וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתם הפרי: איך לשמור על הבגדים מכתמי הקיץ

20.7.2017 / 8:03

פירות עסיסיים, עזי טעם וצבע, גלידות עשירות וקרטיבים מצננים – לא היינו שורדים את הקיץ בלעדיהם. אבל כל שפע הטוב הזה של הקיץ נוטה לנזול ולטפטף לנו על הבגדים – איך מתמודדים עם זה? כל התשובות בפנים

אישה מביטה על חולצה מוכתמת. ShutterStock
אישה מביטה על חולצה מוכתמת/ShutterStock

מהו קיץ ישראלי בלי אבטיח אדום, מתוק-מתוק ועסיסי? חוזרים הביתה מהים, מוציאים אותו מהמקרר, פורסים, נוגסים בפיסה צוננת ו... אופס. טיפה נושרת ישר מהשפתיים שלנו ונספגת בחולצה הבהירה. תוך שניות מתפשט שם כתם ורדרד שמאיים להישאר לצמיתות. ואל תזכירו לנו בכלל את הגלידות והארטיקים, שכל אחד מהם מותיר מזכרת עקשנית על בגדי הילדים (טוב נו, לפעמים גם על שלנו).

האם נגזר עלינו להחליף אחוזים נרחבים ממלתחת הקיץ שלנו בכל שנה מחדש? לא בהכרח. יש כמה צעדי מנע שאפשר לנקוט כדי להתמודד עם כתמי הקיץ הנפוצים בחכמה וביעילות.

הקדימו תרופה למכה

הפתרון האידיאלי הוא כמובן למנוע כמה שיותר מהכתמים האלה מלהגיע לבגדים שלנו מלכתחילה. איך עושים את זה? קודם כל, מקפידים לאכול רק ליד השולחן. זה לא רק שומר על הבגדים, אלא גם חוסך מהשטיחים ומהספות שלנו את התענוג המפוקפק של טפטופי המזון. אם אתם יודעים שאתם הולכים להגיש פירות, גלידה או כל דבר אחר עם פוטנציאל הכתמה גבוה – ותרו על הרשמיות של מפת בד והסתפקו בפלייסמנטים קלים לניקוי. ואם יש לכם ילדים קטנים, שנוטים להתלכלך, הציעו להם לאכול ארטיק במרפסת או בגינה בלבוש מינימלי, אחרי שיסיימו תנו להם לעשות מלחמת מים. וככה תפסתם שתי ציפורים במכה אחת – גם הצלתם את הבגדים שלהם ואת הספות שלכם, וגם נתתם להם תעסוקה קיצית כיפית.

אישה אוכלת אבטיח. ShutterStock
כתמי פירות ידועים לשמצה ככתמים עקשניים במיוחד/ShutterStock

חבל על הזמן

כלל האצבע בנוגע לכתמים הוא שככל שמטפלים בהם מהר יותר, הסיכוי להעלימם עולה. ככל שעובר הזמן לכתם יש יותר זמן להתקבע בסיבי הבד, ונהיה קשה יותר להסירו. אם ההכתמה קורית בבית, הכניסו את הבגד המוכתם מיד לכביסה (אבל לא לפני שתקראו את הסעיף הבא).

אבל מה קורה כשאנחנו בחוץ ומכונת הכביסה אינה זמינה? תוכלו להעניק לבגד טיפול "עזרה ראשונה" באמצעות חומרים בהישג יד. ראשית מומלץ לגרד את השאריות המוצקות באמצעות סכין נקי או לספוג באמצעות מפית את שאריות הנוזלים. לאחר מכן מומלץ על שטיפה במים קרים, פיזור מלח שיספח את הנוזלים המכתימים וימנע מהם להיספג עוד בבד, או אפילו כמה טיפות של מיץ לימון (או חומץ) על כתם כהה של פרי יכולים לעזור לכם בטווח הקצר. אבל חשוב לזכור שהטיפול הראשוני אינו יכול להשתוות ליעילות הניקיון של כביסה, ולכן בהזדמנות הראשונה יש לכבס את הבגד במכונת כביסה ובעזרת חומרי ניקוי ייעודיים.

הטיפול הנכון לכל כתם

כתמי פירות ידועים לשמצה ככתמים עקשניים במיוחד. וככאלה הם דורשים גם טיפול מיוחד. אם החולצה האהובה עליכם "התקשטה" פתאום בכתם כהה של עסיס דובדבן או בטיפות אבטיח או שזיף, תתחילו בסיכול ממוקד של הכתם על ידי מזיגת כמות קטנה של ג'ל הכביסה של פרסיל ישירות על הכתם.

פרסיל ג'ל המכיל מיליון מסירי כתמים יכול לפעול גם כמסיר כתמים, ולהתחיל את פעולת הניקיון עוד לפני שאתם מפעילים את המכונה. לאחר מכן, מזגו פרסיל ג'ל ומרכך כביסה בתא המיועד לכך במכונת הכביסה והפעילו אותה להשלמת התהליך בטמפרטורה של עד 30 מעלות. במקרה של כתמי גלידה, שמכילים חלבונים, מומלץ לנקות את הכתם עם חומר שמכיל אנזימי ניקיון. פרסיל ג'ל מכיל פורמולה ייחודית ועוצמתית של אנזימים שיעילות הניקיון שלהם אינה נפגמת גם בחום. מה שהופך אותו לחומר כביסה יעיל בכל בכל תכנית כביסה.

מערכת וואלה! בשיתוף הנקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully