וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצב ההולנדי שמפתיע ומפרגן לישראלים

הוא נחשב לאחד החשובים והמשפיעים בעולם העיצוב. מוקסם מיוצרת ישראלית ושמח להוסיף טוויסט אישי למלון של בנקסי - המעצב ההולנדי טורד בונטייה בראיון מיוחד

טורד בונטייה. אנג'לה מור, יחצ טולמנ'ס,
בלי מערכת משומנת של יחצנים שחגה סביבו - המעצב טורד בונטייה/אנג'לה מור, יחצ טולמנ'ס

הוא לא מתחזק לוק מוחצן של סטאר כמו של קארים ראשיד, צלמים לא תרים אחריו בשבוע העיצוב שנערך במילאנו כמו אחרי פיליפ סטארק, מעריצים לא עומדים בתור כדי לעשות איתו סלפי כמו עם מרסל וונדרס ועדיין - המעצב ההולנדי טורד בונטייה נחשב לאחד המעצבים המשפיעים בעולם העיצוב. יתרה מכך, הוא כיהן כראש מחלקת לימודי עיצוב מוצר ברויאל קולג' בלונדון (המוסד שנחשב להרווארד של עולם העיצוב) במשך ארבע שנים והשפיע רבות על דור המעצבים הבא.

בונטייה (49) נולד בכפר קטן בהולנד, בבגרותו עבר ללונדון לטובת לימודי מאסטר בעיצוב מוצר, הכיר את אישתו - אמנית זכוכית ומשם נדדו השניים לצרפת. את הסטודיו הקטן שלו הוא מפעיל עם עובדת נוספת ועושה הרושם שהנוסחה הסוליסטית הזאת שאותה מאמץ בונטייה עובדת לא רע עבורו. ללא עשרות עובדים וללא מערכת משומנת של יחצנים.

לקריאה נוספת:
פיליפ סטארק מעריץ יזם ישראלי: ראיון מיוחד
"הישראלים רוצים לדעת הכל, לא?": ראיון עם המעצב מרסל וונדרס
כך כבש חיימה חיון את שבוע העיצוב במילאנו

רהיטים בעיצוב טורד בונטייה. יחצ, באדיבות טולמנ'ס,
ספסל הישיבה שעיצב בונטייה - מתוך הקולקציה החדשה למורוסו - להשיג בטולמנ'ס/יחצ, באדיבות טולמנ'ס

מיצגים, רהיטים, גופי תאורה, מכונות קפה, לפטופים, נעליים, שעונים ואפילו תכשיטים. בדומה לקולגות שהוזכרו מעלה, גם בונטייה מעצב כמעט כל דבר, כששיתופי הפעולה שלו עם מותגים מוכרים מתרחבים משנה לשנה. הבולטים שביניהם כוללים את סוורובסקי, פיליפס, hp, טארגט ונאני מרקינה, כשהדומיננטי בשנים האחרונות הוא מותג הרהיטים האיטלקי מורוסו. מדובר במעיין סיפור אהבה שנרקם בין בונטייה למותג המשפחתי אשר רותם לשורותיו את צמרת המעצבים המובילים בעולם. כתב ידו של בונטייה על פי רוב משלב עיטורי פרחים מעודנים, עם ניחוח רומנטי. ביתו הקטנה מהווה גם היא השראה פעמים רבות לעבודות שהוא מייצר, כמו למשל כיסאות צבעוניים שעיצב בשנה שעברה עבור מורוסו שצורתם נעשתה בהשראת לוכד חלומות שביתו הקטנה- אבי, הכינה לכבוד יום הולדתו. הצורה התבניתית הרשימה את המעצב והפשטות שלה שבתה את ליבו. "דמיינתי שהעיגול הגדול הופך לסל שמקיף את היושב על הכיסא ויוצר סביבו מעין הילה" ציין בונטייה בהשקת הכיסאות אשתקד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רהיטים בעיצוב טורד בונטייה. יחצ, באדיבות טולמנ'ס,
כיסאות שבונטייה עיצב למורוסו בהשראת חלום של ביתו הקטנה, להשיג בטולמנ'ס - מחיר: 3,500 שקלים/יחצ, באדיבות טולמנ'ס

בשבוע העיצוב שנערך במילאנו בתחילת החודש חשפת קולקציה חדשה שעיצבת למורוסו.
"נכון. הקולקציה נקראת אחו והיא כוללת שלושה ספסלים שונים בעלי צורה אורגנית. יש להם מצע רך לישיבה ושכיבה. אין להם משענת וגם לא מסעדים וכך, אפשר להשתמש בהם בכל כיוון אם זה באמצע חדר, אולם או לובי. רגלי הספסלים עשויים חרוזים מעץ דובדבן. כשעיצבתי אותם, חשבתי על מקום נחמד ורך, על אחו שבו אפשר לנוח ביער".
הקולקציה האמורה צפויה לנחות בארץ במהלך השנה הקרובה בטולמנ'ס - היבואנים הבלעדיים של מורוסו לישראל.

עוד משבוע העיצוב במילאנו 2017:
עיצוב לילדים מקבל ביטוי יוצא דופן
כמו יצירת אמנות: מותג השטיחים הספרדי חוגג 30 שנה
כך איקאה הצליחה להשתחל לשבוע העיצוב במילאנו

האחו החדש של בונטייה מאופיין בבדים עם עיטורים של צמחייה ופרחים עדינים וקטנים כמו הרבה מעיצוביו. יש ואפשר למצוא בהם אזכורים מעולם האופנה ואכן, חיטוט בקורות החיים של המעצב מעיד כי בונטייה עבד מספר שנים בצמוד למעצב האופנה הבריטי אלכסנדר מקווין, שהלך לעולמו ב-2010. באיזו מידה השפיעה עלייך העבודה עם מקווין?
"עולם האופנה עובד בקצב מהיר מאד כדי לממש רעיונות חדשים, רוב הפרויקטים שלי לעומת זאת לוקחים שנה או שנתיים. עם זאת, למדתי הרבה על צורת הצגת פרויקטים מתצוגות האופנה, כפועל יוצא מכך, מצאתי את הדרך להראות עיצוב בצורה דינאמית, תוססת ומרעננת".

טורד בונטייה. GettyImages
מחשבים ניידים בעיטורי פרחים עדינים של טורד בונטייה ל-HP/GettyImages

שבוע העיצוב במילאנו נחשב לאירוע מכונן בעולם העיצוב. הוא נערך זאת השנה ה-56 שבה המייצגים ברחבי העיר הפכו לשיחת היום (לעומת הביתנים שמוצגים בתערוכה המסחרית Slone del Mobile). המייצגים השונים נעים על גבולות שבין עיצוב, אמנות, אופנה ותרבות. חלקם נעשים על ידי מותגים גדולים, חלקם על ידי סטודיואים קטנים ויש אפילו פרחי עיצוב, סטודנטים של המוסדות המובילים שמצליחים למגנט את מירב תשומת הלב. איזה מיצג צד את העין שלך השנה? "סטודיו SWINE (שהוקם על ידי מי שהיו שני סטודנטים של בונטייה ברויאל קולג' בלונדון - עת כיהן בו כראש מחלקת לימודי עיצוב) עיצב מיצג עבור מותג האופנה קוס. הוא היה המורכב מעץ שממנו זלגו בועות של עשן המרחפות באוויר. בנוסף, קולקטיב Form&Seek הציגו עבודות חדשות תחת הכותרת: "הגיל של האדם".

בונטייה ירש את תפריד ראש המחלקה ברויאל קולג' בלונדון מהמעצב והאדריכל רון ארד שכיהן בתפקיד 12 שנים. "רון ארד הוא מעצב מדהים" אומר בונטייה. "כשראיתי לראשונה את מערכת הסטריאו מבטון שארד עיצב בתערוכה ברוטרדם כשהייתי סטודנט באיינדהובן, היא שינתה לחלוטין את התפיסה שלי לגבי העיצוב. באותה התקופה העיצוב בהולנד היה מאד משעמם, לכן האובייקט הזה שבר כללים רבים ומוסכמות. שנים לאחר מכן היה לי את העונג ללמד עם ארד. הגישה שלו פתוחה, חקרנית, שאפתנית ומשפיעה על הוראת העיצוב".

המיצג של סטודיו SWINE לקוס בשבוע העיצוב במילאנו:

ביקרת פעם בישראל, יש מעצב ישראלי שאתה מעריך במיוחד מלבד רון? "אף על פי שמעולם לא הייתי בישראל, יש לי חברים ישראלים רבים ועבדתי עם תלמידים ישראלים במשך השנים, יש לומר שהם נוטים להיות בעלי גישה מפתיעה וניסיונית שאני מעריך מאד. נרי אוקסמן היא דוגמה ליוצרת שהתוודעתי אליה לאחרונה שאחראית לפרויקטים מדהימים. נהניתי לראות את עבודות הזכוכית שלה המודפסות בתלת ממד - לא רק שזה חכם מאד, יש לזה איכויות של שירה אילמת".

נציין בהזדמנות זאת כי פרופ' נרי אוקסמן נחשבת לשם דבר בעולם המחקר האדריכלי. שמה הולך לפניה למעלה מעשור הודות לפריצת דרך משמעותית לה היא אחראית באדריכלות הדיגיטלית בשילוב מרכיבים מהטבע. אוקסמן חיה וחוקרת בארצות הברית, הציגה במוזיאון המומה ובפומפידו והוכתרה לא פעם כאחת הפיגורות המשפיעות והיצירתיות בעולם.

תכשיטים, תאורה, רהיטים, בשמים, אפילו מחשבים ניידים. כל אלה הם חלק מהרפרטואר שעיצבת, מה מצפה לנו בשנה הבאה? כמה דברים נוצצים, זוהרים, מסתובבים ומתנדנדים.

ואם היינו מבקשים ממך להוסיף לרשימת הפרויקטים החדשים טוויסט אישי למלון החדש של בנקסי בבית לחם, מה היית עושה (הזדמנות יפה להגיע גם לישראל)?
"זה נהדר, הייתי שמח להוסיף לגג המבנה בריכת שחייה או אקווריום שישתקף בו אור הירח".

הכותבת היתה אורחת של טולמנ'ס בשבוע העיצוב במילאנו.

המלון של אמן הגרפיטי בנקסי בבית לחם שבגדה המערבית, 3 במרץ 2017. AP
מלון בנקסי בבית לחם. "הייתי שמח להוסיף בריכת שחייה על הגג של מלון בנקסי"/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך קולקציית הספסלים החדשה של בונטייה למורוסו, להשיג בטולמנ'ס/מערכת וואלה!, צילום מסך
רהיטים בעיצוב טורד בונטייה. יחצ, באדיבות טולמנ'ס,
כיסאות חוץ שעיצב בונטייה למורוסו, להשיג בטולמנ'ס - 10,010 שקלים/יחצ, באדיבות טולמנ'ס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויש אפילו נעליים בתיק העבודות של בונטייה. השפעות מתקופת העבודה המשותפת עם אלכסנדר מקווין/מערכת וואלה!, צילום מסך
טורד בונטייה. GettyImages
מייצג ייחודי שבונטייה עיצב עבור רשת סוורובסקי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully