וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך כבש הטורקיז את עולם העיצוב

אור רוזנשטיין

11.7.2017 / 15:50

הוא נעים לעין אוצר בתוכו קונוטציות של רוגע פראי, נהרות, גבעות והרים ירוקים-תכלכלים וכמובן מזכיר לכולנו את טרנד הסוקולנטים הבלתי-מעורער. קבלו את הצבע האהוב על כולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופני טוקיו, ריהוט, בגדים ועוד: חנות הפופ-אפ בפסטיבל הול חוגגת את צבע ירוק מארס/מערכת וואלה!, צילום מסך

סקר חדש שנערך על-ידי יצרנית הנייר G. F. Smith חושף את הצבע האהוב על כולנו - טורקיז ירקרק שנעים לעין האוצר בתוכו קונוטציות רוגע פראי של נהרות, גבעות והרים ירוקים-תכלכלים וכמובן גם את טרנד הסוקולנטים הבלתי-מעורער.

הסקר, שזכה לכינוי "הצבע האהוב בעולם", נערך במשך חצי שנה והזמין את הקהל הרחב להקליק על גוון מסוים מתוך פלטת צבעים אינסופית. כל משתתף בחר את הגוון החביב עליו, ולאחר שנתקבלו 30,000 בחירות מיותר ממאה מדינות ברחבי העולם (ישראל אגב, לא בפנים), נערכה הצבעה שבסופה ניצח גוון הטורקיז בעל הנגיעות האפורות. הגוון הזוכה נבחר על-ידי הגולשת אנני מארס, עובדת אונסק"ו תושבת העיר הסקוטית דנדי. את ההשראה לצבע, אומרת מארס אודות הגוון שנקרא על שמה, היא קיבלה מנופי סקוטלנד מולדתה, כאשר ראתה אותו "'מרקד על הנהר טיי" בעת הפלגה בסירה.

לקריאה נוספת:
כך תאמצו את הצבע הירוק בסביבת המגורים
אל דקור איטליה מכריזים מלחמת צבע על פנטון
באיזה שנה נבחר הצבע המושלם על ידי פנטון?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסא Grad Repos של אנטוניו צ?יטריו. צילום: מארק אגימן, Vitra. להשיג בהביטאט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצבע הירוק-תכול הושק בתערוכת Paper City כחלק מפסטיבל התרבות של העיר הבריטית Hull, תוך שהליקופטרים פיזרו קונפטי ירקרק מהשמיים על ראשיהם של המבקרים. בצירוף מקרים חביב במיוחד, הגוון הזוכה בתחרות הוכרז על-ידי מנכ"ל הפסטיבל ששמו מרטין גרין. בין השאר נפתחה בפסטיבל חנות פופ-אפ בה נמכרים שלל עיצובים בריטיים איקונים בגוון האמור לצד, כמובן, קולקציית מוצרי הנייר הטרייה של חברת G. F. Smith בה מככבת התגלית הצבעונית החדשה.

עוד באותו נושא

מרענן ומסמל התחדשות: הכירו את הצבע הנבחר לשנת 2017

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטבח בעיצוב Toronto Interior Design Group הקנדית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחירת הצבע דווקא עכשיו, כך אומרים מומחי הצבעים, אינה מקרית: "לבני אנוש יש צורך בגוון המרגיע הזה," אומרת קרוליין טיל, עורכת המגזין של פנטון, Viewpoint Colour, "בעיקר באקלים הנוכחי של תהפוכות מעוררות חרדה. ככל שהמצב הנוכחי של 'מחסור בטבע' עולה בהקשר של האורבניות המואצת ואורח החיים הדיגיטלי, אנו מחפשים את הקשר עם עולם הטבע, ומכאן מגיעה הפופולריות העולמית הנוכחית של הצבע הירוק. בזמנים אלה של חוסר ביטחון, כאשר תהפוכות פוליטיות וחברתיות הפכו לנורמה, אנו משתוקקים לנוכחות הרגועה של הירוק והקשר שלו לרוגע הבטוח של מחזור הטבע."

אכן, החדשות אודות הגוון הטורקיזי מגיעות חודשים ספורים לאחר שפנטון בחרה את צבע השנה שלה לשנת 2017, אף הוא גוון של הצבע הירוק, אולם ייתכן ופנטון יוצאת נפסדת בהשוואה בין הירוקים: ירוק מארס הוא צבע בעל עומק ורבדים שכנראה ישרוד הרבה מעבר לשנת 2017. הוא מתכתב היטב עם טרנדים קיימים של שחור-לבן, שיש, עץ, גווני מתכת חמים (זהב ונחושת) וכן סוקולנטים, וחשוב מכל - באמת נעים מאוד להביט בו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רצפת החנות הלונדונית Aesop Covent Garden, בעיצוב משרד האדריכלים הצרפתי Ciguë/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנורת קיר של חברת Articolo/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית פרנסואה ז'יל במרוקו - מעצב הפנים ויבואן השטיחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully