וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל ואיקאה משיקות אפליקציה גאונית לעיצוב הבית

אור רוזנשטיין

24.6.2017 / 10:50

מהסתו הקרוב אין צורך שתדמיינו איך הרהיטים החדשים יראו בבית שלכם. שתי הענקיות משיקות אפליקציה מתקדמת שתאפשר למקם אובייקטים דיגיטליים במרחב הפיזי באמצעות טכניקת הדמיה

מערכת וואלה!

(בווידאו: השקית הכחולה של איקאה עוברת עיצוב מחדש)

איקאה לא מפסיקה לחדש: אחרי שהכריזה על שיתוף פעולה עם המעצב וירג'יל אבלוה, פונה ענקית הריהוט השוודית לשיתוף פעולה נוסף, הפעם עם חברת ענק אחרת, אפל, על מנת לכבוש את היעד הבא - וכרגיל אצל שתי אלה, הוא פשוט כל מה שלא ידענו שאנחנו צריכים בחיינו. אז מה בתכנית? ובכן, תארו לכם עולם בו כדי לבחור רהיט, אין צורך לדמיין, או אפילו לצאת מהבית: החל מהסתיו הקרוב, התיאור הזה הופך למציאות. ולא סתם מציאות: מציאות רבודה. מציאות רבודה או AR - Augmented Reality - היא טכנולוגיה חדשנית הצוברת תאוצה בשנים האחרונות, ומאפשרת למקם אובייקטים דיגיטליים במרחב הפיזי באמצעות טכניקת הדמיה.

עוד בנושא:
המעצב האוסטרלי מארק ניוסון מצטרף לצוות העיצוב של אפל
פיליפ סטארק מעצב מוצר מהפכני לאפל
איקאה משיקה קמפיין למציאת בית לכלבים

האפליקציה החדשה של איקאה, המבוססת על טכנולוגיה חדשנית של חברת אפל, היא מעין אפליקציית פוקימון גו לריהוט, אבל במקום פוקימונים ומכוני כושר, יופיעו בביתכם POÄNG ו-BRIMNES. פשוט בחרו את הרהיט השוודי בו חשקה נפשכם וכוונו את מצלמת האייפון או האייפד שלכם אל המיקום הרצוי בבית על מנת לבדוק אם השילוב מוצא חן בעיניכם. האפליקציה תיצור הדמיה תלת-מימדית על מנת לדמות בצורה מציאותית את הריהוט בסביבת המגורים שלכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך הולכת להראות חווית הקנייה החדשה שלכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זוהי אפליקציית המציאות הרבודה הראשונה המאפשרת לבצע החלטות רכישה," אמר מיכאל ואלסגרד, מנהל צוות הטרנספורמציה הדיגיטלית בחברת IKEA Systems לאתר השוודי Di Digital. עוד אמר, כי האפליקציה מתוכננת להיות אפליקציית המציאות הרבודה הגדולה בעולם, ותתחיל מקטלוג מצומצם של 500-600 פריטים ביום השקתה. בעתיד, אומר ואלסגרד, יתרחב הקטלוג על מנת לכלול מוצרים רבים נוספים, וכן רומז על פיתוח אופציית רכישה שתאפשר את קניית המוצר כבר מתוך האפליקציה עצמה. לאפליקציה עצמה עדיין אין שם באופן רשמי, אולם הוא מציע את המילה השוודית הנאה PLATSA, שמשמעותה היא "למקם" או "להשתייך".

מדובר במהלך משמעותי גם עבור חברת אפל. בעוד כל החברות הגדולות מושקעות בטכנולוגיית AR, מתכננת אפל להפוך לפלטפורמה הגדולה ביותר של מציאות רבודה עם השקת הדורות החדשים של האייפון והאייפד, שיכילו את השכלול האחרון של החברה בנושא מציאות רבודה, ARKit. יש לציין שבעוד ענקיות הטכנולוגיה ללא ספק סימנו את המציאות הרבודה והמציאות הווירטואלית כדבר הגדול הבא, האפליקציה היחידה המכילה את הטכנולוגיות הללו והצליחה בגדול היא פוקימון גו שהוזכרה קודם.

עוד באותו נושא

תואר אבירות מוענק למעצב אפל - ג'ונתן אייב

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ימים יגידו האם יש כאן תחליף אמיתי לחוויית הקנייה הפיזית/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוהי אינה ההתנסות הראשונה של איקאה עם מציאות רבודה - כבר בקטלוג 2014 הוסיפה החברה לקטלוג המקוון שלה אפשרות לנסות את מוצריה בחלל הבית באופן וירטואלי. אולם האפליקציה החדשנית היא צעד אמיץ נוסף אל העתיד הטכנולוגי של עולם הקניות, שכבר מזמן לא מסתמך יותר על קנייה פיזית בלבד.

מאז כניסת חוויית הקנייה האינטרנטית אל חיינו, מאיימת הטכנולוגיה לתפוס את מקומן של החנויות. האם זהו השלב הבא של מלחמת הטכנולוגיה ביציאה מהבית? בינתיים, לפחות, איקאה לא ממהרת להכריז על מות חוויית הקנייה: "החנויות הן הנכס הכי גדול שלנו," אומר ואלסגרד. ימים יגידו האם יש כאן תחליף אמיתי לחוויית הקנייה הפיזית, וכמובן גם לנקניקיה בחמישה שקלים אחרי הקופות.

זוכרים שאיקאה השתעשעו בפרסומת כפרפרזה לאפל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully