וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי להרוס את הבגדים: טיפים למניעת תאונות צבע בכביסה

26.6.2017 / 8:48

פריט סורר שוב צבע לכם את הכביסה כולה? שונאים למיין כביסה אך חוששים מתאונות צבע? אתם ממש לא לבד. מיון כביסה הוא אחת המטלות השנואות ביותר, אז למה אנחנו ממשיכים לעשות זאת והאם יש פתרון טוב יותר?

בגדים צבעוניים. ShutterStock
87% מהאנשים חוו תאונות צבע בכביסה/ShutterStock

אחד הדברים הכי מתסכלים שיכולים לקרות לנו עם הכביסה הוא "תאונות צבע". אתם פותחים את דלת מכונת הכביסה לאחר שהיא סיימה לעבוד, מצפים למצוא שם בגדים ריחניים ונקיים, ומגלים לתדהמתכם שחלק או כל הפריטים שהיו במכונה איבדו את צבעם המקורי לטובת גוון דהוי ולא ברור שזלג אליהם מפריט סורר ועז צבע. אם צרת רבים מנחמת אתכם, דעו שאתם בחברה טובה – בסקר צרכנים מקיף שנערך, נמצא כי 87 אחוזים מהאנשים חוו תאונות צבע שכאלה בכביסה. וכנראה שקרוב למאה אחוזים מהצרכנים חוששים מהן, כי אחרת איך עוד ניתן להסביר את העובדה שרובם הכמעט מוחלט (92%) טורחים וממיינים את הכביסה שלהם לפי צבע, למרות שזו המטלה הכי שנואה עליהם בכל מה שקשור לכביסה – יותר מהוצאת הכביסה הרטובה, הורדת הכביסה מהחבל ואפילו יותר מקיפולה.

כביסה צבעונית במכונה. ShutterStock
בגדים צבעוניים שעשויים מכותנה נוטים להוריד יותר צבע מבגדים סינתטיים/ShutterStock

נתחיל מההתחלה – למה זה קורה בכלל? בזמן הכביסה בגדים מסוימים עלולים לשחרר צבע אל מי הכביסה ומשם הצבע עלול לעבור גם לפריטים אחרים. כאשר מן הסתם, פריטים בגוונים בהירים פגיעים יותר למעבר של צבע מפריטים צבעוניים אליהם. ישנם מספר גורמים שעלולים להגביר את הסיכוי לתקרית צבע מצערת שכזאת: בגדים צבעוניים מכותנה נוטים להוריד יותר צבע מאשר פריטים מבדים סינתטיים, וכמוהם גם בגדים חדשים שטרם עברו כביסות ופריטים בצבעים עזים (כמו שחור, אדום, טורקיז וכדומה). גם לטמפרטורת המים יש השפעה וכביסות בטמפרטורות גבוהות מעלות אף הן את הסיכון לתאונות צבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אישה ליד מכונת כביסה. ShutterStock
מי מאיתנו לא מצא את עצמו מביט בחוסר אונים בחולצה לבנה שעליה פסים כהים ושאל את עצמו איך מכריעים בסוגיה כה סבוכה?/ShutterStock

גורם משפיע נוסף הוא "הגורם האנושי". כולנו יכולים להזדהות עם דילמת מיון הכביסה: מצד אחד, אנחנו רוצים לשמור על הבגדים ולמיין את הכביסה לתתי גוונים שיפחיתו את הסיכוי לתאונות צבע. מצד שני, למי יש כוח לחכות עד שיצטברו מספיק פריטים ל"כביסה אדומה", "כביסה כחולה", "כביסה שחורה" וכן הלאה. אנחנו רוצים להיות יעילים וחסכוניים גם בכביסה שלנו, ולכן פעמים רבות מסתפקים במיון לכביסה לבנה וצבעונית. וישנו גם המוקש האולטימטיבי של מיון הכביסות – חולצת הפסים. מי מאיתנו לא מצא את עצמו מביט בחוסר אונים בחולצה לבנה שעליה פסים כהים ושאל את עצמו איך מכריעים בסוגיה כה סבוכה? מצד אחד, היא לבנה. מאידך, יש עליה פסים צבעוניים. תשימו אותה בערימה הלבנה והיא עלולה לסכן את כל הפריטים הצחורים שלכם. תשימו אותה בערימה הצבעונית ורוב הסיכויים שהיא תצא משם הרבה פחות לבנה.

אז מה עושים? אפשרות אחת היא להמשיך לעבוד קשה במיון הכביסות לתתי קבוצות, והקפדה על תכניות כביסה בטמפרטורות נמוכות, שיפחיתו את הסיכוי לשחרור צבע מבגדים. כמו כן, פריטים חדשים שזוהי כביסתם הראשונה ואתם חוששים שהם בעלי פוטנציאל גבוה להעברת צבעים בכביסה, תוכלו לכבס ביד.

קולור קאצ'ר של הנקל סוד לשמירה על כביסה צבעונית.
דפי קולור קאצ'ר - כל פריט שיוצא מהכביסה בדיוק בצבע שבו הוא נכנס אליה

אבל בואו נהיה ריאליים, פתרונות כאלה לא מתאימים לכולם, והם גם לא לגמרי עולים בקנה אחד עם החיים המודרניים שלנו. בין אם אתם רווקים, שנהנים מהיתרון של כמויות כביסה מצומצמות יחסית ולא רוצים להמתין חודש או חודשיים עד שיצטברו לכם מספיק פריטים באותו הגוון, ועל אחת כמה וכמה אם אתם המכבסים העיקריים של משק בית שבו מתגוררים כמה בני משפחה והכביסה נוטה להיערם ולהצטבר במהירות אם לא מנהלים אותה ביעילות.

עבור כל אלה קיים פתרון פשוט בהרבה ובעל יעילות מדהימה. דפי הכביסה של קולור קאצ'ר, פועלים בטכניקה ייחודית וחדשנית, שמבטיח שגם אם ישתחרר צבע מאחד הפריטים, הוא יימשך אל הדף כמו אל מגנט ולא יעבור אל הפריטים האחרים. ואיך תדעו שזה עובד? בתום הכביסה הוציאו את דף הקולור קאצ'ר והביטו בו, אם הוא שינה את צבעו תוכלו לדעת שהוא הציל אתכם מעוד תאונת צבע. הוספת דפי קולור קאצ'ר לכביסה הצבעונית מייתרת את הצורך במיון הכביסה לתתי גוונים ומאפשרת לכם לצמצם את הזמן והמחשבה שאתם צריכים להקדיש למלאכת הכביסה. פשוט מיינו את הכביסה ללבנה וצבעונית, והוסיפו למכונה דפי קולור קאצ'ר ותראו כיצד כל פריט יוצא מהכביסה בדיוק בצבע שבו הוא נכנס אליה. בלי התעסקות מיותרת, בלי דאגות ובלי תאונות צבע בכביסה.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף הנקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully