחילת חודש ספטמבר ויחשוף פערי מחירים שכבר הקהל הישראלי הורגל בהם. מי שמתקשה להתאפק, יוכל למצוא השנה גם גרסאות עתירות תוכן של הקטלוג בפורמט של אפליקציות שתהיינה זמינות ב-Android וב-iOS החל מה-7 באוגוסט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צלחות מזכוכית ממוחזרת/מערכת וואלה!, צילום מסך
קטלוג איקאה 2018.
שילוב של טורקיז, ורוד וזהב, על מפת פשתן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוח, יפה ובר-קיימא: כסא ODGER הוא קלאסיקה מיידית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריגה הוגנת: השטיח הוא חלק מתכנית ההעסקה ההוגנת של איקאה בהודו ובבנגלדש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטיח NÖDEBO מתוך הקולקציה החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעוני שולחן מוזהבים SNOFSA/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרסת איקאה לרשת התלייה הזהובה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה לאיקאה ולכלובי ציפורים?!/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המנורות של איקאה עברו לטכנולוגיית LED חסכונית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למי מיועדים שעוני החול החדשים של איקאה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully