וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיים למעלה: איך להימנע ולהסיר כתמי זיעה מהבגדים?

3.7.2017 / 9:35

הקיץ כבר ממש כאן ואיתו מגיע מפגע מביך במיוחד – כתמי הזעה שמתפשטים על הבגדים שלנו בזמן הכי לא מתאים ולפעמים משאירים עקבות על הבגדים, גם הרבה אחרי שאנחנו כבר במזגן. מה עושים?

זיעה. ShutterStock
לא נעים בכלל, למרות שמדובר במנגנון טבעי של הגוף/ShutterStock

קרה לכם פעם שבדיוק לפני פגישה חשובה, ישיבה בעבודה או סתם מפגש חברתי או דייט הרמתם את היד באגביות וגיליתם תחתיה עיגול רטוב ומביך של זיעה? לפעמים המבוכה לא עוצרת שם, וגם לאחר ייבוש הכתם הוא משאיר שוליים צהבהבים שיכולים להרוס לנו את החולצה הלבנה החגיגית, זאת שאנחנו לובשים לכל האירועים המיוחדים.

זה בסדר, כולנו היינו שם. אחרי הכל בקיץ הישראלי אין מי שלא מזיע. אבל המבוכה הזאת היא בהחלט משהו ששווה לנסות ולהימנע ממנו. ראשית, כדאי להזכיר שהזעה היא מנגנון טבעי וחשוב של הגוף, הפרשת הנוזלים על פני העור עוזרת לצנן את הגוף ובלעדיה היינו חוטפים מכות חום ללא הבחנה. הזעה היא גם עוד דרך של הגוף להפטר מפסולת ורעלים ולהוציא אותם החוצה. עוד משהו שכדאי לדעת הוא שעל אף שאנחנו מכירים היטב את ריחה החריף של הזיעה, לא היא האשמה. לזיעה עצמה אין ריח, היא ניטרלית. מה שגורם לריח הלא נעים הוא הפירוק שלה על ידי בקטריות שחיות על העור של כולנו.

חולצות פשתן. ShutterStock, ShutterStock
חולצות פשתן עדיפות במיוחד בקיץ על פני בדים סינטטיים/ShutterStock, ShutterStock

אז אחרי שהבנו שלזיעה יש תכלית חשובה, איך בכל זאת אפשר להימנע מהמבוכה?
הקפדה על היגיינה בסיסית – במיוחד בקיץ, הקפידו להתקלח מדי יום ולכבס את הבגדים גם אם לבשתם אותם רק פעם אחת. אם אתם סובלים מריח חריף של זיעה, נסו להתרחץ עם סבון אנטי-בקטריאלי, שיפחית את נוכחות החיידקים על העור שלכם ועשוי לסייע בהפחתת הריח הרע (שכזכור, מקורו בפירוק הזיעה על ידי הבקטריות).

העדפת בדים נושמים ולא סינתטיים – בגדים העשויים בדים סינתטיים הם פחות מאווררים ולא מאפשרים לעור לנשום ולנדף נוזלים. ולכן, אתם עשויים לגלות שאתם מזיעים יותר כשאתם לובשים אותם. העדיפו בגדי קיץ העשויים כותנה, פשתן ובדים טבעיים אחרים, או בגדים מבדים מעורבים שיש בהם אחוז כותנה גבוה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דאודורנט. ShutterStock
גם כתם של דאודורנט עובר לבגדים ומותיר עליהם סימן/ShutterStock

שכבת ביטחון – זה אולי נראה לכם נוגד את ההיגיון ללבוש שכבה נוספת דווקא בקיץ כשחם, אבל אם אין לכם ברירה אלא ללבוש בגדים סינתטיים (למשל, אם אתם מחויבים לקוד לבוש מחויט או ללבישת מדים, במסגרת עבודתכם), כדאי לכם ללבוש מתחת לחולצה חולצה או גופיה דקה מכותנה. כך שאם תזיעו, הזיעה תיספג בשכבה התחתונה ולא תכתים את הבגד החיצוני.

לפעמים הפתרון הוא גם הבעיה – רבים מהדאודורנטים הקיימים כיום בשוק הם נוגדי הזעה. משמעות הדבר היא שהם מכילים רכיב בשם אלומיניום כלוריד, שסותם את הנקבוביות בבית השחי ומונע מהזיעה לעבור דרכן. אבל אליה וקוץ בה: גם כתם של דאודורנט שעובר לבגדים ויוצר בהם סימן של רטיבות עגלגלה יכול להיות מביך, לא פחות מכתם של זיעה.

ג'ל לניקוי, פרסיל ג'ל. הנקל,
ג'ל לכביסה מסיר ביעילות וביסודיות את כתמי הזיעה/הנקל

איך נפטרים מהכתמים המביכים האלה?
במציאות הלחה והחמה של הקיץ הישראלי, סביר להניח שלמרות מיטב המאמצים שלנו לא נצליח להתחמק מזה – גם אנחנו נזיע וייתכן שבסופו של יום, כשנוריד מעלינו את הבגדים נגלה באזור בית השחי שרידים של עיגולי זיעה או עקבות דאודורנט. כדי לוודא שמדובר במבוכה חולפת ושהסימנים האלה יימחו כלעומת שבאו, כדאי להקפיד על כביסה עם חומר ניקוי שיצליח לעמוד במשימה של הסרת הכתם והשבת מראה הבגד לקדמותו הנקייה והריחנית.

ג'ל הכביסה של פרסיל, שמכיל מיליון מסירי כתמים פעילים, ערוך במיוחד לאתגר הזה. הפורמולה החדשנית שלו ויעילות הניקיון שלו מותאמות במיוחד למזג האוויר החם בישראל. בזכות אותה פורמולה, האפקטיביות של אנזימי הניקיון לא נפגעת. לטיפול יסודי בכתמי זיעה, ניתן להשתמש בו גם כמסיר כתמים. מומלץ לשפוך מעט מהג'ל ישירות על הכתם, ולאחר מכן להכניס למכונת הכביסה ולכבס כרגיל בתוספת ג'ל ומרכך כביסה, בהתאם להוראות. השימוש בג'ל ולא באבקת כביסה מבטיח גם שהחומר יתמוסס בקלות בכל תכנית כביסה שתבחרו וישאיר את הבגד נקי וריחני, ללא עקבות וללא מבוכות מיותרות.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף הנקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully