וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף פעולה מפתיע בין איקאה למנהל האמנותי של קנייה ווסט

אור רוזנשטיין

13.6.2017 / 10:04

בשנתיים האחרונות איקאה מגייסת לשורותיה מעצבים מובילים ומשפיעים כדי להזרים אנרגיה מעודכנת בדם השבדי. הרכש החדש שהוכרז לאחרונה הוא וירג'יל אבלוה, הארט דירקטור של הראפר קנייה ווסט נמוכר בזכות מותגו המינימליסטי Off-White

מערכת וואלה!

(בווידאו: סטודיו HAY אחראי ללוק החדש של שקית איקאה)

ב-2016 איקאה הכריזה על שיתוף פעולה מפתיע עם מותג העיצוב הדני HAY שגם העניקו לוק חדש לשקית הקניות הכחולה והאיקונית של הרשת וגם עיצבו מקבץ של רהיטים ייחודיים. באפריל האחרון, איקאה השיקה שיתוף פעולה עם המעצב הבריטי טום דיקסון שהוליד ספות וכורסאות עם פונקציות ושימושים שונים ובימים אלה - עוד מעצב מצטרף לאוסף - Virgil Abloh, מייסד ומעצב המותג המינימליסטי Off-White ושותפו המוכר של הראפר קנייה ווסט. אבלוה כבר עמל על לוק נוסף עבור השקית האיקונית Frakta ומתכוון לייצר וריאציה חדשה משלו לשקית הוותיקה - כסוג של מייקאובר.

מה חשבנו על קטלוג איקאה 2017?
חברה מתקדמת? איקאה מדירה נשים בקטלוג למגזר החרדי
איקאה משיקה קמפיין להצלת כלבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וירג'יל אבלוה בסטודיו עם התיק החדש של איקאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיתוף הפעולה שהוכרז ב-7 ליוני הלוא הוא יום העיצוב הדמוקרטי בשוודיה, כבר מככב ברשתות החברתיות עם תמונה של שקית קרטון בעלת הצורה האיקונית של Frakta, מוחזקת באמצעות סרט דביק צבעוני, ועל צדה כתובה המילה Sculpture - פסל. בהצהרה הרשמית אמר וירג'יל שברצונו להביא פרשנות חדשה לשקית עבור צעירי דור המילניום: מבחינתו, מסמל הסל הרב-פעמי טקס מעבר לחיים הבוגרים. "אנחנו מביטים בשלב הראשון של החיים הבוגרים, כאשר מתחילים לרכוש חפצים עבור החלל הפרטי שלנו. באופן כללי, אנשים גדלים בסביבה של הוריהם ומעולם לא נדרשים לבצע החלטות בנושאי ריהוט. כאשר הם יוצאים לראשונה מחוץ לבית, מהי האסתטיקה שלהם? מהן רכישותיהם הראשונות? אני מתעניין בדרך בה ההחלטות הללו מתבצעות."

עוד באותו נושא

כך איקאה הצליחה להשתחל לשבוע העיצוב במילאנו

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התיק שעיצבו סטודיו HAY הדני בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלבד העיצוב המחודש של שקית Frakta, יכלול שיתוף הפעולה עם וירג'יל גם קולקציית ריהוט בעל "מודעות לעלויות", שגם הוא עוצב במחשבה על בני דור המילניום. עדיין לא ברור מה יהיה עתיד האבטיפוס של וירג'יל והאם הוא יימכר בחנויות, אבל דבר אחד אפשר לדעת: שקית Frakta לא הולכת לשום מקום, והשימוש בה לגיטימי מאי-פעם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איקאה ממנפים את האפקט של בית האופנה בלנסיאגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את שקית Frakta - השקית הכחולה המפורסמת של איקאה - אין צורך להציג. אותו סל קניות רב-פעמי העשוי פוליפרופילן כחול בוהק, עולה 5 ש"ח בלבד בקופות ומככב בבתים של כולנו מזה זמן רב. השקית הזו משמשת אותנו לכל צרכינו היומיומיים (אין טעם להעמיד פנים שלא, כולם עושים את זה), מסל מחזור ועד לשקית כביסה ואפילו תיק לחוף הים לעת מצוא. אולם לאחרונה היא מתפקדת גם כמם ברשות החברתיות ואייטם אפנתי לכל דבר. אז מה בעצם הופך אותה לדבר שכולם מדברים עליו?

המעבר של Frakta ממוצר פונקציונלי בלבד לפריט אפנתי התרחש בחודש אפריל השנה, כאשר בית האפנה הספרדי הוותיק בלנסיאגה יצא עם תיק עור כחול בוהק שאמנם זהה במראהו לשקית המוכרת, אבל מגיע עם תג מחיר צנוע במיוחד של 2,145 דולר.

אנשי הפרסום של איקאה לא נשארו חייבים, וכאשר התפרסם התיק ברחבי הרשת, הגיבו מיד בשנינות משועשעת לדמיון הברור בין השקית לתיק, באמצעות מדריך "כיצד לזהות שקית Frakta מקורית" עם שורת המחץ המתבקשת: השיגו את המקור ב-99 סנט בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השקית שהפכה לאיקון עיצוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהלך תקשורתי זה כבש את לב האינטרנט, הצית את דמיונם של יוצרי הממים והמעצבים - שמיהרו לייצר פריטים נוספים בהשראת הסל התכלכל - והתהילה לא איחרה לבוא. אמנם בלנסיאגה לא התחילו את הטרנד, אבל אחרי המקרה הזה היה כבר היה ברור שהעולם כולו רק חיכה ליום בו יהיה לגיטימי להסתובב עם שקית איקאה רגילה שיש כבר לכולם בבית ולהרגיש כמו מיליון דולר (או, באופן יותר ספציפי, 2,145 דולר). רק חודש לפני תקרית התיק של בלנסיאגה, השיק מותג האפנה הפריזאי המוקפד Collette שקיות רב-פעמיות בעיצוב מיוחד בשיתוף עם איקאה, שנמכרו באופן אקסקלוסיבי בסניפי הרשת הצרפתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully