וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו במוזיאון: איך לשמור על חדר השירותים נקי, מסודר והיגייני

5.6.2017 / 11:19

גם אם אתם לא חולי סדר וניקיון, כשזה מגיע לשירותים לכולנו יש סטנדרטים מאוד גבוהים. איך שומרים על חדר השירותים מבריק והיגייני מבלי לעבוד קשה? כל הטיפים בפנים

חדר שירותים. ShutterStock
זה המקום שבו אתם בעצמכם מתנקים - לא תקרצפו אותו?/ShutterStock

אחד המקומות שבהם סדר וניקיון הכי חשובים לנו זה בחדר השירותים והרחצה, אפילו אם אתם רחוקים מלהיות חולי ניקיון, לשירותים יש סטנדרט נפרד ומחמיר יותר אצל כולנו וזה מובן בהחלט בהתחשב בשימושים של החדר הזה.

חדר הרחצה והשירותים הוא המקום שבו אנחנו מתפנים ומתנקים מהפסולת והלכלוך של הגוף שלנו, וככזה הוא עלול להוות סביבה נוחה לחיידקים ובקטריות שמסכנים את בריאותנו. לכן, חשוב במיוחד להקפיד על ניקיון תדיר של חדר הרחצה ושל השירותים בפרט – ומומלץ לעשות זאת ברמה יומיומית. לרובנו אין זמן ומשאבים לקרצף את השירותים בצורה יסודית מדי יום. לכן, כדאי להשקיע מעט ביישום של פעולות פשוטות שיעזרו לכם לשמור על השירותים בוהקים מניקיון והיגייניים בתחזוקה מינימלית.

נייר טואלט. ShutterStock
הימנעו ממערום מוגזם של גלילי נייר טואלט בחדר קטן/ShutterStock

התאימו את מספר החפצים לגודלו של חדר הרחצה – חדרי רחצה ושירותים נוטים להיות החדרים הכי קטנים בבית, לעתים הם ממש צפופים, וריבוי של חפצים ורהיטים בתוכם מקשה מאוד על הניקיון. היו סלקטיביים ומינימליים בבחירת הציוד עבור חדר השירותים. כולנו מכירים את מגדלי גלילי נייר הטואלט העודפים או את מסדר בקבוקי חומרי הניקוי שמוצבים על הרצפה ליד האסלה, זה מיותר. השאירו גליל או שניים, ליתר ביטחון ואת השאר אחסנו במקום אחר. ועל אף שזה יכול להיות נוח מאוד לאחסן את כל המגבות, הסבונים ושאר הציוד הרלוונטי בתוך חדר השירותים, תהיו ריאליים – לא תמיד יש שם מקום עבור הכל. אם אין לכם שם ארון או מדף שיכולים להכיל את הכל, מצאו מקום אחסון אחר. ורצוי לא להגזים גם עם חפצי נוי שצוברים אבק ולכלוך. כל הציוד העודף הזה יכול להיות מטרד רציני כשאתם מנסים לנקות וצריכים להזיז אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אסלה. ShutterStock
הקפידו לסגור את מכסה האסלה בתום השימוש/ShutterStock

סגרו את מכסה האסלה לפני שאתם מורידים את המים – למקרה שתהיתם, מכסה האסלה לא נמצא שם רק בשביל לספק לכם משענת כשאתם יושבים בשירותים. יש לו תכלית חשובה משלו. מחקרים גילו שהדחת המים באסלה כאשר המכסה פתוח מפזרת רסיסי מים מזוהמים וחיידקים על משטחים שונים בחדר הרחצה, בהם: הקירות, הרצפה, הכיור, קירות המקלחון ועוד. החיידקים יכולים להגיע גם לחפצים שנמצאים באופן טבעי בחדר הרחצה כמו מגבת, או אפילו למברשת השיניים. בנוסף, רסיסי המים מתפזרים גם באוויר, והחוקרים גילו שניתן היה לאתר חיידקים באוויר עד שעה וחצי לאחר הדחת המים. את כל המפגע ההיגייני הזה תוכלו למנוע בפעולה פשוטה שתעלה בעשרות מונים את רמת הניקיון וההיגיינה בשירותים שלכם. פשוט הקפידו לסגור את מכסה האסלה לפני כל פעם שאתם מורידים את המים. זה יקטין משמעותית את פיזור החיידקים באוויר וימנע מהם להגיע למשטחים ולחפצים אחרים.

ניקיון האסלה. ShutterStock
חומרי ניקוי שנתלים על האסלה באופן קבוע יעילים יותר שכן, מנקים את האסלה בכל הדחה של מים/ShutterStock

הקפידו על אוורור – חדרי רחצה ושירותים הם חדרים לחים וסגורים מטבעם. הבעיה עם כל הלחות הזאת היא שהיא עלולה לגרום להיווצרות עובש או טחב בכל מיני מקומות בחדר. ברוב חדרי השירותים והרחצה ישנו חלון, הקפידו להשאיר אותו פתוח לצורך אוורור – גם בחורף. בנוסף, שימו לב לנזילות או הצטברויות של מים בפינות שונות בחדר ודאגו לייבש אותן. הקוות של מים על הרצפה עלולה להוות כר פורה להתפתחות חיידקים ובקטריות.

לנקות בלי לעבוד קשה – בקבוקי אקונומיקה וחומרי ניקוי שניצבים ליד האסלה הם נחלת העבר. במקום להחזיק חומרים שתופסים מקום ודורשים מכם לעמוד ולשפשף, תוכלו למצוא חומרי ניקוי שיהיו בתוך האסלה באופן קבוע ויעשו את העבודה הקשה בשבילכם. כדוריות הניקיון של סוד נצמדות לאסלה ועושות את העבודה של ארבעה חומרי ניקוי בלי שאתם תצטרכו לנקוף אצבע. כל כדורית מכילה חומרים שנכנסים לפעולה בכל פעם שאתם מדיחים את המים, מנקים את האסלה, מסירים אבנית, יוצרים שכבת הגנה שמונעת הצטברות לכלוך וכבונוס, מפיצים ניחוח מרענן בכל הדחה. ואם אתם מאלה שעבורם ריח של ניקיון הוא ריח של אקונומיקה, תוכלו אפילו למצוא גרסה בתוספת אקונומיקה.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף הנקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully