וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה מתנצלת: הרשת השבדית לא לומדת מטעויות עבר

יוליה פריליק-ניב

19.2.2017 / 13:28

רשת איקאה העולמית טוענת שלא ידעה כלל על הקטלוג המביש שיצא בישראל, המיועד למגזר החדרי ומעלים את נוכחות האישה. שלב ההתנצלויות מגיע וזאת לא הפעם הראשונה

בימוי: הילה קובו, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: הילה קובו על הדרת נשים - לא רק בקטלוג המביש של איקאה)

מתברר שהמהלך המקומי של איקאה ישראל להוציא לאור קטלוג המיועד לציבור החרדי ובו אין רמז לדמות נשית, לא היה מתואם עם חברת האם – איקאה העולמית, שבסיסה בשוודיה. ולא רק שהוא לא היה מתואם או מוסכם, אלא שכעת יוצאת דוברת איקאה, Josefin Thorell, בהתנצלות פומבית לא מאוד שכיחה על המהלך הפרסומי הזה, שנולד והופק ביוזמת איקאה ישראל.

עוד בנושא:
איקאה תשלם 50 מיליון דולרים למשפחות שילדיהן נהרגו
איקאה מנסה לטשטש פאשלות שעשתה
איקאה מודה שניצלה אסירים פוליטיים למטרות ייצור

"זה לא היה משהו שעבר דרכנו. אנחנו מאד ברורים בעניין וכי זה לא מה שמותג איקאה מייצג", אמרה טורל לסוכנות ידיעות TT השבדית. "איקאה ישראל אמרו שהם קיבלו פניות על הקטלוג הכללי, והם רצו להציע מוצרים ופתרונות שיעמדו בכללים המסורתיים של אורח החיים של החרדים בישראל. מאז התגובות הם הבינו כי זו הייתה טעות. הם גם יצאו בהתנצלות פומבית", הוסיפה הדוברת.

מדוברות איקאה ישראל נמסר כי "קטלוג איקאה, המופץ בישראל בכ-1.7 מיליון עותקים, זהה לקטלוג בכל מדינות העולם. במסגרת פרסום מקומי, חילקה איקאה ישראל עלון למגזר החרדי המותאם לאורח החיים והמנהגים הנהוגים בו. אנו מבינים, כי יש מי שנפגע מהתמונות בעלון ואנו מצטערים על כך. בעתיד נוודא, שהפרסום יהיה נכון לכולם ויתחשב ברגשות כלל המגזרים, שהם לקוחותינו".

התגובות הרשמיות מגיעות אחרי כמה ימים סוערים ברשתות החברתיות ובכלי בתקשורת, שביקרו בתקיפות את הקמפיין של איקאה לציבור החרדי, שבחר באופן מודע להתעלם מנוכחותן של אמהות, בנות, סבתות ונשים באשר הן במשפחה החרדית. ולא רק חילונים ליברלים הוטרדו מהתמונות המדירות נשים בקטלוג של ענקית הרהיטים השבדית, המחזה הזה הפריע גם לדתיות, דתיים וחובשי כיפה, כפי שלמשל ביטאה ידיעה בנושא באתר "כיפה".

הוצאת הקטלוג המכונה אחרי הפרשה "עלון", תמוהה עוד יותר על רקע הפרסום בעמוד הפייסבוק של איקאה ישראל בימים האחרונים בזו הלשון: "כל משפחה ואיקאה שלה – רוצים לזכות בעיצוב מחודש לסלון שלכם? השתתפו בפעילות המיוחדת לכבוד יום המשפחה > העלו בתגובות תמונה משפחתית בסלון שלכם – מקום הבילוי המשפחתי והחמים ביותר, וספרו לנו איזה עיצוב מחדש הבית שלכם צריך!". לזוכים במקום הראשון מציעים באיקאה 10,000 שקל לעיצוב הסלון על ידי המעצבת של הרשת. השאלה הגדולה שעולה מתוך הפעילות שאיקאה מציעה על רקע העלון החרדי: האם יש במשפחות החרדיות יש רק אבות ובנים?

מן הראוי לציין כי הקטלוג הישראלי המיועד לשוק החרדי אינו הפעם הראשונה שבה מסתבכת איקאה בהדרת נשים. בסתיו 2012 הסירה איקאה את הנשים מהקטלוג הסעודי שגם הוא עורר סערה רבה ברחבי העולם. לא לומדים מטעויות?

קטלוג איקאה: מתוך קטלוג איקאה. אתר כיפה, צילום מסך
במשפחה החרדית אין נשים/צילום מסך, אתר כיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully